شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۴
۶

پاسخ موسوی به درخواست رحیم پور برای نامزدی در انتخابات

شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۵۷
کد مطلب: 491076
من خیلی سال‌ها قبل از آنکه موسوی کاندیدای ریاست جمهوری شود به وی پیشنهاد دادم برای ریاست جمهوری کاندیدا شود زیرا اعتقاد داشتم خاتمی آخوند غرب زده و لیبرال است. برای خاتمی حرف یک فرد غربی از حرف پیامبر(ص) و امام دارای ارزش بیشتری بود.
پاسخ موسوی به درخواست رحیم پور برای نامزدی در انتخابات
به گزارش جهان، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حصر براساس نظر شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته، زیرا اگر بنا باشد این افراد محکوم شوند جرمشان تا حد محاربه پیش خواهد رفت و حکم بسیار سنگینی خواهد داشت.

حسن رحیم‌پور ازغدی روز جمعه در کارگاه پویایی مختص فعالان تشکل‌های دانشجویی مشهد که توسط نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، با تاکید بر اینکه تبیین جایگاه ولایت فقیه بسیار دارای اهمیت است، خاطرنشان کرد: استفاده از ولایت مطلقه فقیه به این معنا نیست که ولی فقیه هرگونه می‌خواهد رفتار کند و یا قانون را تغییر و زیر پا بگذارد بلکه هنگامی که اوضاع کشور دچار یک گره افتادگی مانند یک مشکل ترافیکی بزرگ شود ولی فقیه می‌تواند مانند افسر راهنمایی و رانندگی چراغ سبز و زرد را نادیده بگیرد و براساس تشخیص خود اعمال دستور کند.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به زندگی ساده امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: کل زندگی امام خمینی(ره) حتی به اندازه یک چمدان نبود و زندگی ایشان در یک نیمه چمدان خلاصه می‌شد به شکلی که مقام معظم رهبری امروز زندگی بسیار ساده‌ای دارند و من خوب به خاطر دارم زمانی که اجناس در ایران کوپنی بود رهبری حتی یک جنس غیر کوپنی نداشتند و برای رفع برخی نیازهای زندگی قرض می‌گرفتند.
 
وی خاطرنشان کرد: اکنون نیز ایشان حتی یک ریال از بیت المال پول نمی‌گیرد و با هدایایی که به دست می‌آورند امورات زندگی خود را می‌گذرانند و فرزندان ایشان نیز همه طلبه و مستاجر هستند و زندگی کاملا ساده‌ای دارند.
 
رحیم پور ازغدی ولایت مطلقه فقیه از منظر شیعه را به معنای حکومت مطلقه فرد ندانست و متذکر شد: حکومت مطلقه فرد یعنی حکومت شاهنشاهی حال چه شاه آخوند باشد و چه مذهبی فرقی نمی‌کند؛ اما ولایت فقیه مطلقه شیعه براساس عدالت، اصول، فقه و حق الله و حق الناس حکومت می‌کند.
 
وی با تاکید بر این نکته که ولایت مطلقه فقیه بیش از آنکه شرعی باشد امری عقلی و عقلایی است، گفت: این به این معناست که ولایت مطلقه فقیه جهت حفظ منابع جنبی و مصالح عمومی دستوراتی را ارائه دهد نه اینکه بتواند مانند یک دیکتاتور نظر شخصی خود را اعمال کند.
 
وی تاکید کرد: به ولایت مطلقه فقیه هیچ اشکالی وارد نیست زیرا این نظام در تمام سیستم‌های دنیا رواج دارد.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اسناد درجه اول لیبرالیسم در خصوص قبول حق ویژه و اختیار ویژه برای حاکم شرعی یک حکومت خاطرنشان کرد: روسو به عنوان پدر تفکیک قوا معتقد است که حاکم شرع می‌تواند قوانین را که قابلیت اجرایی دارند به اجرا درآورد و حتی بالاتر از آنچه که ما در خصوص ولایت فقیه می‌گوییم عنوان می‌کند حاکم شرعی حتی اگر پادشاه نیز باشد و حتی اگر دیکتاتور مابانه حکومت کند براساس رضایت مردم اختیارات مطلقی خواهد داشت که برآن اساس می‌تواند به مردم حکومت کند.
 
رحیم پور ازغدی ادامه داد: برخی در کشور می‌گویند ولایت فقیه مانع تفکیک قوا است در حالی که این گونه نیست و ولایت فقیه برای تنظیم قوا شکل گرفته است که این تنظیم قوا براساس تفکیک قوا خود را نشان می‌دهد.
 
وی با اشاره به برخی نظریه‌های پدران جامعه مدنی و حکومت‌های لیبرالیسم، گفت: در کتاب قراردادهای اجتماعی فصل شش می‌توانید به خوبی به این نکته برسید که افرادی مانند روسو معتقد هستند می‌توان محدوده اختیارات ویژه‌ای را به یک حاکم شرع داد که می‌تواند در شرایط خاص از این اختیارات ویژه استفاده کند.
 
رحیم پور ازغدی در ادامه با انتقاد از کسانی که آزادی را در کف جامعه دنبال می‌کنند، بیان کرد: بله فرد می‌تواند آزاد باشد که روزه نگیرد، حجاب نداشته باشد و حتی ارتداد نسبت به دین داشته باشد اما تمام این موارد را تنها در منزل خود انجام دهد چون خیابان متعلق به یک فرد نیست و کسی حق ندارد به دنبال آزادی خود در کف خیابان‌ها باشد.
 
وی بیان کرد: مرتد به معنای آدم جاهل و شک دار نیست، بلکه مرتد فردی است که به یک باره دچار شک در قوانین می‌شود و این شک را آگاهانه و با زیرکی در میان مردم تبلیغ می‌کند تا آنان را از تبعیت در برابر قانون دچار شبهه کند.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کنجکاوی در زندگی خصوصی دیگران گناه کبیره است، افزود: ارتداد به معنای کافر شدن است و بایدمراقب باشید که اگر کسی در جامعه در حال تبلیغ ضد دین است را شناسایی کنید، اما این به معنای تجسس در زندگی خصوصی مردم نیست و در این خصوص باید مراقبت کرد.
 
رحیم پور ازغدی در پاسخ به این سوال که حصر موسوی و کروبی براساس نظر ولی فقیه بوده است؟ گفت: خیر، حصر براساس نظر شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته و اگر بنا باشد این افراد محکوم شوند جرمشان تا حد محاربه پیش خواهد رفت و حکم بسیار سنگینی خواهد داشت.
 
وی با اشاره به سه مورد حصر در خصوص مراجع عالی مقام ایران در زمان امام خمینی(ره) بیان کرد: حصر صادق روحانی، قمی و شریعتمداری از مواردی است که از ابتدای انقلاب صورت گرفت و به دلیل اینکه این افراد از مراجع مطرح کشور بودند به جای محاکمه با احترام حصر شده و از فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی محروم شدند.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به پیشنهاد وی نسبت به ریاست جمهوری موسوی در دوران ریاست جمهوری خاتمی گفت: من خیلی سال‌ها قبل از آنکه موسوی کاندیدای ریاست جمهوری شود به وی پیشنهاد دادم برای ریاست جمهوری کاندیدا شود زیرا اعتقاد داشتم خاتمی آخوند غرب زده و لیبرال است. برای خاتمی حرف یک فرد غربی از حرف پیامبر(ص) و امام دارای ارزش بیشتری بود.
 
وی تاکید کرد: موسوی در پاسخ من گفت بله ما با هم همفکر هستیم. اما این آدم بعدها در دوره‌های انتخاباتی سال 88 به دلیل رای نیاوردن انتخابات را باطل اعلام کرد و در صورتی که آن روز به حرف او گوش می‌کردیم موسوی به شاه کوچکی تبدیل می‌شد.
 
رحیم پور ازغدی در پایان با بیان اینکه ولایت مطلقه هر جا دخالت کرده است بیشتر به نفع منتقدان این ولایت الهی رفتار کرده است، گفت: تلاش کنید واقع گرای غیر آرمانی یا ماتریالیسم نباشید و از طرفی هیچ زمان آرمانگرای غیر واقع بین نیز نباشید. در نهایت تنها با داشتن آرمانگرایی واقع بین می‌توانید موفق باشید. همین‌هایی که دنبال رابطه با آمریکا هستند کسانی اند که واقع بین اما غیر آرمانی رفتار می‌کنند و اگر قرار بود پیامبر(ص) این گونه باشد اکنون ما یا بت پرست یا آتش پرست بودیم.
منبع: خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرجانی
United Kingdom
درودبراستادازغدی
مرجان
United Kingdom
ببخشیدمتوجه نشدم موسوی منظورش همفکربودن بامحمدخاتمی بوده یاصحبتهای جناب آقای ازغدی راقبول داشته اون موقع؟
Iran, Islamic Republic of
افرین بر استاد فرهنگی کشور که فقط حقایق محض را بیان می کنند .
Iran, Islamic Republic of
فقط مونده ایشون رییس جمهور بشه
مگر نمی گوئید اگر محاکمه شوند محکومیت سنگین تری خواهند داشت زمانیکه آنها خود این را می خواهند چرا نمی کنید
ناشناس
واقعا که همین طوره خاتمی باید خلع عبا وعمامه شود یک غرب زده ی کامل است حیف این عبا وعمامه وموسوی هم مثل همین شخصه این قبیل افراد اگر رییس جمهر باشند به قول استاد رحیم پور یک شاه هستند همه چیز را برای خود می خواهند نه اینکه دلسوز مردم باشند