پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۷
۳۸

رحیم پور: در ذهن این خانم کارگردان چه می‌گذرد؟

جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 597485
کانال تلگرامی رحیم پور ازغدی از آرشیو سخنان این استاد علوم سیاسی و دینی مباحثی را منتشر کرد که پاسخ سخنان تهمینه میلانی بود.
رحیم پور: در ذهن این خانم کارگردان چه می‌گذرد؟
به گزارش جهان نيوز؛ پس از صحبت‌های عجیب تهمینه میلانی، کارگرادان سینما درباره مدافعان حرم، کانال رحیم پور ازغدی از آرشیو خود مطلبی در این باره منتشر کرد:‌
 
دو نوع هنر در دنیا داریم. یکی از آنها "زیبایی محور" است و دیگری "خوشگل محور"
بین زیبایی و خوشگلی هم تفاوت وجود دارد. فرهنگ و هنر دینی که توأم با تربیت و حکمت و اخلاق و تهذیب است، هنر زیبایی محور است. آن هنری هم که از غرب آمده و دانشجو در دانشگاههای هنر ما ، با آن دارند تربیت میشوند ، هنر و ادبیات خوشگل محور است . مثل هالیوود که مبنای آن جذب بر اساس خشونت ،سکس و مالیخولیا است. اگر در شرق هم از آن نمونه هایی درست شده، کپی برداری درجه چهار و پنج از آنهاست.

در غرب هالیوود درست میکنند، در هند بالیوود درست میکنند و در ایران هم خالیوود!  این تابلوی فیلم ها را بروید در خیابانها ببینید...مادر زن سلام...پدرزن خداحافظ...آن دختر کجا میرود؟...عشق ضرب در دو...عشق به علاوه شش تقسیم بر دو...(خنده حضار)...عشق مثلثی...عشق مربعی...عشق به زن شوهر دار!  و آموزش انواع روش های دختر بازی که گاهی در تلویزیون خودمان هم نشان میدهند.

جر زنی بر سر حجاب
آقا! ما میخواهیم فیلم بسازیم، میشود این خانم روسری اش را دو سانت و نیم بکشد عقب؟ دو سانت هم پاچه اش را بکشد بالا؟  بله آقا! چرا نشود؟ قبلی ها کرده اند، شده...(خنده حضار) چرا نشود؟ جای خالی فکر و اندیشه و اخلاق را، باید هم با پر و پاچه پر کرد...

بزرگترین رمان نویس های غرب، از داستایوفسکی،هوگو،آندره ژید و ... که رمانهایشان دستمایه تأتر و سینما شده، هر کدامشان در پنج شش رشته متخصص اند، طرف حقوقدان است،متکلم است، مُتِالّه است ،فیلسوف و مصلح اجتماعی است، بعد میاید یک رمان هم مینویسد. این رمان های مبتذل و سطحی را کار ندارم که هم در غرب و هم اینجا هست، رمان های بزرگ که در دنیا مطرح اند، نویسنده هایشان در چند رشته متخصص اند. بعد از آن اوج دانش میایند داستان و نمایشنامه مینویسند.

اما در ایران چه خبر است؟ چه کسانی نمایشنامه نویس و سناریو و فیلم نامه نویس اند؟ اینهایی که فرهنگ عمومی دستشان هست و فکر میکنند آزادی هم ندارند چه کسانی هستند؟ شما آزادی کامل هم داشته باشید، حرفی برای گفتن ندارید!

یکی از این خانم های مشهور کارگردان رفته بود لندن که روسری اش را هم آنجا برداشته بود، اخیراً مصاحبه ای کرده در لندن و گفته سینمای ایران ، سینمای مذکر است و نمیگذارند از زنانگی زن ، درست در سینمای ایران استفاده شود. من عذرخواهی میکنم،عین عبارت ایشان است که گفته "سینمایی که اتاق خواب را نمیشود در آن نشان داد،سینما است!!"

ظاهراً تمام محتوی سینما از نظر این خانم، در اتاق خواب است و بیرون اتاق خواب خبری نیست. اینها شده اند فرهنگ سازان جامعه ما!
منبع:‌بخشی از سخنرانی استاد رحیم‌پور با عنوان "امام ، هنر و نظام سازی ٢" سال١٣٨٧
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعيد
Iran, Islamic Republic of
دو نوع مذهب هم داريم . يك نوع" انسان و اخلاق محور" و يك نوع هم "سياست و تزوير محور".
Iran, Islamic Republic of
ولی احمق همیشه یه نوع داریم و آن اینکه نمی خواهد بفهمد که هیچ نمیفهمد
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
این جواب شما به سعید از بهترین جوابهای تاریخی بود آفرین
علی
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر محترم . با تشکر. شما نیازمند مطالعه بیشتر هستید اظهار نظرات احساسی و تابعی از نظرات غیر کارشناسی شما را بجایی نمی رساند. جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
احسنت!
Netherlands
بابا اين چقدر حرف ميزنه ... جدا فكر كرده فيلسوفه
داداش هر برنامه اي كه بهت ميگن اينارو كه نوشتيم بگو چقدر ميگيري؟
Germany
تو چقدر از ام آي سيكس ميگيري كه نظر بزاري؟!
Canada
شبکه یک:استاد رحیم پور ازغدی.
شبکه دو:استاد رحیم پور ازغدی.
شبکه سه:استاد رحیم پور ازغدی.
شبکه چهار:استاد رحیم پور ازغدی.
شبکه قرآن:استاد رحیم پور ازغدی.
شبکه افق:استاد رحیم پور ازغدی.
شبکه سلامت:استاد رحیم پور ازغدی.
شبکه نسیم:استاد رحیم پور ازغدی.
شبکه ورزش:استاد رحیم پور ازغدی
Germany
تو كه با سي آي اي رفيقي ببين ميتوني واسمون پارتي بازي كني كه برنامه هاي رحيم پور را از كانال VOA هم پخش كنيم؟!
Iran, Islamic Republic of
دین چیزی جز سیاست نیست والا چه لزومی داشت همه به یک قبله نماز بخوانند و یا به حج بروند و این حرکت سیاسی مذهبی را انجام دهند .
دین اگر درست اجرا شود که هیچ مشکلی ندارد مشکل آنجاست که در مبحث دین همه خود را عالم و مجتهد میدانند و هر کس برداشت خود را از دین انجام می دهد .
وقتی مشکل جسمی داریم دکتر هر چه تجویز کند استفاده می کنیم چون عالم و مجتهد پزشکی دکتر است ولی وقتی مشکل اعتقادی و شرعی داریم همه مجتهد می شویم و به فتوای مراجع می خندیم چون باب میلمان نیست و آنرا دوست نداریم .
تمام بدبختی بشر از اینهمه گمراهیست
Iran, Islamic Republic of
نماز خواندن به يك سو چه ربطي به سياست داره ؟
اهل سنت ، شيعيان ، علوي ها و شاخه هاي ديگر همين مناسك را انجام مي دهند و نظرات سياسي متفاوت و گاه متضاد دارند . دين اصلا ربطي به سياست نداره و وقتي دين وارد سياست شد تزوير و ريا جاي تقوي را خواهند گرفت.
Germany
...
Iran, Islamic Republic of
... سعید هم دونوع است حدادیان وحجاریان
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا سعید چند نوع هست
حدادیان، حجاریان، عسگر، مرتضوی، امامی، طوسی، و ...
Iran, Islamic Republic of
دقیقا صحبتهای بالا به امثال شما هم برمیگردد، افرادی که سواد خواندن و نوشتن هم به زور دارند اما خود را متخصص مذهب میدانند و دسته بندی ارائه میدهند. مانند همان هنرمندنماهای بیسوادی که در همه زمینه ها اظهار فضل میکنند.
آدمیزاد
Colombia
دو نوع دین داریم 1 - دین فیزیکی 2-دین معنوی
دین فیزیکی را تامدتی بزور میتوان اجرا کرد
دین معنوی بزور نمیشود.
هدف این آقایان کدامین دین است ؟
Germany
تو اول بگو ببينم به طرف كدوم قبله نماز ميخوني تا هدف آقايانو بهت بگم
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
از نظر امام خمینی قدس سره
دو نوع اسلام داریم ۱-اسلام ناب محمدی۲-اسلام آمریکائی


در همین زمینه حضرت امام در 14/9/1367 در پیامی به مسئولان برگزاری سمینار جهاد سازندگی
می فرمایند: «فرزندان عزیز جهادی‏ ام به تنها چیزی که باید فکر کنید به استواری پایه‏ های اسلام ناب محمدی ـ صلی اللّه‏ علیه و آله و سلم ـ است.
اسلامی که غرب، و در رأس آن امریکای جهانخوار، و شرق و در رأس آن شوروی جنایتکار را به خاک مذلت خواهد نشاند.
اسلامی که پرچمداران آن پابرهنگان و مظلومین و فقرای جهانند و دشمنان آن ملحدان و کافران و سرمایه‏ داران و پول‏ پرستانند.
اسلامی که طرفداران واقعی آن همیشه از مال و قدرت بی‏ بهره بوده ‏اند؛ و دشمنان حقیقی آن زراندوزان حیله ‏گر و قدرت‏مداران بازیگر و مقدس نمایان بی ‏هنرند.» (صحیفه امام، ج21، ص204)

و یا در پیامی دیگر به گورباچف می نویسند: «جناب آقای گورباچف، اکنون بعد از ذکر این مسائل و مقدمات، از شما می‏خواهم دربارۀ اسلام به صورت جدی تحقیق و تفحص کنید. و این نه به خاطر نیاز اسلام و مسلمین به شما، که به جهت ارزشهای والا و جهان شمول اسلام است که می‏تواند وسیلۀ راحتی و نجات همۀ ملتها باشد و گره مشکلات اساسی بشریت را باز نماید. نگرش جدی به اسلام ، ممکن است شما را برای همیشه از مسئله افغانستان و مسائلی از این قبیل در جهان نجات دهد. ما مسلمانانِ جهان را مانند مسلمانانِ کشور خود دانسته و همیشه خود را در سرنوشت آنان شریک می‏دانیم. با آزادی نسبی مراسم مذهبی در بعضی از جمهوریهای شوروی، نشان دادید که دیگر اینگونه فکر نمی‏کنید که مذهب مخدر جامعه است. راستی مذهبی که ایران را در مقابل ابرقدرتها چون کوه استوار کرده است مخدر جامعه است؟ آیا مذهبی که طالب اجرای عدالت در جهان و خواهان آزادی انسان از قیود مادی و معنوی است مخدر جامعه است؟ آری، مذهبی که وسیله شود تا سرمایه ‏های مادی و معنوی کشورهای اسلامی و غیر اسلامی، در اختیار ابرقدرتها و قدرتها قرار گیرد و بر سر مردم فریاد کشد که دین از سیاست جدا است مخدر جامعه است. ولی این دیگر مذهب واقعی نیست؛ بلکه مذهبی است که مردم ما آن را «مذهب امریکایی» می‏نامند.»[4]

ا
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
دو نوع مذهب داریم ۱-اسلام ناب محمدی ۲-اسلام آمریکائی
آدمیزاد
Colombia
هاشمی عزیز ، کسی که در دلش معنویت دین استوار شده باشد در برابر همه کژروی های اخلاقی و سیاسی ایمن میشود ، اما کسی که تنها به آداب فیزیکی دین بپردازد دینش سست است
Iran, Islamic Republic of
عالي بود
... اون جماعتي كه هم ادعاي مسلماني مي كنند و هم امثال اين خانم مثلا" هنرمند!! را به عنوان الگو و سرمشق زندگي خود انتخاب مي كنند!!
حورا
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه جامعه ماافتاده دسته یه عده که راهنرمندمی نامند ولی کلاازدین ومیهن خودفراری هستن وتلاش می کنندریشه دین رابزنندوبرضدکشورشون مرتب حرف بزنند
بیشتر فیلم های جدید کپی ونام همان فیلم های طاغوت هستند
Iran, Islamic Republic of
دوستان طالب حقیقت
این برادر کوچک شما علارغم میل باطنی برای کشف حقیقت پشت پرده هنر وهنرمند
به زحمت خیلی از این فیلم ها را تهیه کردم و چند نکته می گویم :
بعضی از این هنرمندان روشنفکر یا کلاس بالا که گاهگاهی افاده می فرمایند
ریشه گذشته اشان را می توان دید و در برابر رفتارشان تعجب نباید کرد
بعضی متولد انقلابند صحیح . آقا و مامان های نیمه عریان و رقاصشان را به فال نیک بگیر !
بیشتر اینها باد بادک های سینمایی هستند که تا جوجه اند در ایران خیلی توپ توپ هنرمندن
ولی وقتی بال وپر پول در آوردند به طرف
باغ غرب پرواز می کنند
و دیگر خودتان می بینید
جهان نیوز قبول دارم خیلی مواقع ملاحظه می کنید
اما بزرگوران محکمتر و رساتر از این ها در خیلی محافل می گوییم چون قبلا هزینه های گزاف آن پرداخته ایم : دیپلمه قدیم بازنشسته ! حقوقی در حد صدقات ! فرزندان سن بالا و به لطف خدا کاملا بیکار بدلیل مبارزه با پارتی بازی
بدهـــــکار تمام قد به اسلام وانقلاب
چون نه برای اسلام کاری کرده ام ونه برای انقلاب هزینه ای گزاف که دیگران پرداخت کرده اند انجام داده ام / یا حق
سینا
Iran, Islamic Republic of
واقعا چقدر فرق میکنه که الگوی یه جامعه یه همچین فرد متفکر و منطقی و نترس و حق طلبی باشه یا یه غرب پرست ،مفلوک، بی ریشه، حقیر ،که انگار جز بعد جسمی بعدی ندارن و جز میل جنسی میلی.مردم اون جامعه به کجا میرسن و مردم این جامعه به کجا.
حامد
Iran, Islamic Republic of
به جرأت می شه گفت شاید 50 درصد فرهنگ مردم ما رو در عصر کنونی سینما شکل می ده. این 50 درصد دست خوباخته ها، بزرگ شده های غرب، خارج نشین ها و افراد بی اعتقاد است. صدا و سیما یکی از مهم ترنی نهادهایی است که اهالی سینما رو در کشورمان بزرگ کرده و تبدیل کرده به بت ها و خدایان و اسوه های فرهنگی و اجتماعی. شما هر بازیگری رو در نظر می گیری (اکثرا) یا خانواده اش خارج زندگی می کنند، یا یک پایش در خارج است، یا ازدواج سومش است، یا 40 سال دارد ازدواج نکرده. اکثرا هم خانوادگی در سینما فعالیت می کنند.
Turkmenistan
آی خدا پدر و مادر و جد و آباءت را بیامرزد . آی خدا درد و بلات بخوره توی سر بدخواهانت و آنها که چشم دیدنت رو ندارند . آی خدا پس از 120 سال بهترین و بالاترین درجات و مقامات را در آخرت بهت بده . قربون اون دهنت . فدای اون فکر و مغز متفکرت . بارک الله به اون دل و جگر چون شیر ت . ای مقتدای اهل اندیشه و فکر !
Turkmenistan
سلام و درود خدا بر استاد همیشه سرفراز و وجدان بیدار نخبگان فرهیخته و سمبل یک ایرانی شجاع و مستقل و زیرک باد . زبانش همیشه گویا و پشتش همیشه گرم ودلش همواره قرص و محکم و پرجرات باد .
Iran, Islamic Republic of
مسلمون به دینت بصیرت پیدا کن و دشمن رو بشناس. دشمن من و شما جهل ما به دین خداست. اینا ار این سواستفاده میکنن. سگ های freemasnory از این جا پاچه میگیرن.
آدمیزاد
Colombia
دین معنوی یا دین فیزیکی ؟
دین معنوی میتواند پناهگاه و آرام دهنده و پاک کننده دل ها باشد و در درست رفتاری مردم کارساز باشد ، نه اینکه باعث رنج مردم شود حالا بر هر دلیلی که باشد ، شاید بتوان احکام فیزیکی دینی را تا مدتی بزور بر مردم تحمیل کرد ولی کسی که بزور احکام فیزیکی دینی را مجبور است رعایت کند در دلش با دین دشمن میشود و صدها دیگران را نیز بیدین میگرداند.
Iran, Islamic Republic of
بزهکار توی هر جامعه ای هست
هیچ جامعه ای هم در برخورد با آن واهمه ای به خود راه نمی دهد
آن که معتقد نباشد چه کیفر شود و چه نشود معتقد نیست
اگر می گوید مرا کیفر نکنید تا معتقد باشم و بمانم همین یک دروغ است
پذیرای حق و حقیقت نمی تواند شیرینیها و تلخیهای آن را جدا کند
و بگوید شیرینیها آری تلخیها نه
وقتی مقابلمان حق است بایستی کام تلخ حسی خودمان را درمان کنیم
در دین حق راه درمان کام هم هست
همان عادتی که پشتوانه چیز بدی در رفتار و کردارمان شده را اصلاح کنیم با آن چه حق است
نکته ای که نبایستی فراموش شود این است که تغییر عادتها خیلی دشوار است
لذا از ابتدا نبایستی انتظار راحتی تغییر بود
اما محال نیست
مجموعه آموزههای مرتبط کمک می کند کلیت فضای زندگی را انسان به گونه تغییر دهد که تغییر عادت نادرست برایش تسهیل کند
Iran, Islamic Republic of
احسنت
احسنت
غوغا مثل همیشه
خدا حفظشون کنه
ازاد
Iran, Islamic Republic of
حرف حساب جواب نداره عالی بود ممنون
Germany
آقای رحیم پور،
اشکال اصلی از این خانم و امثال ایشان نیست. اشکال اصلی از نظم اجتماعی پادهشاهی است که متاسفانه هنوز هم در میان مردم ما رواج دارد. این نظم اجتماعی ریشه در آرا و افکار ارتجاعی و ذهنیتی باقی مانده از اعصار حکومت پادشاهی دارد. زدودن و جایگزینی این رسوبات ارتجاعی با عناصر ایمانی انقلاب اسلامی کار فرهنگی بسیار زیاد و سختی را می طلبد که برای آن هنوز کادر سازی و سازماندهی لازم نشده و برنامه مرون و زمانبندی شده ای ارائه نشده است.
علت اینکه فرنگیس حیدرپور، شیرزن خطه گیلانغرب، برای بسیاری از جوانان این مملکت نا آشناست اما امثال این خانم در رسانه ها، حتی همین سایت جایگاه ویژه ای دارد، به سبب همین ادامه بقای رسوبات ذهنیت ارتجاعی است. چرا رسانه های ما ذکری از امثال فرنگیس حیدرپور نمی کنند که کجا زندگی می کند، چه می خواهد، از چه بدش می آید، حرف حسابش چیست. اما دایم امثال این خانم چه گفته، چه عطسه کرده و یا بجای حرف چی سرفه کرده است را دایم به خورد مردم می دهند. این کارهای رسانه هاست که سبب ادامه رسوبات ارتجاعی در ذهنیت عمومی مردم می شود.
Germany
احسنت
Iran, Islamic Republic of
حرفها و تفکرات دکتر ازغدی مثل آتش همه ایسم ها و تفکرات غربی و کدخداگرایانه را میسوزاند.
ایشان ذخیره انقلاب هستند نه آقایان.....
خدا از شر بلایای انسانی حفظش کند.
درد و بلاش بخوره تو سر دوستان کدخدادوست.
درد و بلاش بخوره تو سر هر چی هنرمند بی دین و بی تعهد .
Germany
آمين