شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

ابتکار: آلودگی زابل صحت ندارد

يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۳۲
کد مطلب: 491357
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در زاهدان گفت: اعلامیه بهداشت جهانی مربوط به شهر زابل به عنوان آلوده‌ترین شهر دنیا صحت ندارد و صرفا" از طریق آنالیز تصاویرماهواره‌ای صورت گرفته است.
 ربه گزارش جهان به نقل از تسنیم از زاهدان، معصومه ابتکار امشب در جلسه شورای محیط زیست که در استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: اعلامیه بهداشت جهانی مربوط به شهر زابل  به عنوان  آلوده‌ترین شهر دنیا صحت ندارد.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: آمار مربوط به این ارزیابی و انتشار خبرمربوط به چهار سال قبل است و این مطلب نسبت به شرایط امروز شهر زابل صدق نمی‌کند و این ارزیابی را رد می‌کنم.
 
وی افزود: حتی ارزیابی انجام شده در چهار سال قبل بدون دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا و غبار در منطقه انجام شده و صرفا" از طریق آنالیز تصاویرماهواره‌ای صورت گرفته است.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر ایجاد مدیریت یکپارچه در حوزه تالاب هامون به عنوان یک زیستگاه و ذخیره‌گاه زیست محیطی و حیات وحش تصریح کرد: براساس بررسی‌های انجام گرفته ارزش اراضی تالاب هامون نسبت به اراضی کشاورزی 40 برابر بیشتر است.
 
وی ایجاد مشاغل بومی فرصت‌های گردشگری، دامپروری و شیلاتی را از مهم‌ترین مزیت‌های تالاب هامون برشمرد و تاکید کرد: واقعیت تلخ امروز منطقه و کشور ما در حوزه زیست محیطی تغییر اقلیم و افزایش دماست که باید از هم اکنون دربخش تولید گازهای گلخانه‌ای و در بخش کشاورزی و اقتصاد مقاومتی و درون‌زا با بهره‌گیری از روش‌های نوین کشاورزی و آبیاری چاره‌جویی کنیم.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر موانعی که مانع ورود آب به تالاب هامون شده بود و خود‌ساخته بودند ‌برداشته شده ‌و اینها نتایج اقدامات و رویکرد جدی دولت یازدهم نسبت به احیای تالاب‌ها به ویژه تالاب هامون است.
 
وی افزود: دولت یازدهم در این راستا برنامه مدون علمی و کارشناسی شده‌ای برای مدیریت تالاب بین‌المللی هامون را در دست اجرا دارد و همچنین روابط دوجانبه‌ای را با کشور دوست و همسایه افغانستان برای احیای تالاب هامون و حل مشکلات خشکسالی در سیستان برقرار کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *