يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۳

نظر متفاوت فراستی درباره فیلم محمد (ص)

چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 456200
«رستاخیز» از فیلم «محمدرسول الله(ص)» بشدت جلوتر است، در این فیلم یک کوشش جدی تکنیکال وجود دارد. در «محمدرسول الله(ص)» شلختگی تکنیکی دیده می‌شود. فیلم مجیدی در اثر شلختگی و بلد نبودن در فرم، بی‌احترامی می‌کند.
نظر متفاوت فراستی درباره فیلم محمد (ص)
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری دانشجو، دوشنبه ۲۵ آبان‌ماه مسعود فراستی برای نقدفیلم «محمدرسول الله(ص)» در دانشگاه صدا و سیما حاضر شد و ضمن نقد فیلم به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

فراستی در پاسخ به سوالی، مبنی بر مقایسه محتوا و تکنیک دو فیلم «رستاخیز» و «محمدرسول الله(ص)» گفت: «رستاخیز» را خیلی بد ندیدم و بنظرم از فیلم «محمدرسول الله(ص)» بشدت جلوتر است، در این فیلم یک کوشش جدی تکنیکال وجود دارد. در «محمدرسول الله(ص)» شلختگی تکنیکی دیده می‌شود که در «رستاخیز» وجود ندارد، محتوا در رستاخیز در نیامده اما بی احترامی هم نمی‌کند، فیلم مجیدی در اثر شلختگی و بلد نبودن فرم بی‌احترامی می‌کند. توان سینمایی درویش در همین حد است و همه را به‌کار گرفته است. «رستاخیز» بنظرم از «محمدرسول الله(ص)» خیلی بهتر است اما در مجموع فیلم خوبی نیست.

فراستی در حاشیه برنامه و در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود منتقدان برنامه «هفت» کم و تکراری خواهند بود گفت: من با کسی مشکل ندارم و به همه منتقدان گفتم بیائید، من یک لیست ۲۰ نفره داشتم که برخی از آن‌ها بازی درآوردند و نیامدند، برخی‌هایشان می‌گفتند افخمی ضد نقد است. من به آنها گفتم بخش نقد برنامه، کاملا مستقل است و کامل در اختیار من است. مسئله اینجاست که جلوی من لو می‌روند و عیارشان مشخص می‌شود، اینجا مسئول نقد گبرلو نیست، اینجا باید جلوی من بنشینند. من با کسی مشکل ندارم اما با آدمی که تازه دیروز شروع به کار کرده و نقد می‌کند هم کار نمی‌کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


به عنوان یه منتقد میگم آقای فراستی از همون دست افرادی است که حاضر نشدند زیبایی بصری و جاذبه‌ب محمد رسول الله رو تحمل کنند!چرا که فیلم رستاخیز یک فیلم با برخی داستان های دروغینه که واقعه‌ی عاشورا در کنارش داره رخ میده و اگه ازین فیلم چهره ی حضرت عباس(ع) را بگیرید دیگر هیچ برای نشان دادن نداره!!!امان مافیای سینما امان از وقتی که همه ی سینما علیه یک فیلم قد راست کنند چرا که فعی براشون نداشته!
الحسود لا یسود!
خوب منم بعد دیدن این فیلم نظرم با اون عده ای که از این فیلم تعریف زیاد میکنند تفاوت زیادی داره.
موسیقی فیلم خیلی نازله. اصلا در شان این فیلم نیست. موسیقی دانان ایرانی خیلی بهتر میتونستند برای این فیلم موسیقی بسازند.
نوع روایت داستانیش هم بهم ریختگی زیادی داره. اصلا داستان منسجم روایت نشده.
فیلمبرداریش هم واقعا سطحش پایینه. اونقدری که از فیلمبردارو سازنده موسیقیش تعریف کردند بنظرم خیلی کارشون نازل بود.
موسیقی فیلم مصطفی عقاد اونقدر عالی بود که بنظرم
نصف ایرادات کارگردان و بازیگرها رو پوشش داد. ولی
موسیقی فیلم مجیدی بیشتر ضعفها رو عریان کرد.
فیلمبردارهای خودمون کارشون بهتر بود. همین سریال مختارنامه با اینکه مدت زمان زیادی برای ساختش زمان برد ولی هنوزم فیلمبرداریش یک سر و گردن بالاتر از این فیلم بود.
بزرگترین اشتباه مجیدی این بود که به نیروهای داخلی اطمینان نکرد. واقعا حیف شد. فرصت خوبی برای عرضه اندام سینما ایران از دست رفت.