يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج:

۴ وظیفه عمده بسیج در انتخابات

از نامزد مصداقی حمایت نمی‌کنیم
دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب: 289177
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج، با تشریح چهار وظیفه عمده این سازمان در زمینه خلق حماسه سیاسی، گفت: با توجه به فراهم بودن زمینه‌ها، قطعا شاهد خلق حماسه سیاسی توسط ملت ایران در انتخابات خواهیم بود.
۴ وظیفه عمده بسیج در انتخابات
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمدرضا تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، به مهمترین برنامه‌های بسیج در سال جاری و در راستای ایجاد دو حماسه سیاسی و اقتصادی پرداخت و در ابتدا با بیان اینکه بسیج ماموریت و وظیفه خود را مستقیما از مقام معظم رهبری می‌گیرد، گفت: وقتی ایشان امسال را سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» نامیدند، در حقیقت تمام برنامه‌های بسیج معطوف به چگونگی تحقق این دو خواسته ایشان شد.

وی افزود: به طور طبیعی چون انتخابات، بزرگترین مصرع حماسه سیاسی است، ما در چند ماه اول سال تمام برنامه‌ریزی‌مان حول حماسه سیاسی خواهد بود.

تویسرکانی ادامه داد: ‌بعد از ۲۴ خرداد و شکل‌گیری حماسه سیاسی به طور طبیعی، عملکرد بسیج بیشتر معطوف به ایجاد زمینه حماسه اقتصادی خواهد شد.

* ۴ وظیفه بسیج در تحقق حماسه سیاسی

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین به چهار وظیفه عمده بسیج در خلق حماسه سیاسی اشاره کرد و افزود: وظیفه اول، بحث تشویق مردم برای حضور حداکثری در انتخابات و نیز تبیین آثار حضور حداکثری و تشریح نقشه‌های دشمن در این رابطه برای افکار عمومی است.

وی تاکید کرد: وظیفه دوم بسیج، بحث امنیت فضای کشور در زمان انتخابات است چراکه این امنیت لازمه تحقق حماسه سیاسی بوده و دشمن نیز قطعا در این زمینه برنامه‌هایی دارد.

تویسرکانی خاطرنشان کرد: ‌وظیفه دیگری که بسیج برای خود تعیین کرده، صیانت از بسیجیان در دوران برگزاری انتخابات است تا موضوع انتخابات و کاندیداها و طرفداری از کاندیداها در بسیج، عامل اختلاف، تفرقه و رقابت نباشد.

* بسیج در انتخابات از مصداق حمایت نمی‌کند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: اعلام کرده‌ایم که از مصداق حمایت نمی‌کنیم و نباید وارد این موضوع شویم و باید از این آفت و آسیب جلوگیری کنیم که مبادا گروهی یا شخصیتی ولو ارزشی و مذهبی، بخواهد از بسیج در مسیر رسیدن به اهداف خودش استفاده کند.

وی ادامه داد: وظیفه چهارمی که بسیج برای خود در نظر گرفته، بحث تبیین شاخص‌های اصلح بر اساس گفتمان حضرت آقا است تا بسیجیان دریابند که اصلح چه کسی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: این کار با ارائه سی‌دی و یا جلسات حلقه‌های صالحین و نهضت روشنگری و یا سایت بسیج در فضای مجازی صورت می‌گیرد.

تویسرکانی تاکید کرد: بسیج با چنین رویکردی وارد عرصه انتخابات شده و الحمدالله کل بسیج کاملا آماده به کار است.

*دشمن از ایفای نقش بسیج وحشت دارد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در خصوص تخریب و هجوم به سپاه و بسیج در عرصه‌های مختلف بویژه عرصه انتخابات، گفت: سه رویکرد در این خصوص وجود دارد که یکی این است که بسیج مانند یک حزب سیاسی وارد انتخابات شود که این امری صد در صد غلط و رویکردی انحرافی است و به ضرر کشور و بسیج خواهد بود.

وی افزود: رویکرد مقابل این است که بسیج به هیچ عنوان وارد این میدان نشود و بیگانه و خنثی باشد و هیچ نقشی برای خود تعریف نکند که این هم غلط است و دشمن نیز از ایفای نقش بسیج وحشت دارد.

تویسرکانی خاطرنشان کرد: وظایفی که بسیج برای خود تعریف کرده دخالت در انتخابات نیست، بلکه زمینه‌سازی برای حماسه سیاسی است و همانطور که حضرت آقا فرمودند «بسیج سیاسی است اما سیاست‌زده نیست.»

* بسیج بدنبال روشنگری و بصیرت‌افزایی است

وی با بیان اینکه بسیجیان باید جبهه خودی و دشمنان را شناخته و با نقاط ضعف و قوت آن آشنا باشند، تصریح کرد: دشمن حضور ما در این عرصه‌های مثبت را به منزله دخالت در انتخابات معرفی می‌کند و دلیلش هم این است که از نهضت روشنگری و تلاشی که در عرصه بصیرت‌افزایی توسط بسیج صورت گرفته، می‌ترسند.

* بسیج، سناریوها و برنامه‌های دشمن را شناسایی کرده است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقش این سازمان در تامین امنیت زمان انتخابات گفت: بسیج در عرصه امنیت در دو حوزه فعال است. حوزه اول عرصه اشراف اطلاعاتی بر تحرکات دشمن است که سناریوها و برنامه‌های دشمن را شناسایی و برای هر دسیسه راهبردی طراحی کرده‌ایم.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/000289/n00289177-b.jpg

تویسرکانی خاطرنشان کرد: دشمن سناریوهای مختلفی برای ناامنی دارد از جمله ناامنی در مسائل اجتماعی، ‌اقتصادی، هجمه‌های سیاسی و غیره که برای مقابله با همه اینها برنامه‌های مدونی داریم و آمادگی لازم در این عرصه در بسیج ایجاد شده است.

* آمادگی بسیجیان برای مقابله با هر گونه تحرک امنیتی علیه انقلاب

وی با بیان اینکه عرصه دومی که بسیج آمادگی لازم را دارد عرصه نیروی انسانی است، گفت: بسیجیان را برای مقابله با هر گونه تحرک امنیتی علیه انقلاب تمرین داده‌ایم و مانورهای خاصی برگزار کردیم و بسیج به صورت شبانه‌روز در این عرصه فعال است و همه پایگاه‌ها و حوزه‌های آن آمادگی رزمی، نظامی، دفاعی و امنیتی نمایان است.

* بکار بردن تعبیر «ظلم» توسط شورای نگهبان از سوی افراد پسندیده نیست

تویسرکانی در بخشی دیگر از سخنانش که به موضوع انتخابات اختصاص داشت، با اشاره به تائید صلاحیت کاندیداها و عدم احراز صلاحیت برخی دیگر در انتخابات آتی ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان، گفت: توصیه بنده این است که این افراد به کلام مقام معظم رهبری برگردند که فرمودند عدم احراز صلاحیت شخصی توسط شورای نگهبان به منزله نداشتن صلاحیت‌های دیگر فرد نیست، ممکن است فردی صلاحیت‌های گوناگونی برای پست‌های دیگر داشته باشد اما شورای نگهبان صلاحیت او را در این حوزه احراز نمی‌کند.

وی ادامه داد: تعابیری نیز که برخی به کار می‌برند که ما مظلوم واقع شده‌ایم و یا به ما ظلم شده، تعابیر پسندیده‌ای نیست زیرا شورای نگهبان یک‌نفر نیست، ۵ فقیه عادل و ۶ حقوقدان با سلیقه‌های مختلف عضو این شورا هستند و تائید صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت فرد را تشخیص می‌دهند و موضوع، فردی نیست که اینگونه بگوییم.

* شرط استمرار مردم سالاری دینی تقویت شورای نگهبان است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: رفتار منطقی در این زمینه این است که همه به قانون و نظر شورای نگهبان تمکین کنند.

تویسرکانی با اشاره به وظیفه مردم در قبال تخریب شورای نگهبان از سوی برخی افراد گفت: مردم اگر به دنبال دموکراسی واقعی در ایران هستند و می‌خواهند این دموکراسی و مردم سالاری دینی استمرار پیدا کند، باید از شورای نگهبان حمایت همه جانبه کنند. شرط استمرار مردم سالاری دینی تقویت شورای نگهبان و تمکین به نظر آن است.

* کسی که شورای نگهبان را تضعیف کند علیه مردم سالاری دینی اقدام کرده است

وی خاطرنشان کرد: کسی که شورای نگهبان را تضعیف کرده و به رای آن تمکین نکند، در حقیقت علیه مردم سالاری دینی اقدام می‌کند و به دنبال هرج و مرج سیاسی است. حال ممکن است این کار ناخواسته باشد و یا آگاهانه صورت بگیرد لذا کسی که به ایران و ایرانی و اسلام و انقلاب اسلامی و پیشرفت کشور و اقتدار ایران در جهان علاقمند است، باید در مسیر تقویت شورای نگهبان و تمکین به نظر شورای نگهبان حرکت کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین افزود: هرکس شورای نگهبان را تضعیف کند شامل همان تعبیر حضرت امام(ره) است که فرمودند «هر کس بگوید رای شورای نگهبان کذا است، مفسد است.» لذا توصیه به همه افراد این است که به رای شورای نگهبان تمکین و این شورا را تقویت کنند.

* ۸ نفر تایید شده اکثریت مطلق سلیقه‌های سیاسی را شامل می‌شود

تویسرکانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تایید صلاحیت ۸ کاندیدای ریاست جمهوری، گفت: این ۸ نفر، اکثریت مطلق سلیقه‌های سیاسی موجود ایرانیان را شامل می‌شود، لذا اگر می‌خواهیم دنبال خلق حماسه سیاسی باشیم، شرط لازم که حضور همه سلایق سیاسی است صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: از سوی اصلاحات آقای عارف، کارگزاران آقای روحانی و یا غرضی، جبهه پایداری و امثالهم آقای جلیلی، ائتلاف پیشرفت و عدالت آقاین حدادعادل، ولایتی و قالیباف و جبهه ایستادگی به صورت مستقل هم آقای محسن رضایی را دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: شرط دوم خلق حماسه سیاسی رقابت مثبت بین این ۸ نفر است. هیجانات کاذب و تخریب نباید صورت بگیرد و به هیچ عنوان نباید قطب‌بندی شود. کاندیداها باید خود را عرضه و اثبات کنند و با این رویکرد وارد عرصه انتخابات شوند.

تویسرکانی تاکید کرد: مردم بنابر شاخص‌هایی که دریافت کرده‌اند، فرد اصلح را انتخاب می‌کنند. فرد اصلح کسی است که ۶ ویژگی را بیشتر از دیگران داشته باشد. ابتدا ایمان به اسلام ناب محمدی است و اینکه اسلام را در اداره جامعه،‌ کامل و جامع بداند. از طرفی نسبت به ولایت تبعیت داشته باشد. موضوع سوم توانمندی در استفاده از عقل و خرد جمعی است. رئیس‌جمهور باید فردی کارآمد،‌توانمند در اداره کشور باشد.

* رئیس جمهور نباید فردی سازش‌پذیر در برابر دشمن باشد

وی افزود: رئیس‌جمهور باید فردی سازش‌ناپذیر در برابر دشمن باشد و از هجوم دشمن نهراسد و از طرفی باید فردی ارزشی و اخلاقی و معتقد به مبانی و آرمان‌های انقلاب باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: باید به شاخص‌ها توجه کنیم و دچار وسواس سیاسی نشویم و باید در بین این ۸ نفر بهترین فرد را انتخاب کرد.

تویسرکانی خاطرنشان کرد: قطعا حماسه سیاسی شکل خواهد گرفت و زمینه‌های آن فراهم است و اکثر افرادی که احراز صلاحیت شده‌اند به رای شورای نگهبان تمکین کردند اما برخی نیز متاسفانه ناراحتند و ادعای مظلومیت می‌کنند که امیدواریم این موضوعات نیز رفع شود زیرا تعبیر ظلم توسط شورای نگهبان از سوی افراد، تعبیر درستی نیست.

* تقویت گفتمان ارزشی و انقلابی در اردوهای جهادی

تویسرکانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت اردوهای جهادی بسیج اظهار داشت: در اردوهای جهادی بیشتر تقویت گفتمان ارزشی و انقلابی مدنظر است تا بحث‌هایی مثل انتخابات. در آنجا موضوعات سیاسی مطرح نمی‌شود. در عرصه گروه‌های جهادی معمولا روحانیون فعال حضور دارند و بیشتر بحث‌های ارزشی، انقلابی، دینی و شیعی و پاسخ به شبهات، معارف دین و آموزش احکام دین صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در عرصه حماسه اقتصادی برنامه مدونی داریم و بسیج برنامه‌اش را در این حوزه به دولت‌ آقای احمدی‌نژاد نیز ارائه داده است و در جلساتی که با آقای احمدی‌نژاد و دوستان دولت بوده‌اند برنامه اقتصاد مقاومتی بسیج برای خلق حماسه اقتصادی ارائه شده است.

* تشریح محورهای برنامه اقتصاد مقاومتی بسیج

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج با اشاره به محورهای این برنامه اظهار داشت:‌ محور اول عدم استفاده از کالای خارجی است. باید هر گونه کالای خارجی در کشور تحریم شود و از واردات کالاهای غیرمفید جلوگیری شود، از جمله کالاهای تزئینی و کالاهایی که بود و نبودشان فرقی نمی‌کند. که در این راستا انواع این کالاها فهرست شده و حجمی که از آنها وارد کشور می‌شد، مشخص شده است.

تویسرکانی افزود:‌ گام دوم برای خلق حماسه اقتصادی مصرف کالاهای داخلی است. در این راستا مردم باید برای مصرف کالای داخلی تشویق شوند. از طرف دیگر باید تولید تقویت شود. گام چهارم در این راستا ایجاد فرصت‌های ملی در کشور است. ما فرصت‌های بسیاری در کشور داریم که آنها را از دست می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: گام دیگر اقتصاد مقاومتی بحث تقویت اعتماد به نفس است یعنی ما می‌توانیم در عرصه اقتصادی دست به خلاقیت، نوآوری و ابتکار در موضوعات مختلف صنعتی، تجاری و اقتصادی بزنیم که همه اینها را تعریف کرده‌ایم. مدت‌هاست در بسیج در حوزه اقتصاد مقاومتی فعالیت شده است.

* استقبال دولت از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بسیج

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج ادامه داد: دولت از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بسیج استقبال کرده است زیرا بسیج معتقد است تنها راهبرد خلق حماسه اقتصادی،‌ اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی فرق می‌کند. اقتصاد مقاومتی به این معنا نیست که مصرف نکنیم و لذت نبریم. اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که با مقاومت در برابر اقتصاد بیگانه می‌خواهد به استقلال برسد و کشور را در عرصه‌های گوناگون بی‌نیاز کند.

تویسرکانی ادامه داد: محور اقتصاد مقاومتی، استقلال اقتصادی، اعتماد عمومی و ایجاد فرصت‌های جدید در عرصه‌های اقتصادی است. از جمله مجموعه‌های بسیج که در این زمینه بسیار فعال است و دولت با آن همکاری می‌کند، سازمان بسیج سازندگی است. دستگاه‌های دولتی کمک خیلی خوب و همکاری‌های بسیار مناسبی با این سازمان داشته‌اند.

