پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۱۶
۱۲۹
به بهانه گفتگوی جدید محمدرضا شجریان؛

امروز چه رفتاری باید با "شجریان" داشته باشیم؟!/ شجریان پخش "ربنا"یش را ممنوع‌کرد یا صداوسیما؟!

سلبریتی‌هایی که در "همه زمینه‌ها" صاحب نظرند!
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب: 495958
باید پذیرفت در کنار کسانی که خواهان "شجریان" و "ربنا"ی او در لحظه افطار هستند، قطعا صدای او برای بخشی از مردم که قبلا یادآور لحظات معنوی افطار بود، امروز تداعی کننده اظهارات نسنجیده و مغرضانه علیه اعتقاداتشان است؛ بنابراین قابل تصور است که خیلی ها دوست نداشته باشند با صدای وی به استقبال افطار رمضان بروند!
امروز چه رفتاری باید با "شجریان" داشته باشیم؟!/ شجریان پخش "ربنا"یش را ممنوع‌کرد یا صداوسیما؟!
گروه فرهنگ جهان نيوز ـ سعید ساداتی: "ربّنای شجریان" این روزها باز هم حاشیه ساز شده است. خبری تایید نشده و تحریف شده به نقل از مدیر شبکه یک سیما خیلی زود در شبکه های اجتماعی دست به دست شد تا اینکه شریعت پناهی مجبور شد در واکنش به خبر "پخش ربنای شجریان در ماه رمضان95" به رسانه ها بگوید:"هنوز چیزی به ما ابلاغ نشده است. هفته گذشته، در جلسه مدیران سیما با ریاست آقای علی اصغر پورمحمدی صحبت‌هایی انجام گرفت مبنی بر اینکه که ماه رمضان امسال ربنای استاد شجریان از تلویزیون پخش شود"

همین خبرسازی کافی بود تا بار دیگر مطالبه ای مجازی از سوی برخی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر پخش مجدد ربنای شجریان از رسانه ملی و در زمان افطار به راه بیفتد.

هرچند هنوز تصمیم احتمالی مدیران رسانه ملی رسانه ای نشده است اما ذکر چند نکته قابل تامل است:

آقای شجریان؛ "ربنا" را شما از مردم گرفتید، نه نظام!

محمدرضا شجریان که این روزها رسانه های دولتی را نیز در خدمت خود می بیند، در گفت و گو با روزنامه دولتی ایران با دست پیش گرفتن، مدعی می شود که "ربنا متعلق به من هم نیست. متعلق به مردم است. جزو زندگی و عواطف مردم است و هیچکس حق ندارد آن را از مردم بگیرد."

شجریان در حالی ادعا می کند که نظام "ربنا" را از سفره افطار مردم حذف کرده، که بازخوانی گفتگوی وی با شبکه بی بی سی فارسی به خوبی نشان می دهد شخصِ شجریان خواستار این اتفاق بوده و نه مدیران وقتِ رسانه ملی.

پس از درخواست شجریان مبنی بر عدم رضایتش برای پخش "ربنا" از رسانه ملی، مدیران وقت هم طی بخشنامه ای و بنا بر درخواست نامبرده، پخش آن را از رسانه ممنوع اعلام کردند!

شجریان در گفت و گو با بی بی سی فارسی می گوید: در شرایطی که مردم ما در بهت و حیرت فرو رفته اند و در شرایطی که این خس و خاشاک با طوفانی که آقای احمدی نژاد به پا کرده راه افتاده اند، صدای من جایی در تلویزیون و رادیوی صداوسیمای جمهوری اسلامی ندارد و اینکه موکدا خواستم صدای مرا پخش نکنند و باعث ناراحتی بنده نشوند و تجاوز به حق و حقوق بنده نکنند. این صدا صدای خس و خاشاک است و همیشه هم برای خس و خاشاک خواهد بود!"

البته شجریان در گفت و گو با ایران آن نکته را هم گفته که "من ربنا را هرگز از مردم دریغ نکردم. حالا اگر اقتضای سیاست است که صدای من را به هیچ صورتی پخش نکنند، خودشان می‌دانند ولی دروغ نگویند که ربنا را من نگذاشته ام پخش کنند. آن بحث‌های حقوقی بوده و نظر من بود که حق استفاده از آثار بدون اجازه من را ندارید. ولی ربنا متعلق به مردم و مخصوص افطار است." اما وی طی اعتراضی که به مدیران صداوسیما داشت و در کلیپی که در ادامه مشاهده خواهید کرد، هیچ گاه برای "ربنا" استثنائی قائل نشده و مطلقا خواسته که صدایش از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران پخش نشود.
مواضع متناقض شجریان طی سال های اخیر

اسلام با موسیقی مخالف نیست/ اینها 1400 سال است با هنر مشکل دارند!

شجریان بازهم در گفت و گو با روزنامه ایران در حالی دم از موافقت اسلام با موسیقی می زند که پیش از این و بازهم در گفت و گو با بی بی سی گفته بود: این ها هرگز با هنر کنار نمی آیند، هرگز و هرگز!!! همچنان که در طول 1400 سال با هنر کنار نیامدند. باز هم نخواهند آمد. موسیقی هم مانند خیلی از هنرها نمی تواند در خدمت این ها باشد."
و اکنون شجریان با تغییر موضعی 180 درجه ای می گوید که اسلام مخالفتی با موسیقی ندارد: "به این مسأله باید توجه کنند که موسیقی در ذات که نمی‌تواند حرام باشد. کجای اسلام گفته موسیقی حرام است؟ پس ما کاری برخلاف دین و قرآن انجام نمی‌دهیم. کار ما یک کار معنوی است و حالتی روحانی در جامعه دارد که ما آن را دنبال می‌کنیم. شما از هر چیزی می‌توانید در راه بد هم استفاده کنید. مثلاً از پول می‌شود در راه خیر استفاده شود و در راه شر هم می‌شود آن را به کار برد. یا مثلاً از چرم هم می‌شود پوتین یک رزمنده جانباز را ساخت و هم می‌شود شلاق از آن درست کرد. بستگی دارد انسان چگونه از وسیله‌ای استفاده کند."

موضعگیری های سیاسی آشکار شجریان به رغم ادعای عدم دخالت در سیاست/ "دخالت مذهب در سیاست نتیجه خیلی بدی داشته!"

شجریان بارها و بارها مدعی این بوده که یک هنرمند است و قصد ورود و اظهار نظر درباره عرصه هایی غیر از هنر نظیر سیاست را ندارد. اما حضور رسانه ای او بر خلاف این ادعاست.

شجريان در تلويزيون استراليا می گوید: "30 سالي است كه مذهب در سياست وارد شده و حكومت را به دست گرفته و نتيجه بسيار بدي داشته است! و همه! به اين باور رسيده‌اند كه بايد دين و مذهب از سياست جدا شود..."

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار شبكه تلويزيوني اس.‌بي.‌اس استراليا درباره اين كه با خواندن آواز دخترش در برابر مردان و ترانه‌هاي سياسي خود آيا قصد دارد با اين كارها با جمهوري اسلامي دهن‌كجي كند، مي‌گويد: "آن‌ها راه خودشان را مي‌روند و مي‌گويند قوانين الهي است و قابل تعويض نيست ... آنها كار خودشان را مي‌كنند و ما هم كار خودمان را مي‌كنيم."

مشکل شجریان چه بود؟! احمدی نژاد یا نظام جمهوری اسلامی؟!

این خوانننده و هنرمند در گفت و گو با روزنامه ایران ضمن تاکید بر اینکه "مشکل بنده با نظام جمهوری اسلامی نیست و با احمدی نژاد  مخالفم" می گوید: "مثلاً در نظام جمهوری اسلامی که همه آن را پذیرفتند، یک آدمی می‌آید یک کار اشتباهی می‌کند. ما به او تذکر می‌دهیم. این تذکر دلیل آن نیست که با نظام جمهوریت مخالفیم. این آدم اشتباهی کرده و دروغی گفته است به او تذکری می‌دهیم. یا وقتی به یک نفر می‌گوییم تو حق توهین کردن به مردم را نداری این در افتادن با کل نظام نیست. عده‌ای می‌خواهند سوء‌استفاده کنند که چون این شخص به وزیر یا رئیس جمهور گفته این کار را اشتباه انجام دادی، پس این آدم با اصل جمهوری مخالف است که این ستم است."

ادعای عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی از سوی شجریان در حالی مطرح می شود که وی در روزهای غرب نشینی صراحتا به پخش آهنگ هایش بر تصویر امام خمینی معترض می شد و می گفت حق مرا پایمال می کنند!

شجريان در اعتراض به پخش تصوير مبارك امام خميني(ره) بر روي تصنيف «ايران اي سراي اميد» در روز يكشنبه بيست‌وششم ارديبهشت ماه سال 1389 به بي‌بي‌سي فارسی مي‌گويد: "آن آهنگ يك حالت رستاخيزي را در جامعه نشان مي‌دهد اما ديدم كه اينها روي اين آهنگ تصوير آقاي خميني را نشان مي‌دهند كه دارد از پله‌هاي هواپيما پايين مي‌آيد، خب من اين آهنگ را براي ايشان نخواندم كه! و ديدم كه صدا و سيماي جمهوري اسلامي دارد از آهنگ‌هاي من سوءاستفاده اينجوري مي‌كنند."

وی در بخش دیگری از همان مصاحبه می گوید: "حقيقتش من از اولش هم انقلابي نبودم ولي دور و بر من همه‌اش افرادي بودند كه گرايش سياسي و چپي داشتند و مجبور بودم توي آن بچه‌ها باشم، چون اطراف من همه سياسي حرف مي‌زدند."

شجریان هنرمند سیاسی یا سیاستمدار هنرمند؟!

با اين حال اگر محمدرضا شجريان و مواضع سياسي او تا قبل از اين مصاحبه، انتقاد به دولت دهم محسوب مي‌شد، اما اظهارات صريح و بي‌پرده او در مستند پژواك روزگار در بي‌بي‌سي فارسي به خوبي نشان داد كه مشكل ايشان فقط روي كار آمدن دولت دكتر محمود احمدي‌نژاد نيست بلكه او از ابتدا نيز با اصل جمهوري اسلامي و نظام ولايت فقيه مخالف بوده و در اين مدت شايد فرصت اعلام مواضع صريح خود را نيافته است.

از سوی دیگر شجریان در حالی در گفت‌وگو با بي‌بي‌سي توضيح مي‌دهد كه در زندگي‌اش هيچ‌گاه گرايش سياسي خاصي نداشته و نمی خواهد و دوست ندارد مورد سوء استفاده سیاسیون واقع شود که در جایی دیگر مدعی شده "من نمی‌خواستم کار سیاسی بکنم. ما از سیاست به دور هستیم اما عده‌ای کار سیاسی می‌کنند و برنامه ما را به هم می‌زنند" ولي مي‌گويد كه هميشه با خواسته‌هاي مردم براي آزادي و دموكراسي هم‌سو بوده است، يعني از يك طرف خود را خارج از چارچوب‌هاي تعريف شده سياسي به حساب مي‌آورد و از طرف ديگر تندترين انتقادات خود را به نظام جمهوري اسلامي بيان مي‌كند.

چه کسانی امروز از پخش ربنای شجریان در رسانه ملی حمایت می کنند و ذوق زده می شوند؟!

فارغ از علاقه بخشی از مردم به شجریان که بدون نگاه سیاسی از حامیان صدا و هنر او به حساب می آیند، اندکی گشت و گذار در شبکه های اجتماعی به خوبی نشان می دهد که طیف حامیان بازگشت صدای شجریان به رسانه ملی چه کسانی هستند.

همان طیفی که امروز از روزه خواری، بدحجابی و بی حجابی، ضدیت و مقابله با نظام جمهوری اسلامی، هتاکی به مقدسات دین اسلام و... حمایت می کنند و افتخارشان تماشا نکردن سیمای جمهوری اسلامی است در مقام حامیان پخش مجدد "ربنای شجریان" از رسانه ملی برآمده اند!

این همان خط فکری است که حامیان غیرسیاسی شجریان باید مد نظر قرار دهند و حداقل با خود این سوال را مطرح کنند که چرا افرادی که هیچ قرابتی با اسلام و امامان معصوم ندارند و به نوعی در لباس سربازی شیطان ظاهر شده و به دشمنی عملی و علنی با دین برخاسته اند، حامی مطلق این اتفاق هستند؟!

امروز چه رفتاری باید با "شجریان" داشته باشیم؟!

با تمامی این اوصاف از حال و روز شجریان و تناقضات رفتاری و گفتاری وی طی سال های اخیر، این سوال مطرح می شود که نظام و در جزئی کوچکتر رسانه ملی چه برخوردی باید با او داشته باشد؟ آیا همه آنتن صداوسیما در ساعات افطار باید به او تعلق گیرد یا بهترین سالن های موسیقی برای برگزاری کنسرت های او به صف شوند؟!

چنانچه با نگاهی منصفانه و خوش بینانه به این موضوع نگریسته شود، باید پذیرفت در کنار کسانی که خواهان "شجریان" و "ربنا"ی او در لحظه افطار هستند، قطعا امروز صدای او برای بخشی از مردم که قبلا یادآور لحظات معنوی افطار بود، تداعی کننده اظهارات نسنجیده و مغرضانه علیه اعتقاداتشان شده است؛ بنابراین قابل تصور است که خیلی ها دوست نداشته باشند با صدای وی به استقبال افطار رمضان بروند!

در این شرایط شاید بهترین تصمیم پخش محدود "ربنای شجریان" در برخی از شبکه های سیما باشد.

البته این "رأفت نظام" اسلامی و رسانه ملی در حالی شامل حال وی می شود که آخرین اظهاراتش در گفت و گو با روزنامه دولتی ایران ملاک قرار گرفته شود و فرض بر این قرار گیرد که او دیگر از قرار گرفتن صدایش بر تصویر بنیانگذار کبیر انقلاب، عذاب نمی کشد!

هر چند شجریان حتی در آخرین اظهاراتش نیز گفته های سابق خود را منکر نشده و بخاطر آن اظهارات از مردم ایران عذرخواهی نکرده است، اما همین که وی بر آن گفته ها تاکید مجدد نکرده و با بازگشت به وطن، مقبولیت و مشروعیت نظام جمهوری اسلامی را پذیرفته، کفایت می کند تا دیگر عده ای نظام را به سیاست بازی علیه هنرمندان سیاستمدار متهم نکنند!

سلبریتی‌هایی که در "همه زمینه‌ها" صاحب نظرند!

اما یکی از معضلاتی که در پدیده "سلبریتی‌ها" در جامعه امروز باید بدان پرداخت و فارغ از حواشی اخیر پیرامون "ربنای شجریان" مورد تحلیل و بررسی قرار داد، عدم تخصص در اظهار نظر همین چهره هاست.

ضمن احترام به تمامی چهره های فرهنگی، هنری، ورزشی و... که در بین جامعه جوان از محبوبیت خاصی نیز برخوردار هستند، اما زمانی که یک ورزشکار یا هنرمند در موضوع غیرتخصصی خود اظهار نظر می کند، جامعه جوان نیز متاثر از اظهار نظر بدون پشتوانه علمی او موضع گرفته و نتیجه هم این می شود که بخش غالب جامع موافق یا مخالف اتفاقی شده اند که در آن تخصص ندارند و صرفا از سر احساسات یا با نگاه خوشبینانه، از سر دلسوزی نظر داده اند.

این رفتار همان اندازه نامتناسب و ناپسند است که یک سیاستمدار مشهور درباره سیستم تاکتیکی فلان تیم مطرح پایتخت اظهار نظر کند و از فلان مربی فوتبال با سالها سابقه تجربی و آکادمیک ایراد فنی بگیرد!

فهم اینکه یک هنرمند یا ورزشکار لزوما نمی تواند یک صاحب نظر در حوزه های اقتصادی، علمی یا سیاسی باشد و بر عکس؛ کمک می کند که هم خود چهره ها کمتر متوهم شوند و هم استفاده ابزاری از آنها کمتر صورت پذیرد.

توجه به این فرهنگ که اظهارات تخصصی باید از زبان متخصصان و نه لزوما چهره های معروف بیان شود نکته ای است که می تواند در کمرنگ شدن بسیاری تقابل ها میان جامعه و چهره های مشهور، راهگشا باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


من دوست ندارم افطارم با صدای هم آغوش گوگوش باشد
عبد
اونهایی که روزه نمی گیرند که هیچ برند تا می تونند گوش کنند و اونهایی که مقید به روزه داری هستند که جریان مومنی هستند و به آرمانهای انقلاب وفادارند هرگز دوست ندارند صدای ایشان را در معنوی ترین لحضات رمضان گوش دهند.
Iran, Islamic Republic of
شما از کجات فهمیدی که "هرگز دوست ندارند"...
Iran, Islamic Republic of
چون دوست نداریم....
میثم
United States
...
Iran, Islamic Republic of
من نه تنها هیچ علاقه‌ای به شنید ربنای شجریان ندارم بلکه به خاطر هم آغوشی او با گوگوش و فتنه‌گران... بسیار ناراحت هستم که اگر صدا و سیما بخواهد چنین خبطی کند و ربنای او را پخش کند... در حال حاضر حکم ربنای شجریان همان حکم اذان گفتن هایده است

من هم از مسئولین صدا و سیما موکدا درخواست میکنم که صدای ربنای شجریان را که یادآور نفاق و فتنه‌گری است را به هیچ وجه پخش نکند
Canada
ساعتهای روزه اونقدر طولانیه که موقع افطار مهم نیست افطار با صدای کدومشون باشه. کلا فضا معنوی میشه.
Iran, Islamic Republic of
عزیزان من! آیا مشکل امروز کشور ما ربنای شجریانه؟!! رکود و تورم کمر اقتصاد کشور رو خم کرده!!! مردم زیر بار فشار اقتصادی دارن له می شن!!! ما سر ربنای شجریان بحث می کنیم!!! اصل ول کردیم چسبیدیم به فرعیات!!!!
iهمين است كه در آينده باعث پشيماني خواهد شد.
با احترام برای هنرمندان:

اصلا ممنوع المجوز نبودند

خودشان تقاضای مجوز نکردند

یعنی کمی تناقض وجود دارد!

مثل تلویزیون که ایشان در 88 گفت راضی نیستم پخش شود و الان میگوید من مخالف نبودم!؟

هنر را سیاست زده نکنید استاد!
Iran, Islamic Republic of
تو می تونی گوش ندی کسی مجبورت نکرده
Iran, Islamic Republic of
صدا و سیما جای این آقا نیست....بره با همون گوگوشش عکس بگیره.....اینجا مملکت اسلامیه عمو
Iran, Islamic Republic of
شمام میتونید از گوشی خودتون بشنوید...
من موندم اینایی که این قدر موضوع رو گنده رکدن اصلا خودشون تلویزیون ایران میبینند!!!!
محسن تهران
Iran, Islamic Republic of
ایشان کشور ایران عزیز را نفرت انگیز خطاب کرده ! ! باید اول از ملت عزیز و شریف و نجیب ایران عذرخواهی کند بعد بتوان برای او تصمیم گرفت هر چند که این فرد وقتی از حلقومش صدای استعمار بیرون میاد دیگر حقی بر این کشور ندارد .
ستوده
Iran, Islamic Republic of
ربنای قاری نوجوان عزیز سید علیرضا موسوی خیلی از ربنای شجریان قشنگتره . ضمن اینکه معنا و تفسیر ربنا لاتزغ قلوبنا.... تنها از حنجره یک آواز خوان خارج شده لکن با ظاهر و باطن آقای شجریان تطابق نداره و کسیکه با شبکه های ضد انقلاب و با هرزه های بهایی شبکه من و تو و بی بی سی دست در گردن عکس یادگاری می اندازه و در میهمانی های شبانه آنها شرکت میکنه اگر کل قرآن هم مثل ربنایش بخواند پشیزی ارزش نداره .
سلام
آقای شجریان و چند هنرمند دیگه مثل حسین علیزاده و شهرام ناظری سالهاست که از صدا و سیما به دلیل عدم رعایت حق کپی رایت شکایت و گله دارند و شجریان در اواسط دهه هفتاد حتی نامه نوشت به صداو سیما که دیگه آثار من رو بدون نظر بنده پخش نفرمایید ولی توجه نشد.
بنابراین اینکه گفته میشه به خاطر نظر خود شجریان پخش نمیشه حرف نادرستی استو دلیل عدم پخش هم همان بحث سیاسی است.
Iran, Islamic Republic of
پس سعی کن صاحب خبر بشی حداقل دروغ نگو
Iran, Islamic Republic of
معلومه فقط تیتر رو خوندی دروغگو
Iran, Islamic Republic of
مثل م ر ش
... گرچه با آدمی بزرگ شود
حقگو
Iran, Islamic Republic of
بدون شرح
عين اظهارات شجريان هم آغوش گوگوش در مصحبه با بي بي سي:در شرایطی که مردم ما در بهت و حیرت فرو رفته اند و در شرایطی که این خس و خاشاک با طوفانی که آقای احمدی نژاد به پا کرده راه افتاده اند، صدای من جایی در تلویزیون و رادیوی صداوسیمای جمهوری اسلامی ندارد و اینکه موکدا خواستم صدای مرا پخش نکنند و باعث ناراحتی بنده نشوند و تجاوز به حق و حقوق بنده نکنند. این صدا صدای خس و خاشاک است و همیشه هم برای خس و خاشاک خواهد بود!"
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
دروغ که حناق نیست. آقای شجریان پس از فتنه 88 اعلام کرد که عارش میاد که صدای اون از صداوسیما پخش بشه
در این 37 سال پیروزی انقلاب هیچ گاه حنجره او برای انقلاب و جنگ و پس از آن نطپید بلکه خوش رقصی برای فرح زن شاه و موضع گیری برعلیه انقلاب و ارزشهای نظام در جریان فتنه و قبل از آن بودیم بنابر این دلواپسی برای صدای او معنا ندارد.
سعید
Iran, Islamic Republic of
کدام خوش رقصی برای فرح؟ عزیز من خدارا فراموش نکن و بکسی که اعتراض کرد به خس و خاشاک بودنت هم توهین نکن
Iran, Islamic Republic of
منم با توهین مخالفم...ولی رفتارای این دولت خیلی عجیبه و دور از دولتمردیشه...متاسفم به خاطر اینکه از اصل که مردم هستن جا موندن و فقط مرفهان بی درد رو انگار میبینند!!
!!
افتخار میکنند خیلی نفت فروختند........وااااای خدااااااا.چی بگم .فقط شعار میدن
مردم مي فهمند كه حرف شجريان چيست !
United Kingdom
ربنای ایشان دیگر بدرد سفره افطاری اوباما می خورد
راستش داعش هم ربنا دارند
سیروس
با توجه به اظهارات این آقا ،به عنوان یک ایرانی تا ایشان بصورت کتبی و همچنین صوتی و تصویری از بیانات سخیفش اظهار ندامت و پشیمانی نکند راضی به پخش صدا و تصویرش از صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیستم.
ما هم تا صداوسيما كتبا و صوتي و تصويري اظهار ندامت و سرخوردگي و پشيماني نكند آنرا از زندگي خويش حذف ميكنيم.
حسن
Iran, Islamic Republic of
هنرمندان ذاتا ادمهایی احساساتی اند هنرمند برنده اما ان هنرمندی است که بدون هیچ پشتوانه سیاسی وارد مسایل سیاسی و بالاخص جناحی نمی شود و ان کس که شد قطعا بازنده است ایشان خوب می داند که طرفداران و محبان او صرفا از یک جناح نبودند اما او با هواداری از جریان فتنه ترجیح داد تا از یک سو صدای سوت و کف را بلندتر کند و از سویی دیگر تنفر را جایگزین محبوبیت نماید این یعنی عدم تعادل در طرفداران به واسطه یک موضع گیری غلط!!!!
به هر حال به عنوان یک هوادار و طرفدار قدیمی ایشان برای او اظهار تاسف کرده و اعلام می کنم دیگر صدای ایشان جذابیت و روح گذشته را نداشته و پخش و عدم پخش ان علی السویه است . والسلام
یا علی
عبدالله
من یکی از افرادی هستم که قبل از انقلاب اسلامی از بین ان همه خواننده ان دوره فقط به صدای شجریان گوش میدادم با وجودی که یک جوان 17 یا 18 ساله بودم.
در سال 88 هم به احمدی نژاد رای دادم اما وقتی شجریان توی شبکه های معاند آن دروغ ها را برعلیه انقلاب و اسلام و جمهوری اسلامی زد تا امروز صدایش را دیگر گوش ندادم . یعنی حدود 7 سال است که تحریمش کردم .
او اشتباه کرد و باید بابت حرفهای نسنجیده اش عذر خواهی بکند
Iran, Islamic Republic of
زنده باد
مرجان صالحی
United States
من باشماکاملاموافقم اشتباهی منفی زدم باموبایل لمسی کارمیکنم این خطاناخواسته پیش آمدببخشید.
United States
علی السویه نیست بلکه تنفرزاست وسفره افطارراکه بایددلهارامتوجه حق کند, ازحق دورمیکند
Germany
قالو سلاما
فقط همين
Iran, Islamic Republic of
آقایان جهانی! چرا پس زدین. قبلا مخالف مطلق پخش ربنای شجربان بودین. اگه موضعگیری قبلی تون درست بوده مثل مرد روش وایسید. چرا الان پخش محدود ربنا رو مجاز دونستین. در ضمن کجا شما نظر سنجی کردین که کیا و چقدر از مردم با پخش ربنا مخالفن یا موافق. و کیا موافقند و کیا مخالف. چرا به موافقین پخش ربنا برچسب میزنین. خوبه یه نفر هم پیدا بشه بگه همه کارکنان سایت شما بلا نسبت بلا نسبت حرومزادن یا لقمه حرومن. خوشتون میاد از این نوع برچسب زدن. آیا شما به خدا و آخرت اعتقاد دارین که اینجور برچسب می زنین. فکر نمی کنین یه روز باید جواب بدین. حالا اعتقاد به پاسخگویی به کنار. آیا این برچسب زدن با حریت و آزادگی جور در میاد. یا شیعه آل ابی سفیان اِنْ لَمْ یکنْ لَکمْ دینٌ وَ کنْتُمْ لاتَخافُونَ المَعادَ فَکونُوا اَحراراء فی دُنیاکم . مرد باشین. از کجا فهمیدین که هتاکین به مقدسات اسلامی موافق پخش ربنای شجریان هستن. مقدسات اسلامی چه چیز ها و چه کسانی هستن. آیا اگر فرضا کسی آقای خمینی رو قبول نداشت یا به مقام رهبری انتقاد داشت این فرد هتاک به مقدسات است. ... دایره مقدسات شما چقدر گسترده هست. آیا اگر کسی گفت آهنگهای منو رو تصویر فلان شخص پخش نکنین این هتاکی به مقدسات هست.
محمدعلی
حداقل فیلم اراجیف ایشون را که در همین خبر هست می دیدید و گوش می کردید و بعد رگ گردنتون برای ایشون بالا میزد.
فهم اینکه کلام ایشون که اسلام 1400 ساله را مخالف هنر می دونه و دو بار تأکید میکنه، اهانت به اسلام و پیامبر و ائمه اطهار است، خیلی مغز پیچیده و پر از فسفر نیاز نداره پروفسور!
hedayat
ببینید! بحث بر سر این نیست که فردی کاری کرده و حالا پشیمان است. ایشان نگفته حرفهای قبلی من بد بوده بلکه می گوید که صدای مرا پخش کنید احتمالا هم به دلیل اینکه دیگه برای خارجیها جذابیتی ندارد. اگر داشت که همان طرف می ماند...
United States
با سلام،اینقدر بر بزرگان آواز و موسیقی اصیل سخت نگیرید بودن آنها بهتر از نبودن آنها در فضای موسیقی ایران است. به عبارتی فضا را برای جبران تدریجی اشتباهات دیگران باز بگذاریم از این رویه همه سود می برند. قبول ندارید؟
مسعود
ضد مردم ایران بوده وهست چرا که اگر ادعای مردمی را دارد، باید درکشورش می بود واستقامت روی حرفش اگر حق بود میداشت.لکن مثل یکسری آدم های عقب مونده فکری و ذهنی تا کنون عمل کرده. بهتر است از گذشته خود اظهار ندامت کند و مثل بقیه هنرمندان برای خدمت به مردم عزیز ایران اهتمام ورزد.
hedayat
ای عزیز!! از پرچمت پیداست که چرا این حرف را می زنی. بزرگان موسیقی ایران را چکار به پرچم آمریکا یا مدال شوالیه فرانسه؟
علی
Iran, Islamic Republic of
شجریان وهر کسی که زیر پرچم امریکاست وامریکا ودشمن ملت وبشریت را مکان خوبی برای ادامه حیات سیاسیو غیرو می داند همه مثل امریکایند لعنت بر انان باد
ربنا با طعم تخریب و توهین به خدا ؟!
فرض بر اینکه ایشان پخش ربنا رو ممنوع نکرده باشه، بازم پخش ربنای شجریان برای روزه داران درست نیست

شجریان منکر خدا نیست ولی احکام الهی رو مانع رشد و تعالی هنر و ارزش های انسانی میدونه
...

و سوال من اینه که اگر شاهین نجفی روزی ربنایی بخونه قشنگ تر از شجریان صرفا به خاطر اینکه قشنگ تر خونده مجاز به پخش هستیم؟

شجریان بره برای بی بی سی و شبکه های ملحد ربنا بخونه دور همی حال کنن!

زمان عمروعاص ها گذشته که قرآن سر نیزه کنن و خودشون
من با اینکه مواضع ایشون رو قبول ندارم ولی خاطرم هست که ایشون ربنا رو استثنا کرده بودند البته نوع رفتار افرادی مثل شما هم باعث ایجاد تفرقه در جامعه است و برای امثال شما هدف وسیله رو توجیه می کنه
Iran, Islamic Republic of
صدای استکبار از حلقوم برخی بیرون می آید!!!
مردم روزه دار ایران ک نمیخوان....این گرگ ها بهتره واسه روزه دارای بی بی سی بخونن
ربنای شجریان آسمانی است و دیگر تکرار نخواهد نشد و کسی نمیتواند آنرا از مردم بگیرد
عبد
کدوم مردم
Iran, Islamic Republic of
همونهایی که روز قدس روزه خواری میکردند و در روز عاشورا میرقصیدند
محسن تهران
بله حرفهای سخیف ایشان راجع به ایران عزیز(کشور نفرت انگیز و ...) هم شیطانی است که از حنجره ایشان بیرون آمد و تا از ملت عزیز و شریف ایران اسلامی عذرخواهی نکند نباید حتی در این کشور نفرت انگیز ! ! نفس بکشد ! برود در دامن اربابان زر و زور و تزویر ربنا بخواند .
Iran, Islamic Republic of
امروز باید خیلی خجالت بکشید که به خاطر سلیقه های سیاسی مختلف خیلی راحت افراد رو از کشور میرانید و خدمات اونا رو نادیده می گیرید .بس کنید دیگه اینقدر سلیقه خودتون رو با دین رنگ آمیزی نکنید . بله امام خمینی رهبر عزیزمون هم می گفت از رادیوی شاه پخش اذان هم حرامه . چه اشکال داره آقای شجریان به این نتیجه رسیده که دوست نداره صدای ربناش از صدا و سیما پخش بشه . آخه شما اسم اینو میزارین صدا و سیما با این برنامه های مزخرفش که باعث شده این همه جوونا و مردم برن به سمت ماهواره. اگه برنامه های فرهنگی صدا و سیما و حوزه و غیره درست بود الان این وضع جوان های ما نبود.آقایون فکر میکنن با تحجر و تکفیر دیگران کار درست میشه . برید یه فکری به حال فرهنگ این مملکت کنید بابا
hedayat
خیلی استدلال بی منطق و بلانسبت پرت و پلایی بود.
حامد
کاملا درست است...
وقتی مسئولین دولتی بعلت اطلاع از عدم مقبولیت مردمی کشتی گیر را می آورند که بگوید بعلت تغییر دولت ما روحیه پیدا کردیم، آب هم سربالا می رود و قورباغه هم ابوعطا می خواند
مژده
United States
اشتباهی منفی زدم ببخشید
Netherlands
مردم پس از مشاهده آن همه فتنه گری و رفتارهای خلاف هنجار از این فرد متنفر شده اند و دیگر اجازه فعالیت به او را نخواهند داد
مجمد
سلام حلول ماه مبارک رمضان برهمه ی عاشقان ولایت و سایر مسلمانان جهان مبارک .از مواضع خردمندانه ی جهان نیوز عزیز در مقابل افرادی همچون شجریان ... و برخی دیگر که اعمالشان قلب انسان را جریحه دار می کند سپاسگزاریم.
ساتاد شجریان در قلب ماست نمیتوانید با این حرفها او را خراب کنید
هنرمند زمانی محبوب است که در قلب مردم باشد نه در قلب نظام سیاسی کشور نه در دامن افراد و احزاب و گروه ها
شجریان اینگونه است.
ضمنا شجریان هیچگاه ربنا را ممنوع نکرد . اظهر من الشمس بود که منور وی از ممنوعیت پخش آثارش سروده های ای ایران و ... نه ربنا (البته شما بالاخره باید او را خراب کنید)

استاد دوست داریم
hedayat
اولا استاد و نه ساتاد! ثانیا: در تاریخ 150 سال اخیر همین هنرمندان بودند که بساط مشروطه را به آن روز کشاندند و برای اعلیحضرت همایونی چه کارها که کردند و برای علیاحضرت فرح در جشن هنر شیراز چه برنامه ها که اجرا نکردند و در ضدیت با ایران و ایرانی تا آنجا پیش رفتند که گفتند ما صدای خس و خاشاکیم! یادتان باشد که محمود گفت آنهایی که انتخابات را تحریم کردند، خس و خاشاکی هستند که سیل ملت آنها را خواهد برد! ایشان صدای همان کسانی هستند که انتخابات ایران را تحریم کردند. هرچند که بعدا با اعلام غلط خوردم!!! برگشتند و در انتخابات نامزد هم شدند. رو که نیست! سنگ پای قزوین را جا گذاشته اید. بازهم بگویم؟
آدم های بیچاره ، مردمی که با ربنا کیف می کنند و افطار میکنند خیلی هاشون اصلا نمیدانند خواننده این ربنا شجریان است
مردم با ربنا که ایه قرآن است حال می کنند نه شجریان و هیچکس دیگر
Iran, Islamic Republic of
آدم ساده لوح .. این حرف مال قبل از فتنه 88 بود و نه الان که مواضع او برای همه روشن است
ک.رفیعی راد
سلام. تحلیل و ارائه مدارک و مستنداتتان خیلی خوب بود. هرچند جای آن آهنگی که ایشان در بهبوحه 88 خواندند خالی بود... اما نظر من این است که این ربنا گرچه زیباست و برای ما تداعی روز های خاص میکند اما به اعتقاد من پخش نشود بهتر است. اگر آقای شجریان شجاعانه پی به اشتباهاتشان میبردند و از ملت عذر خواهی میکردند می توانستند هم به دامن مردم برگردند و هم ما از این ربنای زیبا استفاده کنیم. اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه ایشان تمام حرکات خود را انکار میکنند ! اما اگر ایشان قرار باشد بخواهند پخش شود, باید این موضوع را متوجه باشند که امروز به لطف تکنولوژی اینترنت و یک سرچ ساده نمیشود حرفی زد و با هزار جا مصاحبه کرد وبا قصد روشن و شفاف, یک نظامی را تضعیف کرد و بعدش بگوید : من نبودم !! هیچ چیزی بهتر از راستی و درستی نیست....یا علی ...
اسفندیار
اصولگرایان
باید ادبیات را
در برابر احمدی نژاد
تغییر دهند
hedayat
چه ربطی داشت؟؟؟
اتفاقا مو یه دایی داروم تو پمپ بنزین کار میکنه
حبیب
سلام فیلم را دیدم. متأسفانه گاهی بعضی از هنرمندان و . . . دچار توهم میشوند و خیال میکنند که این آنها هستند که به رسانه ملی اعتبار می بخشند و اگر آنان نباشند از اعتبار رسانه ملی کم می شود اما وقتی بعد از سالها نظاره گر به فراموشی سپرده شدن خود بخاطر عدم پخش صدایشان توسط رسانه ملی می شوند تازه به خود آمده و با هزار آسمان و ریسمان بهم بافتن بطور ضمنی درخواست پخش مجدد صدای خود را میکنند. خود من سالها پیش با صدای مناجات ربنای همین آقا خلوتها داشتم و اشکها ریخته و با پروردگارم مناجاتها کرده ام بدون اینکه حتی صاحب صدا را بشناسم اما اگر او را می شناختم بی شک از ارداتمندانش می شدم ولی بعد از سالها وقتی دیدم صاحب همین صدا برای خوشامد کسانیکه آنها را از مردم کشور خود بهتر می دانست ، پشت به اعتقادات مردم کشورش نمود و در روزنامه ها خواندم که این آقا ادعا کرده که من راضی به پخش صدایم از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیستم آنهم در مصاحبه با رسانه دولتی انگلیس که دست کثیف و پلیدش به خون صدها هزار آزاد مرد از ایران بلکه از جهان اسلام است دیگر آن صدا برایم عذاب آور شد. اما همان افراد بی دینی که زمانی با شندیدن صدای این مناجات (ربنا) به هم می ریختند که بله یاد بدهکاری هامون افتایم و . . . اکنون وقتی دیدند که صاحب این صدا با آنها هم کلام و هم هدف شده ، یک مرتبه عاشق این صدا شدند و دلشان پر کشید برای صدای ربنا و . . . این قصه سر دراز دارد
حرفهای شجریان کاملا درست است. شجریان صدای همان خس و خاشاکی بود که احمدی نزاد می گفت.
هنر شما این است که همه را مخالف جمهوری اسلامی نشان می دهید. کسی با نظام مخالف نیست با کارهای شما مخالف هستند. شما صدای شجریان را پخش نکنید ملت خودشان دراین چند سال صدای شجریان را در هنگام افظار می شنیدند. تلویزیون مگر متعلق به شما و ارث پدریتان است. شماها چند درصد جامعه را تشکیل می دهید. حداکثر ده درصد اما چون پول و قدرت و زور دارید همه چیز را و خواسته های مردم را وارونه نشان می دهید. این کشور که تنها مال یامین پور و شریعتمداری و رنجبران نیست این تلویزیون متعلق به کل مردم است. چون خواسته های مردم در تلویزیون پخش نمیشود با بحران بیننده روبروست. این چیزیست کههمه می دانند اما شما خود را به نادانی زدید. شجریان صدای رسای این مردم است و هنرمندی مردمیست.
رفیعی راد
احمدی نژاد هیچ وقت به عموم مردم نگفت خس و خاشاک....البته من هم در ابتدا از روی احساس وبدون تعقل و تحقیق واقعا فکر میکردم که ایشان به همه مخالفین و طرفداران فرد رقیب گفتند. اما وقتی رفتم تحقیق کردم و سخنرانی ایشان را گوش کردم متوجه شدم این طور نیست.. ایشان دقیقا کسان خاصی رو مورد خطاب قرار دادند و گفتند خس و خاشاک. ایشان در ابتدای صحبتشون 40 میلیون انسانی را که رای دادند را جدا کردند و به آنهایی که اتوبوس و ....را آتش زدند گفتند خس و خاشاک. هر چند که من این ادبیات حرف زدن را بی سیاستی و باعث سواستفاده میدانم اما به همه پیشنهاد میکنم اگر علاقه مند باشید مجددا این سخنرانی را گوش کنید....
خنگی یا خودت رو زدی به خنگی
سخنرانی اون آقا دقیقاً یه روز بعد از انتخابات انجام شد که هنوز اتوبوسی آتیش نگرفته بود . تو از کجای این سخنرانی این موضوع رو استنباط کردی
بپا کمیته نوبل تو رو پیدا نکنه
Iran, Islamic Republic of
جالبه همون یک خس و خاشاک که مورد سوء استفاده هم قرار گرفت... بارها و بارها در رسانه‌های افساد طلب به کرات و به ظلم مطرح شد و برای یک عده به باور تبدیل شد....

حالا شما اون یک مورد رو بگذارید در کنار انبوه توهین‌های روحانی که همون افساد طلبها به روی مبارکشون هم نمیارند و متأسفانه اصولگراها هم روی آن مانور ندادند... البته این موضوع بر میگرده به دینداری طرفین که چقدر نجیب باشند و ..... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
محسن
Iran, Islamic Republic of
بعید میدونم دوستاران شجریان روزه بگیرن البته بعد فتنه
hedayat
و... زیادی یعنی همین. از بس پرت و پلا بود، حوصله جوایگوییش را ندارم. اما همین تاریخ چند سال اخیر بهترین پاسخ به گفته شماست. الآن آقایان ادعای تقلب کجایند و جمهوری اسلامی کجا؟؟
Romania
صدای قشنگ شجریان به درد ضد انقلاب می خورد نظام اسلامی قلب وایمان خوب لازم دارد
معلم
درود بر اسطوره آواز ایران استاد شجریان.
شنیدن صدای فتنه گران و عکس گیرندگان کنار گو گوش هرزه لحظات معنوی اذان وافطار را خدشه دار می کند من به عنوان یک روزه دار راضی به پخش صدای ایشان نیستم و شاید عده ای از فتنه گران متقاضی این امر چه بسا اصلا روزه نباشند کمااین که در سال 88 روزه خواری ان ها را دیدیم
Iran, Islamic Republic of
بابا تلویزیون اینا رو گنده کرده. محل نذاريد
یدونه شبکه پایداری درست کنید خودتون هر چی خواستید پخش کنید. مردم استاد شجریان دوست دارند.
منتظر
پخش صدای شجریان بی حرمتی به امت حزب الله است. امید صدا و سیما اشتباه نکند. این چه معنایی می دهد که فرد مغرضی مثل ایشان با گفتن دو تا حرف قشنگ دوباره مطرح شود.
Iran, Islamic Republic of
بابا این طیف با تلویزیون ج.ا.ا معروف شدند حالا از بی تصوصری در تلویزیون در حال دق هستند تو رو بخدا فشار بیاورید این صدا پخش نشود
رضا
Romania
يقيناً شما نماينده ملت نيستيد ونيز سخن گوي ملت در ضمن از روز اول استا د شجريان گفت صدا وسيما بون مجوز اهنگ هايش را پخش مي كند وايشان شرعاً راضي نيستند و گفتند تنها با پخش ربنا مشكلي ندارند ولي صدا و سيما كه حق الناس را نميفهمد همه را قطع كرد همينطور ربنا را تا مثل احمدي نژاد لج بازي كنه
بسیجی
از جهان نیوز ممنونیم ک نظرات مخالف رو هم پخش میکنه
مخاطب
Romania
حالا که تصمیم گرفتن که از فتنه گران حمایت بشه و میخواهند ما رو به یاد صحبتهای سخیف ایشون بندازن ... .
لذا ما که رغبت به صدای ایشان نداریم مجبور یم تلویزیون خود را خاموش کنیم... .
رسانه ملی باید مخاطبین خود را حفظ کند و از نگاه رسانه ملی حفظ حامیان فتنه مهمتر از حامیان اصیل نظام هست
تازه میشه مثل خیلی کسایه دیگه که خیلی وقته تلویزینشون خاموشه
Iran, Islamic Republic of
گمان نمی کنم بسیاری از روزه داران خواهان شنیدن صدای فرد بد سابقه ای در هنگام افطار باشند.
راهكار خوبيه ، هركسي دوست داشت گوش ميكنه ، هركسي دوست نداشت گوش نميكنه
امید
United States
یکی بگه علت این که تا اینقدر یک هنرمند حرفاشو عوض میکنه چیه ؟!! بالاخره ایشان چی میگن؟!! خودشون رسما میگن ربنا رو نذارید !!! حالا میگن ربنا مال من هم نیست باید گذاشته بشه!!!
اگاه
سلام.
این آقا که در بستر بیماری و اواخر عمرش را سپری میکند، به جای توبه کردن دارد سیاسی بازی از خودش در می آورد. افسوس که بعضی ها تا سرشان به سنگ لحد نخورد، معاد را باور ندارند!!!
صدای خس و خاشاک یعنی صدای دشمنان نظام، صدای کسانی که روز عاشورا به عزاداران حسینی توهین کردند، کسانیکه متحد منافقین بد نام, بهائیان، و تمام جبهه کفر و نفاق ،امریکا و کفتار پیر انگلیس ، صهیونیستها، حتی نتانیاهو، بودند جبهه ای که حتی گوگوش و مدونای فاسد معلوم الحال شیطان پرست کابالیست نیز از سردمداران آن بودند!!!!!!!! بد عاقبتی در انتظارش خواهد بود اگر توبه نکند!
United States
اون 5 درصد در اقلیت کاملند باید یاد بگیرند به رای ملت احترام بذارن و مثل ...
چی بگم .نگفتن بهتره.
مهدی
Australia
سلام
وقتی رئیس‌جمهور به همراه همسرش در یک دیدار غیررسمی و بدون اطلاع قبلی به منزل محمدرضا شجریان میرود . یعنی چه ؟ یعنی تائید آقای
شجریان که درآتش فتنه می افروخت .
درضمن خودش خواست که هیچ کدام ازنوارهایش
ازرادیو وتلوزیون پخش نشود.
آن وقت میگویند ما هنرمند ارزشی وغیر ارزشی
نداریم .
علي
يك راه ساده... بالا غيرتا عوض همه اين حرفا يك نظر سنجي بزاريد كه ايا موافقيد ربنا پخش بشود يا نه؟؟ نتيجه معلوم ميشود.. عصر ايران گذاشته ..
ناصر
Iran, Islamic Republic of
این جماعت هیچ چیز را قبول ندارن فقط افکار خودشان نظر جامعه می دانند.80درصد موافق ربنا شجریان هستند
Iran, Islamic Republic of
چی؟.؟؟.؟؟؟ 80 درصد؟!خوبی؟آمارو از کجا می گیری.اداره کل آمار ایران؟!؟!
عزیز خودتونم میدونید که اگه همه مردم ایران از همه اقشار،پیر و جوون،اندروید داشتن و تلگرام .و نظرشونو میگفتند و قضاوت میکردند این قدر جبهه سازی نمی تونستید بکنید.اگه مردم نباشد هنرمند نیست.خوشون پول پارو میکنند و بدون آگاهی از مشکلات زندگی مردم میگن من به روحانی رای میدم تا به عقب برنگردم.؟؟!!ببخشید همه رئیس جمهورا وظیفشون خدمته و قراره ادامه دهنده هم باشن.بیکاری مارو نمیبینی و فقط رفاه و آزادی خودتو....کاش حداقل دلت برای نسلت میسوخت نه فقط خودت
عماد
United States
آخه بعدش آقایون می فرمایند تقلب شده
جواد
Iran, Islamic Republic of
بهتر نظر بدیم اونو راهش بدیم یا نه
مردم
بازهم ماه رمضان شدو یه عده شروع کردن شجریان و ربنا رو مطرح کردن . دست از این باز ی ها بردارید .
سید محمد علی
Iran, Islamic Republic of
شما کوته فکران تمامیت خواه باهرکس که حرف حقی زد مشکل دارید به گمانم خودتان را باید به یک روانشناس نشان دهید بد دردی است.ربنای شجریان به گوش انسانهای سالم خوش آیبد
ناشناس
این تویی ک تمامیت خواهی و نظر مخالف رو نمیتونی تحمل کنی
مجید
Iran, Islamic Republic of
با توجه به زیر سئوال بردن اسلام درباره هنر زیبنده جمهوری اسلامی نیست توجه به ایشان شود او که 1400 سال اسلام در تقابل با هنر می داند
حضرت حافظ می فرماید:
حکم مستوری و مستی همه در عاقبت است
کس ندانست که آخر به چه حالت برود.
----------
مولانا هم می فرماید:
کی شود دریا ز پوز سگ نجس
کی شود خورشید از پف منطمس
کرمانشاهی
Iran, Islamic Republic of
شجریان در قلب اکثریت جا دارد
من دوست ندارم به کسی که در فتنه 88 با سران فتنه و فتنه گران و فراریان لس انجلسی بر ضد ملت ایران حرف زد صدایش را بشنوم. با فراریان لس آنجلسی هم آغوشی کرد را دوست ندارم حتی صدایش را بشنوم. من به کسی که بخاطر پول بر علیه ملتش اقدام نمود را دوست ندارم حتی صدایش را بشنوم چون کفر آمیز است.
اقای جهان نیوز به چه اجازه ای می گی که پخش محدود صدای شجریان مشکلی نداره؟؟؟

این مردک اون همه توهین علیه اسلام کرد و هیچ هزینه ای هم نپرداخته تا الان...

واقعا برای این موضعگیریتون متاسفم
میثم
United States
متاسفی عزیزم؟؟؟؟؟؟؟؟باش تا صبح دولتت بدمد
من هیچ وقت منت آدم های متکبری مانند شجریان را نمی کشم و حال عرفانی افطارم را خراب نمی کنم.
خودي
اقليت افراطي و البته شارلاتان زيبنده شماست . اگر كمي مردانگي و جرات در وجودتان هست، نظرسنجي بگذاريد ، نيازي به اين همه كامنت سازي نيست.
وقتی هنر به سیاست آلوده شد دگر هنر ناب نیست ودر عمق وجود همه نمی نشیند،هنر سیاسی یعنی یک طیف یا جناح شامل همه نمی شود صدا و سیما متعلق به هشتاد میلیون نفر است (بنیانگذار اکیدسو)
اسفندیار
درود بر احمدی نژاد
شجریان سال88:هربار که صدای خودم را از صداوسیما میشنوم احساس شرم میکنم!
شجریان سال95: دروغ نگویند که ربنا را من نگذاشته‌ام پخش کنند!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
آقا ما ربناي انگليسي نميخواهيم.مگه زوره...
Iran, Islamic Republic of
طرف خودشو با بی بی سی کشته حالا می گه اصلا سیاسی نیستم
کسانی که در فتنه 88 آلوده شدند توبه کنند و برگردند. آنوقت صدای ربنایش هم گوش می دهیم...
1 روزنامه ايران خودش چيزي دررديف همين مطرب
گوگوش نشانه
2 حالا ربناي اين اين مطرب زواردررفته چقدر اهميت داره كه ا دم روزشو با اون خراب كنه ربنا ي خيلي بهتر هم هست
حسین
بسیار بسیار
و این هم همینطوری
اصلا من داشتم از اینجا رد میشدم
موفق خواهیم بوه اید
معلم مدرسه
United States
...به سایرین ترجیح دادند چرا؟؟؟
مطلب خوبی بود تشکر
من بدون ربنای شجریان باورکنید توانستم روزه بگبرم
Iran, Islamic Republic of
آفرین صد آفرین هزاروسیصد آفریننننننننننننن
اسفندیار
وقتی که مردان ارزشی خود را جریان انحرافی می نامیم
به مصیبت اینها گرفتار می شویم
رضا
Iran, Islamic Republic of
هر مطلبی که باب سلیقه جهان نیوز هست همون درسته
غلامرضا قهرمانی- همدان
لعنت خداوند بر مدیری که با پخش صدای شجریان در زمان افطار مومنان، حال معنوی روزه داران را به تمسخر بگیرد. برازنده شجریان، همان گوگوش و امثالهم است. ایشان لیاقت سفره های مردمی را ندارند که در تبعیت از فرمان خداوند، روزانه در حدود 17 ساعت از حرام الهی دوری میکنند.
Iran, Islamic Republic of
مشکل پخش شدن یا نشدن ربنا حل شد بریم یر موضوع بچگانه دیگه؟؟
aaa
Iran, Islamic Republic of
صدای من هم اگر سی سال مدام از صدا و سیما پخش شود برای مردم خاطره انگیز خواهد شد. اینهایی که ربنا ربنا می کنند فقط بخاطر حس نوستالزیک آن این حرفها را می زنند. وگرنه مسائل معنوی و روزه و ... اصلا برای آنها مهم نیست. بسیاری از این افراد مطمئنا روزه هم نمی گیرند ولی می خواهند با ربنای شجریان افطار کنند!!!
منتظران ظهور
شجریان برای ملت ایران دیگر بعنوان یک مرده بحساب میاید . و صدای یک مرده هم خیلی لذت بخش نیست و. و در ایران اسلامی الحمدالله افرادی هستند که صدایشان خیلی لذت بخش تر وبهتر از شجریان است
ناشناس
استاد الهي درد و بلات بخوره تو سر بد خواهات هميشه عاشقت خواهيم ماند
الان که ربنای شجریان پخش نمیشه یعنی روزه های روزه داران در محل اشکال است؟
طاها
واقعا منم اصلا علاقه ای به شنیدن صدای شجریان ندارم
شما خودتان را به زمين و زمان بكوبيد... آنچه در تاريخ جاودانه خواهد شد هنر و زيباييست...
محمودs
United States
کسی که با اسلام 1400ساله مشکل دارد ربنا خواندنش برای کیست؟ شیطان؟شجریان نگفته من مخالف سیاسی هستم ویا؟؟؟ بلکه گفته اینها؟؟؟(مسلمانان)1400 سال است که باهنرمخالفند خب عزیزم مااسلام 1400ساله راقبول داریم که تونداری. پس بهتراست برای همان شیطان بزرگ 100_150 ساله موافق هنرت بخوانی . من وتعدادزیادی ازهمفکران مسلمانم هرگزرضایت نداریم که صداوسیمای این کشور اسلامی صدای ربنای یک فردگریزان از اسلام1400ساله راپخش کندواگرمسئولین صداوسیما اینکارراانجام دهندسرپل صراط بایدجوابگوی امت اسلام باشندضمنا ایشان ازلحاظ سیاسی هم عضوحزب غیرقانونی نهضت آزادی هستندکه شخص امام فعالیتشان راممنوع ومضراعلام فرموده اند
ایران
Iran, Islamic Republic of
.........