سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

مجموعه عکس : کونگ فو کاران

عكاس: Robert Boguslawski & Tomasz Gudzowaty
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب: 502266
شروع کونگ فو به بیش از 1000 سال پیش برمی گردد که با ورود تامو از هند به معبد شائولین چین آغاز شد. معبد شائولين که اکثر هنرهای رزمی دنیا از آنجا سرچشمه گرفته اند در استان هوتان چین قرار دارد.


به گزارش جهان نيوز، شروع کونگ فو به بیش از 1000 سال پیش برمی گردد که با ورود تامو از هند به معبد شائولین چین آغاز شد. معبد شائولين که اکثر هنرهای رزمی دنیا از آنجا سرچشمه گرفته اند در استان هوتان چین قرار دارد.

راهب تامو مسئول آموزش تعلیمات مذهبی به جوانان معبد بود که در این بین با توجه به حالات جسمی و روحي آنها شروع به ابداع 18 حرکت فیزیکی کرد و این حرکات اساس هنر رزمی کونگ فو شدند.

کونگ فو که در اصل تمریناتی برای حفظ سلامت جسمانی بود به ناگزیر برای دفاع در برابر مهاجمان به معبد نیز استفاده می‌شد. در نهایت شائولین به راهبان مبارزش که در کونگ فو مهارت تمام داشتند، مشهور شد. این راهبان بودایی به رعایت اصولی تحت عنوان اخلاق رزمی مقید بودند.

امروزه شائولین معبدی بودایی است که در آن هنرهای رزمی مختلفی آموزش داده می‌شود که منشاء آن‌ها شائولین کونگ فو است.

طبق برخی منابع، شائولین کونگ فوی اصلی به قدری قدرتمند بود که با هنرهای رزمی غیرتهاجمی مانند ووشو جایگزین شده است. به هرحال این معبد فارغ از آنچه که در آن آموزش داده می‌شود، مکانی برای تعلیم و تمرین است.

اکنون بیش از ۸۰ مدرسه‌ی کونگ فو در اطراف کوه سونگ وجود دارد که در آن هزاران کودک چینی از سن پنج سالگی آموزش می‌بینند.مجموعه پيش رو از رزمي كاران كونگ فو مي باشد كه توسط دو عكاس به صورت مشترك ثبت شده است كه درادامه مشاهده مي كنيد.



ترجمه: مجله تخصصي سوشال لنز
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *