پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

نازک‌ترین نمایشگر جهان روی حباب!+فیلم

يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب: 231350
پس از نمایشگرهای کامپیوتری از جنس آب و نمایشگرهای لمسی یخی، پژوهشگران موفق شده‌اند با استفاده از حباب صابون، باریک‌ترین نمایشگر جهان را با قابلیت پخش تصاویر مسطح، طرح‌دار و حتی 3بعدی تولید کنند.
به گزارش جهان، خبرانلاین به نقل از نیوساینتیست، این نمایشگر توسط یویچی اوچیای و همکارانش در دانشگاه توکیو ساخته شده است.

در مقایسه با نمایشگرهای معمول که همگی کدر هستند، شفافیت و بازتابندگی حباب صابون تغییر می‌کند و پژوهشگران توانستند با استفاده از امواج فراصوت (اموج صوتی با بسامد بالاتر از 20کیلوهرتز که گوش انسان قادر به تشخیص آنها نیست) منتشرشده از چند بلندگوی خاص، شفافیت و بازتابندگی حباب را به دلخواه کنترل کنند. با استفاده از یک پروژکتور می‌توان تصاویر را روی این نمایشگر حبابی انداخت و آن‌را صاف یا ناهموار نشان داد.

با استفاده از چند پروژکتور می‌توان تصویری 3بعدی ایجاد کرد. هم‌چنین با تغییرات نوسانی شفافیت غشای حباب و به نمایش درآوردن تصاویر متعدد در آنها، می‌توان نمایشگری هولوگرافیک بدست آورد.

قرار است این اختراع شگفت‌انگیز در نمایشگاه سیگراف2012 که در آگوست/مرداد آینده در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد، به نمایش درآید. برای مشاهده فیلم، قدری صبر کنید تا بارگذاری شود.

دیدن فیلم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *