شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۱

درس‌های ورزش ما از والیبال

يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب: 296062
کاری که از سوی یزدانی‌خرم در طول ۱۷ سال مدیریتش در والیبال کلید خورد و پس از آن نیز از سوی داورزنی رئیس فعلی فدراسیون والیبال بخوبی ادامه یافت تا نتیجه یک کار علمی و حساب شده، امروز والیبال ایران را به مرحله بزرگی در دنیا برساند.
به گزارش جهان، حجت الله اکبر آبادی در جام جم نوشت: در حالی که خوشبین‌ترین کارشناسان نیز بردن یک ست و حداکثر دو ست مقابل تیم قدرتمند ایتالیا، صدرنشین گروه B لیگ جهانی را نتیجه‌ای خوب قلمداد می‌کردند، تیم ملی والیبال آنچنان درخشان و فراتر از انتظار ظاهر شد که تیم حرفه‌ای سرزمین چکمه‌ای با هشت عنوان قهرمانی در این لیگ، چاره‌ای جز پذیرش شکست از مردان شجاع ایرانی نیافت.

هر چند سطحی‌نگرانه است اگر این پیروزی بزرگ را یک جرقه و حادثه تلقی کنیم و واقعیت حاکی از پختگی و باروری والیبال ایران دارد، اما باید گفت که اگر امروز والیبال ما مقابل قدرت‌های این رشته سر برآورده و خود را به عنوان پدیده این فصل از لیگ جهانی معرفی کرده است، همه اینها حکایت از یک کار بلندمدت دارد.

کاری که از سوی یزدانی‌خرم در طول ۱۷ سال مدیریتش در والیبال کلید خورد و پس از آن نیز از سوی داورزنی رئیس فعلی فدراسیون والیبال بخوبی ادامه یافت تا نتیجه یک کار علمی و حساب شده، امروز والیبال ایران را به مرحله بزرگی در دنیا برساند.

این موفقیت بزرگ در شرایطی به کام والیبال ایران شده که اگر تا چند سال پیش صحبت از حضور این تیم در لیگ جهانی می‌شد، با خنده از کنار آن گذر می‌کردند و می‌گفتند مگر امکان دارد والیبال ایران بتواند ورای مرزهای آسیا، در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد.

اما همه این موفقیت‌ها مرحله به مرحله برای والیبال ایران رقم خورد تا امروز همه کسانی که سهمی در دوره گذار والیبال از مرحله سنتی آن به دوره مدرن داشته‌اند، خود را در این پیروزی به‌دست آمده مسرور و سربلند ببینند.

بدیهی است پیشرفت خارق‌العاده والیبال ایران طی این سال‌ها، درس‌های بزرگی را برای ورزش ایران در بر دارد که اگر از آنها بهره بگیرند، می‌توان با سرعت بیشتری حرکت‌های توسعه‌ای را در جهت رسیدن به قله‌ها در رشته‌های مختلف تسهیل کرد.

نخستین درس همانا استفاده از مدیران خبره و توانمند است، مدیرانی که چون با هدف می‌آیند، برای هر لحظه و ساعت حضورشان در آن رشته برنامه دارند و تلاش می‌کنند با استفاده از افراد توانمند و خوش‌فکر، مسیر توسعه‌ای ورزش را تسهیل بخشند.

بدیهی است با این رویکرد سرمایه‌گذاری در ورزش هدر نمی‌رود تا با استفاده از علم روز ورزش و مربیان علمی و شناخته شده دنیا، ورزش ایران بتواند از برنامه‌ریزی‌های خود حداکثر بهره‌برداری را به‌عمل آورد.

خولیو ولاسکو و کارلوس کرش در راس تیم‌های ملی والیبال و فوتبال، امروز باعث جهانی شدن ورزش ما در دو رشته تیمی و مورد اقبال جوانان شده‌اند و خوب است که مسئولان ورزش ما با دقت لازم در این مساله، اجازه ندهند هیچ‌وقت ورزش در مسیر اشتباه بیفتد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *