شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۴

مهمترین اولویت روزهای اول ریاست جمهوری ترامپ/ اوبامازدایی از آمریکا

تعجیل ترامپ برای تخریب اوباما
پنجشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 499981
دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا با همان سرعتی که رئیس جمهور پیشین قانون تصویب می کرد در حال تصویب قوانین جدید و یا الغای قوانین قبلی است. از ملغی کردن برنامه بیمه تامین اجتماعی اوباما موسوم به اوباما کر تا حمایت از دو ساخت دو خط لوله نفتی جنجالی "کی‌استون اکس ال" و "داکوتا" در آمریکا. ظاهرا ترامپ برای تخریب میراث اوباما عجله دارد.
مهمترین اولویت روزهای اول ریاست جمهوری ترامپ/ اوبامازدایی از آمریکا
به گزارش سرویس بین الملل جهان نيوز: اوباما در حالی که تنها 3 هفته به پایان دوران زمامداری اش در کاخ سفید مانده بود، ناگهان دچار بیش فعالی سیاسی و دیپلماتیک شد و تلاش کرد تا جانشین بعدی خود را بدون میراث نگذارد. از جمله این اقدامات می توان به موارد زیر اشاراه کرد؛ لغو قانون تبعیض آمیز علیه مهاجران مسلمان ، ممنوعیت دائمی حفاری در قطب،  تلاش برای انتقال زندانیان گوانتانامو پیش از ترک کاخ‌سفید، وتو نکردن قطعنامه محکومیت اسرائیل در سازمان ملل برای اولین بار، رکورد شکنی با کاهش حکم زندان ۲۱۴ نفر در یک روز ، عفو برخی زندانیان
حالا ترامپ دارد از " اوباما زدایی" می کند. دونالد ترامپ تنها 5 روز است که رئیس جمهور آمریکا شده و تنها 3 روز کاری از حضورش در کاخ سفید می گذرد. با این حال در همین سه روز او با یک فرمان اجرایی حضور آمریکا در پیمان تجاری اقیانوس آرام را ملغی کرده است، برنامه تامین اجتماعی اوباما موسوم به اوباما کر را به حالت تعلیق درآورده ، با امضای سندی از اجرای دو خط لوله نفتی جنجالی که اوباما آنها را وتو کرده بود، حمایت کرده ، و آخرین آن هم ایجاد ممنوعیت برای شهروندان کشورهای مسلمان به آمریکاست.
جنجالی و اعلام تحریم علیه روسیه.
حالا ترامپ دارد از " اوباما زدایی" می کند. دونالد ترامپ تنها 5 روز است که رئیس جمهور آمریکا شده و تنها 3 روز کاری از حضورش در کاخ سفید می گذرد. با این حال در همین سه روز او با یک فرمان اجرایی حضور آمریکا در پیمان تجاری اقیانوس آرام را ملغی کرده است، برنامه تامین اجتماعی اوباما موسوم به اوباما کر را به حالت تعلیق درآورده ، با امضای سندی از اجرای دو خط لوله نفتی جنجالی که اوباما آنها را وتو کرده بود، حمایت کرده ، و آخرین آن هم ایجاد ممنوعیت برای شهروندان کشورهای مسلمان به آمریکاست.
 خبرگزاری هاروز گذشته خبر دادند که ترامپ  قصد دارد قانونی را امضا کند که بر اساس آن روند صدور ویزای آمریکا برای اتباع ایران و چند کشور دیگر موقتا به حالت تعلیق درمی‌آید. محدودیت‌ها شامل ورود دارندگان ویزا به آمریکا نیز خواهد شد. دونالد ترامپ در زمان مبارزات انتخاباتی‌اش گفته بود که جلوی ورود مسلمانان به خاک آمریکا را به طور موقت خواهد گرفت.
 به گزارش دویچه وله دونالد ترامپ رئيس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه شب در توئیترش نوشت: «فردا روز بزرگی برای امنیت ملی آمریکا خواهد بود. در کنار خیلی کارهای دیگر ما دیوار (بین مرز مکزیک و آمریکا) را هم خواهیم ساخت.»

"روز بزرگ برای امنیت ملی آمریکا"
به گزارش خبرگزاری رویترز، "روز بزرگ برای امنیت ملی آمریکا" بدین معناست که ترامپ  قرار است روز چهارشنبه قانونی را امضا کند که بر مبنای آن روند صدور ویزا برای شهروندان کشورهای ایران، عراق، سوریه، لیبی، سومالی، سودان و یمن برای هر فردی که بخواهد به آمریکا برود با محدودیت‌ روبرو می‌شود. با امضای این قانون، ترامپ به وزارت امور خارجه
درحالی که دونالد ترامپ مشغول لغو قوانین و طرح‌های دولت قبلی آمریکا است، جمهوریخواهان کنگره در ارائه جایگزین مناسب برای این طرح‌ها با مشکلات زیادی مواجه هستند. به گزارش رویترز، قانونگذاران جمهوریخواه آمریکایی با جلسه‌ای سه روزه در فیلادلفیا که از دیروز آغاز شده به دنبال راهبردی برای عملی کردن دستورات دونالد ترامپ درخصوص لغو طرح خدمات درمانی اوباماکر و اصلاحات مالیاتی هستند.
دستور خواهد داد تا صدور ویزا برای اتباع این کشورها را موقتا تعلیق کند. رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین به ادارات گمرک و حفاظت مرزی آمریکا دستور خواهد داد تا از ورود کسانی که از این هفت کشور هستند و ویزای آمریکا را هم دارند جلوگیری کنند. بخش دیگری از این قانون مربوط به ورود پناهجویان است و بر اساس آن جلوی ورود پناهجویان از سوریه و شش کشور دیگر خاورمیانه و نیز کشورهای آفریقایی موقتا گرفته خواهد شد. همچنین تمهیدات امنیتی نظیر برنامه‌ریزی برای ساخت دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک و نیز سایر اقدامات به منظور کاهش ورود مهاجران به آمریکا بخش دیگری از این قانون خواهد بود. به گفته منابع مطلع، بخش اول این قانون که شامل تشدید مقررات ایمنی مرزهاست روز چهارشنبه امضا شده و بخش مربوط به پناهجویان در پایان هفته جاری، امضا می شود.
احیا زندان های مخفی سازمان سیا
 دولت همچنین تلاش می کند تا زندان‌هاي مخفي آمريکا را در خارج از اين کشور حفظ کند. همان زندان هایی که برای شکنجه مظنونین به تروریسم توسط سیا در کشورهای مختلف اروپایی ایجاد شده بود و سالها پییش توسط اوباما بسته شد.
ظاهرا دولت دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا پيش‌نويس يک دستور اجرايي را آماده کرده است که با اجراي آن راه براي حفظ زندان هاي مخفي سازمان سيا در خارج از آمريکا باز خواهد شد. او همچنین کمک دقیقه نودی اوباما به تشکیلات خودگردان فلسطینی را نیز متوقف کرده است. طبق گزارش‌ها، باراک اوباما در ساعات پایانی ریاست جمهوری
ظاهرا دولت دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا پيش‌نويس يک دستور اجرايي را آماده کرده است که با اجراي آن راه براي حفظ زندان هاي مخفي سازمان سيا در خارج از آمريکا باز خواهد شد. او همچنین کمک دقیقه نودی اوباما به تشکیلات خودگردان فلسطینی را نیز متوقف کرده است.
خود دستور انتقال محتاطانه بیش از ۲۲۷ میلیون دلار را به حساب‌های خارجی صادر کرده است.
از این میزان بیش از ۹۷ درصد به تشکیلات خودگران فلسطین اختصاص یافت.

اما حالارسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع بلند پایه فلسطینی مدعی شدند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا وعده کمک‌های مالی این کشور به تشکیلات خودگردان فلسطین را لغو کرده است.
 
سردرگمی کنگره در ارائه قوانین جایگزین
از سوی دیگر درحالی که دونالد ترامپ مشغول لغو قوانین و طرح‌های دولت قبلی آمریکا است، جمهوریخواهان کنگره در ارائه جایگزین مناسب برای این طرح‌ها با مشکلات زیادی مواجه هستند. به گزارش رویترز، قانونگذاران جمهوریخواه آمریکایی با جلسه‌ای سه روزه در فیلادلفیا که از دیروز آغاز شده به دنبال راهبردی برای عملی کردن دستورات دونالد ترامپ درخصوص لغو طرح خدمات درمانی اوباماکر و اصلاحات مالیاتی هستند. هرچند ترامپ در شعارهای انتخاباتی خود از تغییر سریع در قوانینی مانند بهداشتی و مالیاتی این کشور خبر داده بود اما به گفته یک مشاور جمهوریخواه، جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا به هیچ عنوان در تصمیم‌گیری برای ارائه یک جایگزین اوباماکر موفق نبوده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمد
Iran, Islamic Republic of
گزارش های تحلیلی جهان همه از لحاظ محتوایی و هم شیوه تحلیل موضوعات بین الملل خیلی خوب شده ممنونم
amir
Iran, Islamic Republic of
صدور ویزا رو به مدت 30 روز تعلیق کرده ولی برای کسایی که ویزا دارن مثل من مشکلی وجود نداره میخواستم برای عید نوروز برم ولی انقدر اخبار نگران کننده میدین تو این هفته میرم.
رضا
Iran, Islamic Republic of
نه عزیزم دیگه نمی تونی بری حتی اگه ویزا داشته باشی ورود رو هم فعلا تا یک ماه ممنوع کرده..تازه احتمال تمدیدش هم هست...
Amir
Iran, Islamic Republic of
من كه فردا ميرم وقتي ويزاي قانوني دارم و پاكت زرد و كاري هم نكردم واسه چي بترسم وكيلم گفت ممكنه تو فرودگاه بازداشت شي ولي من هيچ نگراني ندارم ميخوام برم گرين كارتم رو بگيرم ٧ سال طول كشيد تا ويزام صادر شد.