جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۳
۱۸

رونمایی از جنگنده قاهر 313/ مهمترین ویژگی‌ها

شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 269678
رئیس جمهور از جنگنده قاهر 313 رونمایی کرد.
به گزارش جهان، در سومین روز از خجسته ایام الله دهه مبارک فجر ،هواپیمای جنگنده بومی با نام "قاهر313" ساخت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور محمود احمدی نژاد ریاست جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

در این مراسم وزیر دفاع و تعدادی از فرماندهان بلندپایه نیروی هوایی حضور داشتند.

به نوشته تسنیم، قاهر سومین جنگنده ساخت ایران است. پیشتر صاعقه و آذرخش نیز توسط وزارت دفاع ایران تولید و رونمایی شده بود.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000269/nf00269678-1.jpg


مهمترین ویژگی‌های «قاهر 313»

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی در حاشیه مراسم رونمایی از جنگنده «قاهر 313» در جمع خبرنگاران، با تبریک این موفقیت بزرگ که به گفته وی در راستای تحقق فرامین فرمانده کل قوا به منصه ظهور رسیده است، اظهار کرد: کلیه مراحل طراحی و ساخت جنگنده بومی قاهر 313 توسط دانشمندان و متخصصان اقتدارآفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع انجام شده است.

وحیدی در تشریح ویژگی‌های این جنگنده گفت: این جنگنده پیشرفته با مشخصات ظاهری منحصر به فرد، دارای سطح مقطع راداری بسیار کم و همچنین قابلیت انجام عملیات پروازی در ارتفاع پست است.

وی، بهره‌گیری از مواد پیشرفته در ساخت هواپیما و سیستم‌های الکترو اویونیک پیشرفته را از دیگر ویژگیهای جنگنده قاهر 313 برشمرد.

وزیر دفاع با بیان اینکه "این جنگنده توانایی حمل تسلیحات پیشرفته بومی را دارد و از قدرت تهاجمی بالا برخوردار است"، گفت: جنگنده قاهر حقیقتا نمادی برجسته‌ای از نبوغ، خلاقیت و جسارت فرزندان برومند و برنادل ملت ایران در وزارت دفاع است.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000269/nf00269712-3.jpg


وی، قابلیت نشست و برخاست با طول باند کوتاه و تعمیر و نگهداری آسان و سریع را از دیگر ویژگی‌های هواپیمای قاهر 313 عنوان کرد.

وحیدی همچنین افزود: هواپیمای جنگنده قاهر ثمره قدرت، ایمان، همت و رشد و بالندگی پرورش یافتگان مکتب خمینی(ره) و خامنه‌ای عزیز است که در آغاز طلیعه سی و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی با این اقدام افتخارآفرین، افزایش اقتدار ملی و ارتقای قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را رقم زدند.

وزیر دفاع همچنین با بیان اینکه "فرم این هواپیمای جنگنده، فرمی بدیعی و شکل آن تازه است"، تاکید کرد: این جنگنده با جنگنده‌های پیشرفته دنیا از نظر فرم و شکل رقابت می‌کند.

وی با بیان اینکه "ما قدرت تولید سریع این جنگنده را داریم و می‌توانیم به اندازه کافی و در زمان‌های کوتاه و در صورت نیاز آن را تولید کنیم"، گفت: مدت کمی برای طراحی و ساخت این جنگنده به کار گرفته شد و این نشان از توان بالای متخصصان و دانشمندان ایران زمین دارد.

تصاویر بیشتر از قاهر 313 را از اینجا ببینید
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سجادی
باتبریک دهه مبارک فجر ازطرف مردم ، بوسه بر بازوی همه متخصصین سازنده این جنگده میزنم. شکل ومدل هواپیما خیلی زیباست.
Iran, Islamic Republic of
اف بر داود احمدی نژاد که قوه مجریه نظام جمهوری اسلامی ایران با این همه افتخار را منحرف می داند!
حالا اگه دانشمندای کشور یه افتخاری کسب کردن دلیل بر پاک بودن دولته؟؟؟!!!
عارف حاجی پور
Iran, Islamic Republic of
برادرا این حرفا چیه که بعد از یه موفقیت میزنید اتحاد و همراهی همیشه از وظایف و ارزش های دینی ما بوده و عدم این ارزش ها موجب کم جلوه شدن موفقیت ودلسری افراد سست عنصر میشه خدا را در نظر بگیرید وبرای برطرف شدن مشکلات مملکت تلاش کنید(هوا فضای پلیتکنیک)
يك ايراني دلخوش به ميهن
Iran, Islamic Republic of
اين شاهين تيز پرواز مبارك تيز پروازان كشور عزيزمان ولي اي كاش اسم ايراني روي آن مي گذاشتن چرا ما بايد سرتاپا عرب شويم.
بحثو لوث نکن برادر
انتخاب اسم قاهر برا اینه که نام پروردگاره نه اینکه چون عربیه. زبان عربی هم زبان دینه چون زبانی فصیح و گسترده است نه اینکه اعراب مزیتی داشته باشن. پس تو این گیرو دار بحث های حاشیه ای راه نندازید که متن قضیه نادیده گرفته بشه
سیّد
United States
آفرین بر این برادر فهیم و بصیر.
پاسخ بسیار متینی دادید.
مسعود
چه عربي باشه چه عجمي مهم اينه كه ايراني است وچه افتخاري بزرگتر از اين كه نام ايران عزيزمان سربلند باشه اين اقتدار بر همه ايرانيان مبارك باد. و آفرين بر مردان با غيرت ايراني.
داوود
United States
تکنولوژی اصلی یه جنگنده و قدرت حمل سلاح و مانورش در درجه اول به نوع و تعداد موتورهاش بستگی داره ، عجیبه که در این مورد چیزی گفته نشده!
از نظر امنیتی به نظر من صحیح نیست تکنولوژی رو بگن. و اینکه روش ساختشون چی بوده چون راحت تر نقاظ ضعف و قوتش لو میره. تا حالا کدوم کشور این کارو کرده که ما دومیش باشیم؟
Iran, Islamic Republic of
من تعجب می کنم ما که توان علمی و مهندسی تا این حد بالایی داریم چرا پراید فکسنی برای ما شده معضل!
به خاطر اینکه مدیرانی که در صنعت خودرو سازی کار میکنند شاید اعتقادی به اهداف انقلاب و نظام ندارند و بیشتر به فکر جیب خودشونن و از بس تن پروری کردن گردنشون کلفت شده که حتی نمیتونن خودشونو جمع کنن در صورتی که در صنایع هوا فضا بچه هایی با اعتقادات بالا دارند بصورت شبانه روز برای پیشرفت کشور تلاش میکنند
امير
خدا قوت
رو حالاه کریم نژاد
Iran, Islamic Republic of
دستتان درد نکند خیلی زیبا بود حتما در کارتان تلاش کنید تا امثالی مثل ترکیه واسه ما شاخ نشن کشورهای عربی که عددی نیستند دربارشون صحبت کنیم هرکدوم دویست تا شهاب سه کافی بزنیم بترکند
کیوان
United States
باسلام خیلی خوشحالم خیلی خوشحال واقعا از همه سازندگان تشکر میکن فقط فقط ای کاش اسم ایرانی داشت
سعيد
Iran, Islamic Republic of
آفرين بر اين طراحي زيبا و افتخارات غرور آفرين مملكت اسلامي.قدرت نظامي ايران مثال زدني هست كاش قدرت اقتصادي ايران هم مثال زدني بود و فكرها در جهت پيشرفت اقتصادي هم سوق داده مي شد.
Canada
ای کاش مشکلات مالی مردم زودتر حل شوند و فساد در مقامات بالا ریشه کن شوند تا شاهد شکوفایی استعدادهای بیشتری باشیم.
ابوالفضل
دست‏ ‏تمام‏ ‏دانشمندان‏ ‏ایران‏ ‏درد‏ ‏نکنه‏ ‏