سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۳
۶

این صابون ایرانی ۴۰۰ سال قدمت دارد!

دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب: 701007
به گزارش جهان نيوز، ازمیان اقتصاد سنتی و سوغات شهر «آشتیان » می توان از کارگاه صابون پزی سنتی نام برد. صابون سنتی آشتیان حدود 400 سال قدمت دارد و مرغوبترین صابون سرشوی سنتی تولیدی درکشور است.

این محصول از چربی گاو و گوسفند تهیه می شود و تنها مواد شیمیایی موجود در این محصول"سود کاستیک"است که در مرحله آخر از آن جدا شده و این صابون تبدیل به یک محصول کاملا طبیعی می شود.

این شغل بسیار پر زحمت وخطرناک و افرادی که این کار را انجام می دهند،مجبورند روزانه 10ساعت در گرمای شدید سر پا ایستاده و مراقب دیگ در حال جوشیدن صابون باشند. بعد از مرحله قالب زدن، آنها را درزیر آفتاب چیده وبعد از خشک شدن ،جمع آوری می کنند.

شهر آشتیان یکی از شهرهای بسیار کهن وتاریخی ایران است. آشتیان سرزمین مشاهیر بزرگی همچون پروین اعتصامی،عباس اقبال آشتیانی و...بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر با افغانستان بود براش گزارش تهیه و پخش میشد و اگر برا اروپاییان چنان پز میدادند که اولین انسانهایی بودند که نظافت کردند! نباید از کنار داشته ها گذشت
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
عالیییی
علی تبریزی
...
جواد تبریزی
Iran, Islamic Republic of
رخشندهٔ اعتصامی معروف به پروین اعتصامی (زادهٔ ۲۵ اسفند ۱۲۸۵ در تبریز – درگذشتهٔ ۱۵ فروردین ۱۳۲۰ در تهران) شاعر ایرانی است که به عنوان «مشهورترین شاعر زن ایران» از او یاد شده‌است.
متولد تبریز نه آشتیان!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
عقل مردم اين دوره زمونه به چشمشونه! ...