* در بسیج خلق حماسه اقتصادی بر عهده سازمان بسیج سازندگی است

وی خاطرنشان کرد: در سازمان بسیج مستضعفین بحث خلق حماسه اقتصادی بر عهده سازمان بسیج سازندگی گذاشته شده است و اتاق فکر و طرح و برنامه‌ها و هدایت‌هایمان آنجاست. این در حالی است که بسیج هیچ تصدی‌گری در عرصه اقتصاد نمی‌کند. بسیج طرح و برنامه می‌دهد و زمینه لازم را ایجاد می‌کند تا مردم در این عرصه فعال شوند.

* آمادگی رزمی عنصر هویت بخش بسیجی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توان دفاعی و آمادگی‌های رزمی بسیج اظهار داشت: عنصر هویت بخش بسیجی بحث آمادگی دفاعی، رزمی، نظامی و امنیتی از انقلاب است. اگر این عنصر را از بسیجی بگیرید آن فرد دیگر بسیجی نیست. یک فرد با هر تخصص،‌ گرایش و هنر، زمانی بسیجی است که آماده دفاع از انقلاب باشد. همه بسیجیان آمادگی دفاع از انقلاب را دارند.

تویسرکانی تاکید کرد: ما در این موضوع سازماندهی جدید رزمی داریم و در سال ۹۱ گردان‌های واکنش سریع بیت‌المقدس را تاسیس کردیم که این گردان‌ها حوزه محور است و هر حوزه‌ای یک گردان واکنش سریع دارد و از منطقه ماموریتی خود دفاع بومی می‌کند و این گردان‌ها، گروهان‌هایی را نیز در اختیار حوزه‌ها قرار می‌دهند.

وی افزود:‌ حلقه‌های صالحین در گردان‌های واکنش سریع بیت‌المقدس نقش محوری دارد و به هم متصل هستند و تغییر رویکرد می‌دهند. یعنی حلقه‌های صالحین در وضعیت عادی حلقه آموزشی، معرفتی و تربیتی هستند و در بحث دفاعی همان‌ها تبدیل به گردان می‌شوند.

* بسیج به هیچ عنوان غفلتی در آمادگی رزمی و دفاعی نداشته است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج اظهار داشت: در سال گذشته نیمی از استان‌ها رزمایش گردان‌های واکنش سریع بیت‌المقدس،‌ امام حسین، یا زهرا و عاشورا برگزار کردند. بسیج در این عرصه به صورت‌های مختلف کار می‌کند. بسیج به هیچ عنوان غفلتی در آمادگی رزمی و دفاعی نداشته است.

تویسرکانی افزود: در زمینه درس آمادگی دفاعی نیز تعامل ما با وزارت آموزش و پرورش باعث شد اردوهای راهیان نور وارد آموزش و پرورش شود و دانش‌آموزان دختر و پسر دوم دبیرستان در درس آمادگی دفاعی در مناطق دفاع مقدس حضور داشتند و نزدیک یک میلیون نفر دانش‌آموز از این مناطق بازدید کردند از طرفی هم وزیر آموزش و پرورش در این زمینه بسیار جدی است.

وی ادامه داد: دشمن بر علیه راهیان نور دانش‌آموزان تبلیغ فراوانی می‌کند زیرا آثار بسیار موثر و مفیدی در روحیه دانش‌آموزان دارد.

* تفکیک علوم انسانی از تفکر غربی کار ساده‌ای نیست

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اقدامات بسیج در تحول در علوم انسانی گفت: در این زمینه برنامه‌هایی طراحی شده اما گام‌های خوبی برداشته نشده است. ما در بحث علوم انسانی مطالبی مطرح کرده‌ایم ولی به دلایل مختلف توفیق نداشتیم، مشکل این موضوع با یک مصاحبه،‌ همایش و یا جلسه رفع نمی‌شود. سال‌های سال است در علوم انسانی ما تفکر غربی به عنوان پایه و شالوده مطرح است. تفکیک علوم انسانی از تفکر غربی کار ساده‌ای نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *