يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۲
وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران:

راه‌‌حل اکران «رستاخیز» را به کارگردان گفته‌ایم!

یک مورد هم مجوز تک‌خوانی بانوان ندادیم
شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب: 438797
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ملاک ما برای تک‌خوانی بانوان نظر رهبری است و ما هنوز یک مورد هم مجوز تک‌خوانی بانوان را صادر نکرده‌ایم.
راه‌‌حل اکران «رستاخیز» را به کارگردان گفته‌ایم!
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز (۲۴ مرداد ماه) در حاشیه نشست مطبوعاتی سیزدهمین جشنواره امام رضا (ع) درباره تک خوانی بانوان در جمع خبرنگاران عنوان کرد: درباره تک خوانی بانوان بحث زیاد شده منتها ملاک ما نظر مقام معظم رهبری است.

وی افزود: بنابراین در عین اینکه رهبری درباره رعایت فتاوای سایر مراجع و علما هم خودشان نظراتی دارند اینطور نیست که ایشان تأیید کنند ما بی توجهی به نظر مراجع کنیم، خود رهبری هم در بسیاری مسائل تأکید دارند که رعایت شئون سایر مراجع و دیدگاه‌هایشان مهم است. بنابراین درباره همین بحث تک خوانی خیلی هم جوسازی و کارت زرد به ما در مجلس دادند، اما ما ابدا یک مورد هم مجوز تک خوانی ندادیم با اینکه از نظر فتاوای رهبری و دیگر مراجع مشکلی هم نداشتیم.

وی همچنین یادآور شد: فیلم «رستاخیز» هم از ابتدا مورد توجه مراجع و رهبری بوده است و ایشان هم خود درباره نشان دادن چهره حضرت ابوالفضل و علی اکبر (ع) مشکلی از این جهت ندیدند و در فتاوا هم مطرح کردند اما در عین حال ما بهرحال نمی‌توانیم نسبت به حساسیت برخی مراجع و علما که فتاوای فقهی متفاوتی دارند، بی اعتنا باشیم بنابراین باید اینها را هم مورد توجه قرار دهیم.

جنتی اظهار داشت: راه حلی که ما امروز برگزیدیم و به خود کارگردان هم گفتیم که باید برای اکران به آن عمل کند، ما گفتیم که می‌توانند هاله‌ای از نور بر چهره حضرت ابوالفضل و علی اکبر (ع) بیندازند و فیلم هم اکران شود و هیچ مشکلی هم از این جهت نداریم. بنابراین با وجود اینکه خود صدا و سیما جمهوری اسلامی هم زیر نظر رهبری است در سریال مختار آن بخشی که مربوط به حضرت ابوالفضل است کلاً حذف و پخش نشد، بهرحال آنها هم چنین درکی را درباره رعایت حدود و شئون سایر مراجع دارند و آن را رعایت می‌کنند با وجود اینکه فتوایی در این راستا وجود ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناشناس
Iran, Islamic Republic of
فقط پوشوندن چهره!!!!!!!!
آقای جنتی خودشون خیلی خیلی بهتر میدونن که فقط این مشکل فیلم نسیت و موضوعات مهم بسیاری هم هست که در آن فیلم اصلا رعایت نشده است.....
مثلا برگشت خون علی اصغر(ع) به زمین
یا جنگ در کوهپایه و نه در بیابان
نبود حضرت رقیه (س) چون اعتقادی به وجود واقعی ایشون تداشتن (اعوذ بالله )
و.......
مرتضي
با سلام
صحبت وزير محترم ارشاد بر اساس يک حکم کلي در مورد صداي زن از رهبر معظم انقلابه
ايشون در استفتائات جديدشون که مدتهاست با اين عنوان در سايت پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري قرار گرفته در بخش مسائل فرهنگي و اجتماعي زير گروه موسيقي و خوانندگي در ذيل عنوان غنا و خوانندگي زنان مشخصاً حرمت گوش کردن به خوانندگي زنان رو بيان فرمودند
اين هم متن استفتا
س: اگر در موردى صداى زن مصداق غنا نباشد گوش دادن آن چه حكمى دارد؟
ج) در حرمت غنا فرقى بين اين که مغنّى زن باشد يا مرد نيست و شنيدن صداى زن اگر غنا نباشد، حرمت شرعى ندارد مگر آن که به قصد ريبه يا موجب ترتّب مفسده باشد ولى شنيدن خوانندگى زن که غالباً مشتمل بر مفسده است جايز نيست.
باز هم تاکيد مي کنم که بايد به تفاوت صداي زن و خوانندگي زن توجه کرد.
لطفا اين کامنت رو منتشر کنيد و در صورت امکان اون رو به صورت يک خبر کوتاه کار کنيد تا شبهه اي که اين چند وقته به واسطه تکرار اين مدعا توسط وزير ارشاد ايجاد شده برطرف بشه
موفق و مويد باشيد