شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۵

نخستین عکسها ازجنین در داخل شکم مادر

عکاس:lennart nilsson
چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 504204
مجله لایف آن موقع در معرفی این عکس نوشت: «این عکس، نخستین پرتره‌ای است که از یک جنین زنده داخل شکم مادر گرفته شده است.»عکاس Lennart Nilsson ده سال از عمر خود را صرف ثبت مراحل رشد جنین انسان از لحظه لقاح تا تولد کرده است.عکس های وی اولین بار در سال ۱۹۶۵ میلادی در ۱۶ صفحه از مجله ی لایف منتشر شد و به سرعت در مجلات دیگر نیز این عکس ها به نمایش گذاشته شد.



به گزارش سرویس عکس جهان نيوز، این عکس که روجلد لایف در آوریل سال ۱۹۶۵قرار گرفت، هنوز هم دیدنی و تکان‌دهنده است، این عکس را یک عکاس سوئدی به نام «لنارت نیلسون» گرفت و یک جنین ۱۸ هفته‌ای را داخل کیسه آمنتیوتیک نشان می‌دهد.

لایف آن موقع در معرفی این عکس نوشت: «این عکس، نخستین پرتره‌ای است که از یک جنین زنده داخل شکم مادر گرفته شده است.»

عکاس Lennart Nilsson ده سال از عمر خود را صرف ثبت مراحل رشد جنین انسان از لحظه لقاح تا تولد کرده است.عکس های وی اولین بار در سال ۱۹۶۵ میلادی در ۱۶ صفحه از مجله ی لایف منتشر شد و به سرعت در مجلات دیگر نیز این عکس ها به نمایش گذاشته شد.

نیلسون از یک سیستوسکوپ (یک ابزار پزشکی که برای بررسی مثانه به کار می رود ) برای گرفتن دقیق ترین عکس های خود استفاده نمود.او یک دوربین و یک چراغ کوچک به این ابزار اضافه نمود و هزاران عکس از لحظه لقاح تا تولد جنین انسان در رحم مادر تهیه کرد و دنیا را شگفت زده کرد.

وی اکنون ۹۱ ساله است و همچنان علاقمند به علم و عکاسی است.کتاب او که در سال ۱۹۶۵ منتشر شد در طی چند روز به فروش رسید و بارها تجدید چاپ شد و از پرفروش ترین کتاب های عکس دنیا به شمار می رود. شمارا به دیدن این مجموعه خیره کننده که علاوه برا جوایزی که گرفت رتبه ی یک داستان تصویری در بخش علم و فناوری وورد پرس فوتو 1997 را نصیب خود کرد ، دعوت میکنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *