کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نظر متفاوت فراستی درباره فیلم محمد (ص)

27 آبان 1394 ساعت 12:15

«رستاخیز» از فیلم «محمدرسول الله(ص)» بشدت جلوتر است، در این فیلم یک کوشش جدی تکنیکال وجود دارد. در «محمدرسول الله(ص)» شلختگی تکنیکی دیده می‌شود. فیلم مجیدی در اثر شلختگی و بلد نبودن در فرم، بی‌احترامی می‌کند.


به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری دانشجو، دوشنبه ۲۵ آبان‌ماه مسعود فراستی برای نقدفیلم «محمدرسول الله(ص)» در دانشگاه صدا و سیما حاضر شد و ضمن نقد فیلم به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

فراستی در پاسخ به سوالی، مبنی بر مقایسه محتوا و تکنیک دو فیلم «رستاخیز» و «محمدرسول الله(ص)» گفت: «رستاخیز» را خیلی بد ندیدم و بنظرم از فیلم «محمدرسول الله(ص)» بشدت جلوتر است، در این فیلم یک کوشش جدی تکنیکال وجود دارد. در «محمدرسول الله(ص)» شلختگی تکنیکی دیده می‌شود که در «رستاخیز» وجود ندارد، محتوا در رستاخیز در نیامده اما بی احترامی هم نمی‌کند، فیلم مجیدی در اثر شلختگی و بلد نبودن فرم بی‌احترامی می‌کند. توان سینمایی درویش در همین حد است و همه را به‌کار گرفته است. «رستاخیز» بنظرم از «محمدرسول الله(ص)» خیلی بهتر است اما در مجموع فیلم خوبی نیست.

فراستی در حاشیه برنامه و در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود منتقدان برنامه «هفت» کم و تکراری خواهند بود گفت: من با کسی مشکل ندارم و به همه منتقدان گفتم بیائید، من یک لیست ۲۰ نفره داشتم که برخی از آن‌ها بازی درآوردند و نیامدند، برخی‌هایشان می‌گفتند افخمی ضد نقد است. من به آنها گفتم بخش نقد برنامه، کاملا مستقل است و کامل در اختیار من است. مسئله اینجاست که جلوی من لو می‌روند و عیارشان مشخص می‌شود، اینجا مسئول نقد گبرلو نیست، اینجا باید جلوی من بنشینند. من با کسی مشکل ندارم اما با آدمی که تازه دیروز شروع به کار کرده و نقد می‌کند هم کار نمی‌کنم.


کد مطلب: 456200

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/456200/نظر-متفاوت-فراستی-درباره-فیلم-محمد-ص

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com