شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۱

دوست مشترک شاهین نجفی و سلمان رشدی کیست؟

يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب: 288942
در توصیف والراف همین بس که وی یکی از دوستان و حامیان سلمان رشدی بوده که از زمان انتشار کتاب موهن آیات شیطانی، وی را همراهی کرده است.

به گزارش جهان به نقل از مشرق، هفته گذشته تصویری در فضای مجازی منتشر شد که فردی کهن سال را در آغوش خواننده هتاک به اهل بیت(ع) نشان میداد. این فرد کسی نبود جز گونتر والاف نویسنده آلمانی تبار که برای شرکت در کنسرت شاهین نجفی به کلن رفته بود.
 
شاهین نجفی که سال گذشته به دلیل اجرای ترانه ای هتاکانه علیه اعتقادات مسلمانان به شدت مورد خشم و غضب شیعیان در سراسر جهان قرار گرفته بود، اخیرا با حمایت برخی فرقه ها و گروه های ضد اسلامی موفق شد کنسرتی در کلن آلمان برگزار کند و تصویر زیر یکی از خبرساز ترین عکس هایی است که این روزها در سایتهای ضد ایرانی قرار گرفته است.


شاهین نجفی و گونتر والراف
 
گونتر والراف سال 1942 در بورشاید آلمان متولد شد و هر چند به خاطر قلمش و کتبی که تا کنون از او منتشر شده شناخته می شود اما عده ای  او را به عنوان یک ریپورتر جاسوس می شناسند که برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیازش خود به هر شکل و شمایلی در می آورد از این رو طرفدارانش به او لقب "شاهد عینی" را داده اند.

این نویسنده و روزنامه نگار البته مخالفان زیادی هم دارد. برخی معتقدند که او برای جذب مخاطب و شناخته شدن دست به جنجال آفرینی و کارهای خارج از عرف می کند.

در سال 1990 فیلمی بر اساس زندگی این نویسنده تحت عنوان "مرد درون" و به کارگردانی بابی رُِز ساخته شد. فیلمنامه این فیلم 93 دقیقه ای را خود والراف نوشته بود و در واقع روایت بخشی از زندگی او بود که با بازی یکی از بازیگران نام آشنای آن روزها به تصویر کشیده شد.

برکی از کتب گونتر والراف عبارتند از:

1.در اعماق
2.سرب
3.از دنیای زیبای جدید
4.زیر صفر


در توصیف والراف همین بس که وی یکی از دوستان و حامیان سلمان رشدی بوده که از زمان انتشار کتاب موهن آیات شیطانی، وی را همراهی کرده است.  


کتاب موهن آیات شیطانی همان کتابی است که تاریخ اسلام و حقانیت قرآن را زیر سوال برد و  همراه با تبلیغات هماهنگ و تشویق‏های محافل صهونیستی، از گوشه و کنارجهان بر شهرت نویسنده آن افزوده شد. شبکة گستردة توزیع این کتاب در بیشتر کشورهای اروپایی، آمریکایی و بعضی کشورهای آسیایی، با قراردادهای کلان برای ترجمه و توزیع آن، به تلاش پرداختند و در عرصة تبلیغاتی و با ایجاد حلقه‏‏های محافظتی، به حمایت علنی از او پرداختند.

با آشکار شدن تصمیم و ارادۀ غرب برای زمینه ‏سازی یک جنگ صلیبی نوین و انهدام هویت فکری و فرهنگی مسلمانان با سخیف‏ترین شیوۀ ممکن، امام خمینی (رحمت الله علیه) در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۳۶۷ با صدور حکم الهی و تاریخی خود، مجازات شرعی نویسنده و ناشران این کتاب را بیان کرد.


سلمان رشدی، چند سال از دوران دوازده ساله ای را که پس از صدور فتوای امام خمینی (ره) مجبور به زندگی مخفی بود، به دعوت گونتر والراف در خانه او واقع در شهر کلن آلمان پنهان بود. در همین دوران، والراف به رشدی پیشنهاد کرد که هر دو تغییر چهره بدهند و در لباس روحانی  به ایران بروند و در بازگشت کتابی درباره این سفر بنویسند، اما سلمان رشدی ترسید و  این پیشنهاد را جنجالی و خطرناک یافت و نپذیرفت. والراف تا سال 2008 این موضوع را فاش نکرده بود و در این سال، هنگامی که تصمیم به سخنرانی در مساجد ترک ها گرفته بود، در یک مصاحبه به آن اعتراف کرد.




والراف از سالها قبل به یکی از حامیان رشدی تبدیل شد و فعالیت های خود را به اشکال مختلف در آلمان آغاز کرد. یکی از مهمترین اقدامات او طرحی بود که بر اساس آن می‌خواست مسلمانان این کشور را با دیگر شهروندان همسان کند و بر روی دین و عقاید آنها تاثیر بگذارد. وی برای این کار پیشنهاد داده بود کتاب آیات شیطانی سلمان رشدی در یکی از مساجد شهر کلن تدریس شود چرا که معتقد بود کسی که فتوای قتل رشدی را می‌پذیرد، باید دست‌کم محتوای کتاب رشدی را بشناسد! 

این پیشنهاد کافی بود تا مسلمانان زیادی در سراسر آلمان در برابر او قد علم کنند و حتی والراف با ریزش مخاطب مواجه شود. مسجد کلن یکی از بزرگترین و شناخته شد ترین مساجد آلمان است که اغلب مسلمانان، مناسبات مذهبی خود را در آنجا برگزار می کنند.


این مسجد چند سال قبل توسط اتحادیه اسلامی ترکیه (دی تی بی) ساخته شد. مسجدی که در زمان ساختش بین سالهای 2006 تا  2009 مخالفان زیادی در آلمان داشت. یکی از این مخالفان رالف جوردانو، نویسنده‌ چپ‌گرای یهودی آلمانی و یکی از بازماندگان هولوکاست بود که در سخنرانی های خود در انتقاد از این پروژه گفته بود:ساخت این مسجد را متوقف کنید! ... اقلیت مسلمان نتوانسته‌اند خود را با جامعه‌ی آلمان وفق دهند.


 وی همچنین نقش پر رنگی در تشویش اذهان ایرانیان مقیم آلمان در زمان فتنه 88 داشته است و در آن دوران بارها و بارها در جلساتی با حضور برخی چهره های شناخته شده اپوزوسیون جمهوری اسلامی ایران، جلسات و کنفرانس های ضد اسلامی برگزار کرده بود
.

شایان ذکر است که طبق اسناد به جای مانده از زمان جنگ جهانی دوم، خانواده این نویسنده جزو افرادی بودند که به شدت مورد خشم هیتلر واقع شدند و قرار بود در واقعه هولوکاست از بین بروند اما به صورت اتفاقی جان سالم به در بردند.






والراف در مصاحبه با یکی از نشریات داخلی آلمان، به  آشنایی‌اش با شاهین نجفی اشاره می‌کند و می‌گوید: «شاهین نجفی به من مراجعه کرد و من هم کمکم را از او دریغ نکردم. الان نجفی در یک جای امن زندگی می‌کند و سلمان رشدی هم در این مکان امن چندی به‌سر برد. مهم این است که از او در این شرایط حمایت گسترده‌ای شود.»
 
گونتر والراف در ادامه به آینده شاهین نجفی اشاره می‌کند و می‌گوید: کانادا و آمریکا برای او دعوت‌نامه فرستاده‌اند و او می‌تواند در این کشورها تحت شرایط امنیتی خاصی روی صحنه هم برود.

والراف همچنین به طور غیر مستقیم از هنرمندان آلمانی می‌خواهد که با شاهین نجفی به نشانه همبستگی یک کنسرت مشترک در آلمان برگزار کنند و از او به این طریق حمایت کنند. گفتنی‌ست که از وقتی که حکم ارتداد این فرد صادر شده، او نتوانسته در آلمان و سایر کشورهای اروپایی روی صحنه برود.
 
گونتر والراف همچنین از سیاستمدارن برجسته آلمانی می‌خواهد که از خواننده هتاک حمایت کنند. او می‌گوید: «وقتی که در یک تظاهرات سازماندهی‌شده‌ مقابل سفارتخانه آلمان در ایران، گروهی خواستار تحویل دادن شاهین نجفی به ایران می‌شوند، و با فرستادن انبوهی از ایمیل‌ها خواهان اجرای فتوا می‌شوند، وزیر امور خارجه [آلمان] نباید دست روی دست بگذارد. او می‌بایست سفیر ایران را احضار کند و از او توضیح بخواهد!
 

شایان ذکر است که شاهین نجفی بعد از  هتک حرمت اخیر و ترس جانش به ندرت در انظار عمومی ظاهر می شود و حتی اکثر کشور های اروپایی از پذیرفتن او در کشورشان خودداری می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدا به حق علی نابودش کنه