پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

مجموعه عکس (بی آبی در سودان)

عکاس: Tom Stoddart
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب: 500487
دولت سودان جنوبی برای تأمین آب آشامیدنی سالم برای مردم این کشور با مشکل روبرو است.


به گزارش جهان نيوز، دولت سودان جنوبی برای تأمین آب آشامیدنی سالم برای مردم این کشور با مشکل روبرو است. دسترسی محدود به آب بهداشتی نیز منجر به شیوع وبا در بین مردم سودان جنوبی شده است.


خبرنگار شبکه الجزیره انگلیس، از شهر جوبا گزارش داد چهل و پنج درصدد از مردم سودان جنوبی به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند. بسیاری از خانواده ها از عهده هزینه خرید آب آشامیدنی سالم یا قرص های کلر برای تصفیه آب چاه بر نمی آیند.


«سابین اِزبون» یکی از شهروندان جوبا می گوید: اگر برای دریافت آب از تانکرها پول داشته باشیم، همین کار را می کنیم وگرنه باید از چاه آب بکشیم و مریض می شویم».


هم اکنون بسیاری از تانکرها، آب رودخانه را با پمپ بیرون کشیده و آن را بین مردم جوبا توزیع می کنند. دولت سودان جنوبی، بودجه لازم را برای تصفیه آب با کلر یا تضمین کیفیت آب عرضه شده از سوی شرکت های خصوصی ندارد.

افزایش هزینه سوخت نیز باعث شده است تانکرها، کمتر آب را به مناطق دورافتاده منتقل کنند. بدین ترتیب، تانکرها گاه فقط یکبار در هفته به برخی محله ها مراجعه می کنند.


کمبود آب بهداشتی در سودان جنوبی منجر به شیوع وبا شده است. بنا به اعلام سازمان پزشکان بدون مرز، بر اثر شیوع اخیر وبا در جوبا، حدود هزار و چهارصد نفر به این بیماری مبتلا شدند که از این تعداد، چهل و یک نفر آنها جان باختند. امدادگران می گویند پایان جنگ داخلی سودان جنوبی و احداث زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات ضروری به شهروندان باید در کنار آموزش بهتر به مردم این کشور صورت بگیرد.


«آنه مارته پوِرل» کارشناس پزشکان بدون مرز می گوید:« برای خلاص شدن از وبا، ابتدا باید مشکل کمبود آب سالم و سرویس بهداشتی برطرف شود». مجموعه امشب در باره ی کمبود آب در سودان جنوبی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *