جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

مجموعه عکس: لانگ اکسپوژر

عکاس: Pierre Pellegrini
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 501972
لانگ اکسپوژر یا نوردهی طولانی به مدتی گفته می شود که شاتر باز است و نور به سنسور دوربین برخورد می کند (این زمان توسط سرعت شاتر یا Shutter speed در دوربین، توسط عکاس یا در مد های نوردهی اتوماتیک توسط خود دوربین، تعیین و تنظیم می شود).



به گزارش سرویس عکس جهان نيوز، لانگ اکسپوژر به مدتی گفته می شود که شاتر باز است و نور به سنسور دوربین برخورد می کند (این زمان توسط سرعت شاتر یا Shutter speed در دوربین، توسط عکاس یا در مد های نوردهی اتوماتیک توسط خود دوربین، تعیین و تنظیم می شود).

نوردهی طولانی یعنی سرعت شاتر را روی چند ثانیه، چند دقیقه یا حتی در مواردی چند ساعت تنظیم کنید. در شرایط کم نور، مانند عکاسی در زمان طلوع و غروب آفتاب، اغلب راه حل مناسبی غیر از استفاده از نوردهی طولانی وجود نخواهد داشت.

با اینکه می توانید با بالا بردن ISO (حساسیت سنسور دوربین به نور) از سرعت شاتر بالاتری استفاده کنید، اما این هم راه مناسبی نخواهد بود. بنابراین قرار دادن دوربین روی سه پایه ای محکم با هدف نوردهی سنسور برای مدت چند ثانیه اجتناب ناپذیر است.

در چند سال اخیر تکنیک نوردهی طولانی طرفداران زیادی پیدا کرده است، تا حدی که امروزه بسیاری از عکاس ها از فیلتر های کاهنده نور بر روی لنز استفاده می کنند تا بتوانند در شرایط پر نور هم با استفاده از این تکنیک عکس بگیرند.

عکاس سوئیسی
پیر پلگرینی در مجموعه آخر خود از این تکنیک استفاده کرده است که شما را به دیدن این مجموعه دعوت میکنم.                                                                        
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *