شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۱
۶
جنگ داخلی میان کاخ سفید شمالی و کاخ سفید جنوبی

معاون ترامپ جایگزین او خواهد شد؟

سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 503919
این روزها رسانه ها از تشدید رقابت ها میان کانون های قدرت در داخل کاخ سفید و حزب جمهوری خواه خبر می دهند. در یک سوی این رقابت اعضای متشخص کابینه ترامپ و چهره های موجه حزب جمهوری خواه قرار دارند و در سوی دیگران حلقه مشاوران رئیس جمهور آمریکا که می توان آنها را کابینه ترامپ در کاخ سفید جنوبی خواند. کاخ سفید جنوبی اصطلاحی است که برای اشاره به مجموعه ویلایی ترامپ در مار-آ-لاگو فلوریدا استفاده می شود. مارآلاگو عبارتی اسپانیایی است به معنی از دریا تا دریاچه، عمارتی وسیع و قدیمی با 126 اتاق خواب که در یکی از گران ترین مجله های شهر پالم بیچ فلوریدا واقع است.
معاون ترامپ جایگزین او خواهد شد؟
به گزارش جهان نيوز- این روزها رسانه ها از  تشدید رقابت ها میان کانون های قدرت در داخل کاخ سفید  و حزب جمهوری خواه خبر می دهند. در یک سوی این رقابت اعضای متشخص کابینه ترامپ  و چهره های موجه حزب جمهوری خواه قرار دارند  و در سوی دیگران حلقه مشاوران  رئیس جمهور آمریکا که می توان آنها را کابینه ترامپ در کاخ سفید جنوبی خواند. کاخ سفید جنوبی اصطلاحی است که برای اشاره به مجموعه ویلایی ترامپ در مار-آ-لاگو فلوریدا استفاده می شود. مارآلاگو عبارتی اسپانیایی
مارالاگو یا کاخ سفید جنوبی محل حضور آن بخشی از کابینه و مشاوران ترامپ است که بیشتر از میلیاردرها و ژنرال های نظامی مورد اعتماد ترامپ تشکیل شده است. آنهایی که متهم هستند بیش از آنکه به فکر منافع آمریکا باشند به فکر جیب خودشان هستند.
است به معنی از دریا تا دریاچه، عمارتی وسیع و قدیمی با 126 اتاق خواب که در یکی از گران ترین مجله های شهر پالم بیچ فلوریدا واقع است.  ترامپ این عمارت را در سال 1985 به قیمت 10 میلیون دلار خرید و سپس آن را به یک کلوپ خصوصی تبدیل کرد. نرخ عضویت این کلوپ 200 هزار دلار است که البته از زمان به قدرت رسیدن ترامپ در آمریکا این نرخ دو برابر شده است. ترامپ از زمانی که رئیس جمهور شده است تمامی آخر هفته های خود را در مارالاگو سپری کرده است و البته اعضای این کلوپ از این که می توانند به اعضای ارشد دولتی دسترسی داشته باشند خوشحالند. مارالاگو یا کاخ سفید جنوبی محل حضور آن بخشی از کابینه و مشاوران ترامپ است که بیشتر از میلیاردرها و ژنرال های نظامی مورد اعتماد ترامپ تشکیل شده است. آنهایی که متهم هستند بیش از آنکه به فکر منافع آمریکا باشند به فکر جیب خودشان هستند.

فلین اولین قربانی کشمکش میان کانون های قدرت
اولین قربانی کشمکش میان کانون های قدرت در داخل دولت ترامپ مایکل فلین، مشاور امنیت ملی ترامپ بود. جفرسون مورلی در وبسایت
نیکلاس کریستوف در روزنامه نیویورک تایمز به راهکارهای قانونی برکناری ترامپ از قدرت پرداخته و در مقاله ای تحت عنوان "چگونه می توانیم از شر ترامپ خلاص شویم ؟ " با اشاره به بند چهارم متمم 25 قانون اساسی آمریکا می نویسد :"یک راه حقوقی ساده برای کنار زدن ترامپ وجود دارد"، کابینه ترامپ خیلی راحت می تواند به عدم کفایت ترامپ رای داده و او را با مایک پنس جایگزین کند.
«آلترنت» برکناری ژنرال فلین را پیامد «جنگ قدرت» کانون‌های مختلف در واشنگتن دی. سی. می‌داند و نیز مقاومت نهادها و دستگاه بوروکراتیک آمریکا در برابر استقرار خودکامگی ترامپ و تیم او. در این میان کانونی که استیو بنون لیدر آن است تلاش می‌کند سلطه خود را مستقر کند و فرایندی را شکل دهد که جفرسون مورلی «بنونیزاسیون»‌(بنونی‌کردن) دستگاه امنیت ملی آمریکا می‌خواند.  گفتگوی تلفنی فلین با سفیر روسیه شاید قابل دفاع بود، ولی واقعاً چرا ترامپ از فلین حمایت نکرد و وی را برکنار کرد؟ بنوشته مورلی، برنده این ماجرا استیو بنون، استراتژیست کل کاخ سفید، است. به اعتقاد مورلی، به احتمال زیاد دومین قربانی «بنونیزاسیون»، یعنی تسلط گام‌بگام استیو بنون و همفکرانش بر کاخ سفید، رینس پریباس، رئیس دفتر ترامپ، خواهد بود.  از نظر جفرسون مورلی، درز اطلاعات از سوی نهادهای امنیتی علیه تیم ترامپ ادامه خواهد یافت و فلین آخرین قربانی نخواهد بود.
 
تلاش برای جایگزینی ترامپ با مایک پنس
از سوی دیگر اخیرا نیکلاس کریستوف در روزنامه نیویورک تایمز به راهکارهای قانونی برکناری ترامپ از قدرت پرداخته و در مقاله ای تحت عنوان "چگونه می توانیم از شر ترامپ خلاص شویم ؟ " با اشاره به  بند چهارم متمم 25 قانون اساسی آمریکا می نویسد :"یک راه
این روزها میان کاخ سفید جنوبی و شمالی یک جنگ داخلی پنهان در جریان است. سئوال اینجاست که آیا مایک پنس به زودی جایگزین دونالد ترامپ خواهد شد.
حقوقی ساده برای کنار زدن ترامپ وجود دارد"، کابینه ترامپ خیلی راحت می تواند به عدم کفایت ترامپ رای داده و او را با مایک پنس جایگزین کند. این متمم، ریشه در سوء قصد به جان اف کندی دارد و در مورد راه‌هایی صحبت می‌کند که در صورتی که رئیس‌جمهوری امریکا به دلایلی فاقد صلاحیت تشخیص داده شود چگونه باید جایگزین وی تعیین شود. بر اساس این گزارش"  ترامپ یک نقطه ضعف دارد که همانند نقطه ضعف نیکسون است. جمهوریخواهان در کنگره مایل به کنار زدن نیکسون بودند و علت این امر تا حدی این بود که جرالد فورد معاون او را ترجیح می دادند. اکنون هم جمهوریخواهان کنگره مایک پنس را به ترامپ ترجیح می دهند"
 این روزها میان کاخ سفید جنوبی و شمالی یک جنگ داخلی پنهان در جریان است. سئوال اینجاست که آیا مایک پنس به زودی جایگزین دونالد ترامپ خواهد شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این تحلیلهای خاله زنک بازی استعماری بدرد خودشان رسانه های جفنگ غرب میخورد و بس.
اینها را تکرار کردن تنها به نفع مومیایی در تابوت دوران پیش است که سعی دارد عصر حجر امپراطوری نفوذ و تزویرش را کش بدهد. شما که اینرا نمیخواهید؟
Germany
الان دقیقا چی گفتی خودت هم فهمیدی..تابوت، مومیایی، استعمار، حجر، امپراطور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ماذا فاذا
Iran, Islamic Republic of
والا منم نفهمیدم چی گفتی!!!
Iran, Islamic Republic of
خاله زنک بازی استعماری!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اگه تحلیل های استعماری خاله زنکی بود که پدر دنیا رو اینجور در نمی آوردن این همه مدت
Iran, Islamic Republic of
ها این بخش جالب بود. ازین نظر که نشستن واقعآ فکر کردن ببینن
"چگونه می توانیم از شر ...... خلاص شویم" متاسفانه ما بجای فکر همش نشستیم دعوا کردیم.
Iran, Islamic Republic of
تداوم ریاست جمهوری ترامپ برای جمهوری خواه ها خیلی بده چون اگه با این وضع ادامه بده قطعا رئیس جمهور یک دوره ای خواهد بود و با توجه به سن و سالش یک پدیده انتخاباتی مثل میشل اوباما و یا حتی چلسی کلینگتون میتونه برنده دور بعد انتخابات بشه