يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

تصاویر/ جدیدترین تصاویراز«رستاخیز»

يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 255418
«رستاخیز» به کارگردانی احمد‌رضا درویش، فیلمی تاریخی، مذهبی و حماسی است که مقطع تاریخی مرگ معاویه تا شهادت امام حسین(ع) در روز عاشورا را روایت می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «رستاخیز» به کارگردانی «احمد‌رضا درویش»، فیلمی تاریخی، مذهبی و حماسی است که مقطع تاریخی مرگ معاویه تا شهادت امام حسین(ع) در روز عاشورا را روایت می‌کند.
 
فیلمبرداری «رستاخیز» که از شانزدهم بهمن 1388 همزمان با اربعین حسینی در شهرستان بم آغاز شده بود، پس از پشت سر گذاشتن بیش از 250 جلسه فیلمبرداری در شهرها و مناطقی چون بم، کلوت‌های شهدادِ کرمان، شاهرود، اصفهان، کاشان، فومن، شهرکِ پرندِ تهران و شهرکِ سینمایی دفاع مقدس در چهاردهم شهریور 1390 به اتمام رسید.
 
فیلم سینمایی «رستاخیز» به سه زبان و با سه نامِ متفاوت به نمایش درخواهد آمد؛ زبان اصلی «رستاخیز» فارسی خواهد بود و به زبان‌های عربی و انگلیسی دوبله و اکران خواهد شد.
 
علاوه بر «رستاخیز» که نام فارسی فیلم است، «یوم‌الحریه» (روز آزادی) نام عربی فیلم و «He who said no» (آن که گفت نه) نام انگلیسی این فیلم خواهد بود.
 
زیرنویس فیلم به زبان‌های مختلف پیش‌بینی شده است. این فیلم از تکنیک‌های برتر جلوه‌های ویژه تصویری CGI بهره می‌برد و با پرده عریض اسکوپ و بهره‌مندی از صدای دالبی دیجیتال ساخته شده است.
 
«احمدرضا درویش» کارگردان این اثر درباره تجربه خود در ساخت یک اثر تاریخی و مذهبی می‌گوید: ده، پانزده سالی می‌شد که یکی از دغدغه‌هایم این بود که در خصوص موضوع عاشورا و ماجرای قیام امام حسین (ع) تجربه‌ای داشته باشم. حدود سال 1380 بود که فرصتی به وجود آمد تا فکر کنم چگونه می‌شود به این ماجرا وارد شد. در حین فیلمبرداری «دوئل»، صحبت‌ها و مشورت‌های اولیه صورت گرفت و طرح اولیه فیلمنامه و تحقیقات آن از سال 1383 شروع شد.
 
بخشی از عوامل فیلم عبارتند از:
 
نویسنده فیلمنامه و کارگردان: احمدرضا درویش، مدیر فیلمبرداری: حسین جعفریان، طراح صحنه و لباس: مجید میرفخرایى، طراح چهره پردازی: میرمحسن موسوی مدنى، مدیر تولید: سید علی قائم مقامى، صدابردار: یدالله نجفی، تدوین: طارق انوار، آهنگساز: استفن واربک، جلوه‌های ویژه میدانی: حمید رضا سلیمانی، جلوه های ویژه رایانه‌ای: سایمون فریم، صداگذارى و میکس: ریچارد کانوى، فیلمبردار: علیرضا برازنده، برنامه‌ریز و دستیار کارگردان: دانش اقباشاوی،مدیر عملیات پس از فیلمبرداری: کامران سحرخیز، مدیر دوبلاژ فارسى: میرطاهر مظلومی، مستندساز پشت صحنه: محمدرضا دلشاد، عکاس: محسن سیدى - بابک برزویه، روابط عمومی و عکاس پشت صحنه: توحید ولی‌بیگی.
 
بازیگران: آرش آصفی، پوریا پورسرخ، حسن پورشیرازی، فرهاد قائمیان، بابک حمیدیان، بهادر زمانی، یاور احمدی‌فر، انوشیروان ارجمند، انوش معظمی، کوروش زارعی، محمود محکمی، سعید علیپور، امیر مولوی، علی جاویدفر، میرطاهر مظلومی، حمید جدیدی، قادر پزشکی، محمدرضا حق‌گو، علی عباسی، تورج فرامرزیان، بابک والی، رضا اکبری ارطه، ابراهیم سلطانی، خلیل الله خواجه نظام ، پژمان جعفری سمرقندی و ...
 
بازیگران مهمان: پرویز پورحسینی، شقایق فراهانی، مهتاب کرامتی، لیلا بلوکات، زهره حمیدی، سروش گودرزی و سیدجواد یحیوی.
 
بازیگران عرب‌: جمال سلیمان، طلحت حمدی، رضوان عقیلی و فواز سرور از سوریه، داوود حسین از کویت، جواد الشکرچی از عراق، فادی ابراهیم  از لبنان.

 سرمایه‌گذاران‌: مؤسسه فرهنگ تماشا، شرکت دلتا مدیا و شرکت آکوا فالز، تهیه‌کننده: تقى علیقلى‌زاده.
 
«احمد‌رضا درویش» تاکنون فیلم‌های سینمایی «کیمیا»، «متولد ماه مهر»، «سرزمین خورشید»، «دوئل» و ... را کارگردانی کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *