جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
آیا بیماری روسی کابینه ترامپ را از پای در خواهد آورد؟

اوباما به فکر بازگشت دوباره به سیاست

شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۵۳
کد مطلب: 505747
این روزها وضعیت ترامپ در کاخ سفید اصلا خوب نیست. ایندیپندنت با اشاره به تغییر مواضع رئیس‌جمهور جدید آمریکا درخصوص مسائل مختلف می نویسد: وضعیت بد و ناگواری در کاخ سفید وجود دارد. این روزنامه انگلیسی روز جمعه در مطلبی نوشت: اوضاع در کاخ سفید بد و ناگوار است و این مسئله ممکن است سرآغازی بر پایان ترامپ باشد. از مهمترین مسائلی که ترامپ در دوران مبارزه انتخاباتی خود بر آن تمرکز داشت و رای دهندگان گفته او را دراین باره باور کردند؛ اشتیاق زیاد ترامپ به پاکسازی دستگاه سیاسی آمریکا از فساد بود. اما
اوباما به فکر بازگشت دوباره به سیاست
به گزارش جهان نيوز- این روزها وضعیت ترامپ در کاخ سفید اصلا خوب نیست. ایندیپندنت با اشاره به تغییر مواضع رئیس‌جمهور جدید آمریکا درخصوص مسائل مختلف می نویسد: وضعیت بد و ناگواری در کاخ سفید وجود دارد. این روزنامه انگلیسی روز جمعه در مطلبی نوشت: اوضاع در کاخ سفید بد و ناگوار است و این مسئله ممکن است سرآغازی بر پایان ترامپ باشد. از مهمترین مسائلی که ترامپ در دوران مبارزه انتخاباتی خود بر آن تمرکز داشت و رای دهندگان گفته او را دراین باره باور کردند؛ اشتیاق زیاد ترامپ به پاکسازی دستگاه سیاسی آمریکا از فساد بود. اما رسوایی های اخیر دولت ترامپ نشان داده که ترامپ و کابینه او نه تنها از فساد دستگاه سیاسی آمریکا نخواهند کاست بلکه بر آن خواهند افزود. ترامپ با بیش از 40 پرونده قضایی علیه خود در دادگاه‌های آمریکا و اجرا نشدن دستورات اداری وی با صدور احکام قضایی از دادگاه‌ها مواجه است ... چندی پیش، بینندگان مشاهده کردند که یک دستیار ترامپ در حال قسم خوردن جلوی دوربین رسانه ها دروغ گفت. افزون بر این، حزب خود ترامپ از بزرگترین دشمنان او تلقی می‌شود. واقعیت این است که این روند با گذر زمان بدتر هم خواهد شد.

دومین قربانی کابینه ترامپ؟
از سوی دیگر  کمتر از 24 ساعت پس از نطق ترامپ در کنگره که بسیاری آن را منظم ترین سخنرانی او تا به امروز خوانده اند، وزیر دادگستری دولت او  به دروغگویی متهم شد. پس از کناره‌گیری فلین حالا نوبت به جف سشنز رسیده  تا او هم متهم به برقراری تماس با سفیر روسیه در آمریکا در کارزار انتخاباتی شود. البته روسیه از تماس سشنز با سفیر خود ابراز بی‌اطلاعی کرده است و خود سشنز نیز که خود را بی گناه می داند فقط قبول کرده است که دیدارهای کوتاهی با روس‌ها داشته است. کابینه ترامپ به «بیماری روسی» دچار شده است و فشار بر دولت ترامپ افزایش یافته است. جف سشنز در جلسه معرفی خود در برابر مجلس سنای آمریکا درباره تماس خود با سفیر روسیه سکوت کرده بود. حال نمایندگان دموکرات در سنای این کشور خواستار کناره‌گیری وزیر دادگستری دولت ترامپ شده‌اند. پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی تحت نظارت وزیر دادگستری، وظیفه بررسی اتهامات مربوط به تماس با مقامات روسیه را برعهده دارد. از این‌‌رو، نمایندگان دموکرات معتقدند که جف سشنز، فرد مناسبی برای نظارت بر تحقیقات اف‌بی‌آی نیست. وزیر دادگستری آمریکا اعلام کرد که از روند تحقیقات درباره روسیه کنار می‌رود. هم‌زمان مشخص شده که داماد ترامپ نیز در دیدار مایکل فلین با سفیر روسیه شرکت داشته است. نیویورک‌تایمز نیزمدعی شد اوباما درآخرین روزهای ریاست جمهوری خود تمامی اسنادمربوط به دخالت روسیه درانتخابات آمریکا و ارتباط تیم ترامپ بامسکو را برای استفاده درآینده ازکاخ سفید خارج کرده بود

اوباما برای بازگشت به سیاست آماده می شود
در این میان اریک هولدر دادستان کل سابق آمریکا،  از آمادگی باراک اوباما برای بازگشت به صحنه سیاست آمریکا خبر داد.به گزارش پولیتیکو و اسپوتنیک،اریک هولدر گفت : گفت و گو هایی با اوباما راجع به  روش های کمک به شکل گیری «کمیته حوزه بندی حزب دموکرات » از جمله درباره جمع آوری کمک مالی و دیدار با قانون گذاران ایالتی داشته ام. به عقیده دموکرات ها، وظیفه اصلی آن ها کنترل کنگره آمریکاست تا بتوانند منافع خود در قانون های وضع شده در کاخ سفید را تامین کنند. پیروزی در انتخابات مستلزم استفاده از یک سیستم جدید از شمارش آرا در کشور است. حزب دموکرات از تمام قوای خود برای ایجاد تغییر در برگزاری انتخابات آمریکا استفاده خواهد کرد. جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا نیز موافق با این روند است. از سوی دیگر شخص اوباما مسئولیت جمع‌آوری هزینه های مالی کمیته حزب را بر عهده گرفته است. ماموریت این کمیته ،هدایت منابع به ایالات مد نظر برای پیروزی در انتخابات است. انتخابات میان دوره ای کنگره سال 2018 برگزارخواهدشد .
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *