جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۷
۲۳
بازتاب گسترده رونمایی جنگنده پیشرفته قاهر 313 در رسانه های جهان؛

"ظاهر جنگنده قاهر بسیار عجیب و ترسناک است"

شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب: 269795
رونمایی از جنگنده قاهر313 بازتاب گسترده ای در رسانه های بین المللی داشت.
"ظاهر جنگنده قاهر بسیار عجیب و ترسناک است"
به گزارش سرویس بین الملل جهان، سایت خبری آلمانی زبان "آر پی آنلاین" با اشاره به صحبت های " احمدی نژاد" در خصوص مدرن بودن این هواپیما ظاهر قاهر بسیار عجیب خواند و نوشت: " این هواپیما بسیار شبیه هواپیمای قدرتمند اف-18 آمریکاست که دارای قابلیت بی شماری چون استقرار بر روی ناوهای هواپیمابر، رادارگریزی و حمل انواع موشک است."

"صدای آمریکا" با اشاره به تحریم های نظامی ایران در دهه های گذشته نوشت: ایران 34امین سالگرد انقلاب 1979 خود را با یک جنگنده جدید جشن گرفت.

سایت آمریکایی"بیزینس اینساید" در بخش دفاعی و امنیتی خود با اشاره به رونمایی این هواپیمای رزمی، جنگنده قاهر را بسیار شبیه هواپیمای اف-35 آمریکایی خواند و ظاهر جنگنده را بسیار عجیب و ترسناک توصیف کرد. این سایت آمریکایی با زیر سوال بردن وضع ظاهری هواپیما تلاش کرد تا آن را ناکارآمد جلوه دهد. 

شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز" آمریکا با پرداختن به خبر ساخت این جنگنده ایرانی نوشت: در پی تحریم های تسلیحاتی ایران که از ارسال سلاح و تکنولوژی های نظامی به ایران ممانعت می کرد، جمهوری اسلامی ایران از دهه 1980 طرح خودکفایی نظامی را آغاز کرد و از آن زمان توانسته است تانک ها، خودروهای زرهی ، موشک ها ، هواپیماهای بدون سرنشین و جنگنده های خود را تولید کند. 

پایگاه خبری "داون" پاکستان با اشاره به رونمایی ایران از این جنگنده پیشرفته نوشت: ایران به خاطر تحریم های آمریکا قادر به خرید هواپیما و قطعات آن نیست و اکثر هواپیماهای ایران که قبل از انقلاب اسلامی خریداری شده اند آمریکایی هستند.

این سایت در ادامه نوشت : هر چند ایران هواپیماهای روسی هم در اختیار دارد، اما در دهه گذشته تلاش های خود را برای ساخت هواپیماهای کاملا داخلی متمرکز کرده است.

روزنامه "حریت" چاپ ترکیه نیز با پرداختن به خبر مذکور نوشت : رئیس جمهور ایران امروز از یک هواپیمایی که در داخل ایران طراحی و ساخته شده است رونمایی کرد و با تقدیر از ساخت این هواپیما، آن را یکی از پیشرفته ترین هواپیماهای جهان نامید.

روزنامه "تودی زمان" چاپ ترکیه نیز امروز به خبر مذکور پرداخته و نوشت : ایران روز شنبه از جدیدترین هواپیمای رزمی خود که یک هواپیمای جنگنده و بمب افکن است رونمایی کرد، هواپیمایی که گفته می شود قادر است رادار را هم کور کند.

شبکه روسی "راشا تودی" با ارائه گزارشی در این خصوص نوشت : ایران امروز اولین جنگنده طراحی شده و ساخت خودش را که دارای قابلیت رادارگریزی است ارائه کرد که به گفته رئیس جمهور ایران با اهداف دفاعی طراحی شده است و نه تهاجمی.

خبرگزاری آمریکایی "آسوشیتدپرس" نیز در خبری نوشت : ایران روز شنبه از یک هواپیمای رزمی که در داخل ایران طراحی و ساخته شده است رونمایی کرد ، هواپیمای جنگنده بمب افکنی که به گفته مقامات ایرانی رادار گریز است. به گزارش این خبرگزاری قاهر-313 یکی دیگر از جنگنده‌هایی است که ایران توسط صنایع نظامی خود از سال 2007 ساخته است.

سایت رادیوی صدای روسیه دقایقی پس از رونمایی از جنگنده قاهر- 313 نوشت: این جنگنده توسط رییس‌جمهور ایران در آستانه سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران رونمایی شد. 

خبرگزاری ترند با اشاره به اظهارات رییس‌جمهور ایران مبنی بر تدافعی بودن برنامه‌های نظامی کشورمان نوشت: ایران در سال‌های اخیر توانسته است در حوزه تدافعی موفقیت‌های بزرگی کسب کند و خوداتکایی را در حوزه تدافعی و تسلیحاتی به دست آورد.
 
 رسانه های خبری روسیه و ارمنستان در گزارش هایی با اشاره به رونمایی جنگنده جدید ˈقاهر-313ˈ ساخت متخصصان صنایع دفاعی و جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند: نیروی هوایی ایران به جنگنده بومی جدید مجهز شد.

خبرگزاری ریانووستی روز شنبه در گزارشی نوشت: ایران در آستانه سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جنگنده جدید خود به نام ˈقاهر-313ˈ را رونمایی کرد. در این گزارش با بیان این که جنگنده جدید ایرانی به فناوریهای پیشرفته مجهز می باشد، آمده است: ˈقاهر-313ˈ جنگنده پیشرفته و رادار گریز است.

در گزارش ریانووستی با اشاره به بومی بودن جنگنده ˈقاهر-313ˈ به نقل از ˈمحمود احمدی نژادˈ رییس جمهوری اسلامی ایران گفته شد: جنگنده ˈقاهر-313ˈ از پیشرفته ترین هواپیماها در سطح جهانی است و خلبانانی که آن را آزمایش کرده اند از آن رضایت کامل دارند.

خبرگزاری روسی از مزایای جنگنده جدید ایرانی به قابلیت فرود آن بر باندهای پرواز کوتاه و تعمیر آسان آن اشاره کرد.
https://jahannews.com/vdcf11d0tw6dvea.igiw.html
jahannews.com/vdcf11d0tw6dvea.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسن زمانی
سلام وصد سلام عزیزان رو کم کن
خدا یارتان ودست مریزاد به شما که هرازچندی
یک چشمه از رو کم کنیتان را به رخ مستکبران
نشان نشان میدهید هنوز فرستادن موجود زنده
به فضا را هضم نکرده بودند که شوک قوی تری
بنام جنگنده فوق مدرن قاهر313 سرگیجه شان
رابه کما تبدیل کرد راهتان پر رهرو دست حق
حافظتان دعای روز وشب ملت وصاحبشان حضرت
حجت ابن الحسن العسکری راه گشای شما باد
سربلند تاریخ باشید که سربلندمان کردید
حسن زمانی
دوباره سلام عزیزان وزارت دفاع
یادم رفت که بگویم شاید هم که لازم به یادآوری
نباشد اما شدیدن نیاز به هواپیمای عمود پرواز
داریم تا دیگر روش منحصر بفرد حمله به اچ 3 را
که کمی خطرناک است تکرار نکنیم وبه روشی
دیگر دشمنان را کیش و مات کنیم انشاالله
احسان
ساخت این جنگنده توسط متخصصین نیروی هوایی ارتش انجام شده دوست عزیز
بنده خدا
با سلام . به نظرم مهم نیست که توسط کدام متخصص در این کشور ساخته شود . مهم این است که همه با همدلی و همزبانی به تحقق آن کمک کنند . از نام و آدرس کسی روی این هواپیما مایه گذاشتند که باید در حد واندازه آن تلاش کنند تا محقق شود (قاهر313).ساختن به تنهائی کافی نیست ، کارآمدی مهمتر است .در دنیائی که به فکر تولید اعضاء بدن انسان هستند دیگر تولید آلیاژ آنهم با این همه دانشگاه و دانشجو و آزمایشگاه . فقط تلاش مضاعف میخواهد و دلدادن به کار ،بزرگان و محققین و اساتید کمی هم یاد وطن پرستان این مملکت بیافتند (امیر کبیر) که با دست خالی پایه گذار علوم جدید آکادمیک در ایران شد ولی عزیزان فعلی تا یک تعطیلی می بینند برای تفریح آنتالیا و جزایر بالی و پایتخت های اروپائی دلشان را نبردو به جای آن نتیجه کارشان مهم باشد ، موجب سربلندی ایران عزیز باشند. کمی به فکر مردم ایران و مذهب شیعه و از همه مهمتر به یاد دل آقا امام زمان مهدی موعود عج باشید . در ضمن خدای ناکرده مثل پروژه های ساختمانی مان و نمادهای متعدد همینطور ده سال ده سال عقب نیافتد و بودجه مازاد نخواهد . انشاء الله
Iran, Islamic Republic of
ایول داداش گل گفتی ما به یک جنگنده عمود پرواز نیاز داریم
سید سعید موسوی
درود بر جان بر کفان ارتش و سپاه
دلاورمردان ایران زمین
سربازان مصلح آخرالزمان
كرايي
Iran, Islamic Republic of
زنده باد دانشمندان و جهادگران عرصه خودكفايي ايراني كه باعث غرور و عزتند
سلام
کاش بعضی دولتمردان و تاجران ما از دانشمندان ما یاد می گرفتند.
رضا
پرواز هم می کنه؟
Iran, Islamic Republic of
آره جیگر پرواز که میکنه هیچ، چشم معاندارم در میاره
سیّد
نه پرواز نمیکنه، منتظریم شما دولا بشی بگذاریم روی کول شما تا راه بره.
آخه اینهم نظر بود که دادید؟ فیلم پروازش در اینترنت بیشترین بازدید کننده را داشته حالا شما آمدی نمک بریزی؟ خجالت هم خوب چیزیه.
نه ولي حال ...ها رو خوب مي گيره
Netherlands
و باطنش چیزی است که ان‌شاءالله بزودی نیروهای آمریکایی و اسرائیلی و آل سعود و آل خلیفه را به خاک و خون می کشد
مازندراني
Iran, Islamic Republic of
دست مريزاد اي ايراني با غيرت به اميد روزي كه شاهد رونمايي از ناو هواپيمابر باشيم .
Iran, Islamic Republic of
این هواپیما خیلی قشنگه
Iran, Islamic Republic of
ما که یه ماشین و یه موتور سیکلت نمیتونیم بسازیم چجوری جنگنده ساختیم؟ من که باور نمی کنم
مهرداد
چون مردم به همین آشغالا مثل پراید و... راضی اند لزومی نیست پیشرفت کنه
Iran, Islamic Republic of
چون صنعت ماشینی ما تحریم نیست
جوانان ما دارن انواع موشک درست میکنن
معین
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم یک روز خلبان این جنگنده بومی بشوم
ایرانی
با سلام
همه دوستدار پیشرفت ایرانیم و همه به ایرانی آباد افتخار خواهیم کرد اما حقیقت اینه که سالها و شاید قرنها زمان نیازه تا ایران اونقدر پیشرفت کنه که یک تکنولوژی رو تا مطالعاتش و کارشناسیش رو به اتمام نرسونده و آزمایش میدانی و تست نکرده و عملیاتی نکرده و یقین به عملکرد صددرصد اون پیدا نکرده اون رو به جامعه و اذهان عمومی معرفی نکنه حالا در مورد ساخت یک آفتابه باشه تا یک تجهیزات فوق مدرن. اگه هم علت این ادعاهای غیر شفاف جنگ روانی بر علیه دشمنانه که راههای دیگه ایی رو باید در پیش بگیره چراکه این موارد به جای اینکه اعتماد به نفس و غرور ما مردم ایران رو بالا ببره حربه ایی میشه و سوژه ایی برای کارشناسان متخصص و منتدقدان هشیار و دانشمندان و صاحب نظران تکنولو ژیهای روز دنیا برای بهانه جویی و مورد ایراد قرار دادن و حقارت ما ایرانی ها در عرصه بین الملل و داخل کشور چراکه می بینید 80 درصد ایرانیها ایمان ندارند که این پروژه اصلا واقعیت داره یا نه چون هیچ ارگان و سازمان و نهاد رسمی جز رونمایی اولیه از هواپیما که به قول خیلی ها ماکته که بنده در این خصوص نظری ندارم از این هواپیما هیچگونه اطلاعات رسمی و یا ویدئوی پرواز از اون و مانور اون در هوا در حین پرواز و کارایی یا اصلا" مشخصات فنی اولیه اون رو بیان نکرده. توصیه ام به مردم شریف ایران اینه که اولا" هرکسی که انتقادی همسو با نظر و عقیده شما رو نداشت برچسب خائن و وطن فروش و منافق و غیره بهش نزنید و واسه نظرش احترام قائل بشید دوما" شما باید افتخار کنید که ایرانی ها سخت باور و نکته بین و باهوش هستند و مثل آدمای چند دهه قبل نیستن که حتی باسواداش هم در خیلی از زمینه ها حرف و انتقادی واسه گفتن نداشتن و زودباور بودن چه رسد به عوام ولی حالا رو ببین ماشاء الله علوم و تکنولوژی و مفاهیم عصر حاضر رو با انتقاداتشون به چالش کشیدن پس بایستی سخت باوری مردممون رو به فال نیک گرفت وسلام
ناشناس
United States
اولا که ایران جنگنده ای تولید نمیکنه دوما اینا همش از روسیه میاد سوما ما همون جنگنده های F14 دوران شاه رو داریم


تمام
تقی
Iran, Islamic Republic of
خدایا این بساط خنده رو از ما نگیر...عجیب و ترسناک؟این که شبیه اسباب بازی پسر منه!!!
Iran, Islamic Republic of
زود نشان دهید