دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
آیت الله نوری همدانی تاکید کرد؛

ورود کالایی که توان تولیدداخلی دارد ممنوع

جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۷
کد مطلب: 487913
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: آن چیزی که در کشور تولید می‌شود نباید وارد شود و مسئولان با قاچاق کالا نیز باید مبارزه کنند تا تولید داخل رونق یابد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی بعد از ظهر پنج‌شنبه در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنانی با تقدیر از تلاش‌های آقای ربیعی، خطاب به وی اظهار داشت: شما دارای ویژگی‌های خاصی هستید و از نظر تقوا و اخلاص و همچنین از جنبه‌های مدیریتی دارای امتیازاتی می‌باشید.
 
وی عنوان کرد: آقای وزیر از طرفی خود درد و رنج مشکلات را کشیده و این امر موجب شده تا درد و رنج طبقات محروم جامعه را بهتر درک کند.
 
استاد برجسته حوزه با بیان اینکه اسلام می‌خواهد در جامعه فقیری نباشد، افزود: اسلام می‌خواهد همه انسان‌ها از نظر اقتصادی از زندگی مرفه‌ای برخوردار باشند در این زمینه نیز راه کارهای لازمی اندیشیده شده است که انفال از جمله آن‌ها است و اختیار آن به دست پیامبر(ص) و معصومین و در زمان غیبت به دست ولی فقیه است.
 
وی با بیان اینکه فقر مرگ بزرگی است، افزود: در اثر فقر انسان دچار انحراف عقلی و جسمی می‌شود و در میان مردم اعتبار و موقعیت خود را از دست می‌دهد و اسلام می‌خواهند فقر را به طور کلی از جامعه بردارد.
 
پول بانک‌ها باید در تولید، اشتغال و تجارت هزینه شود
 
آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: صاحبان پول همانگونه که قرآن فرموده باید پول‌های خود را در جامعه به گردش بیاندازند که اگر چنین کاری صورت نگیرد قرآن وعده عذاب الهی را به آنها هشدار داده است.
 
وی ابراز داشت: بانک‌ها در ایران نباید کار بانک‌های اروپایی را انجام دهند و پول بانک‌ها باید در تولید، اشتغال و تجارت هزینه شود.
 
همه ما مدیون کار کارگران هستیم
 
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از نقش کارگران در جامعه، افزود: همه ما مدیون کار کارگران هستیم، چرا که دست پرتوان آنها موجب ایجاد انواع وسایل برای زندگی و آرامش انسان‌ها شده است و به حق تلاش کارگران از مقدس‌ترین کارهاست که پیامبر اکرم(ص) نیز بوسه بر دست پینه بسته کارگران می‌زدند که این امر نشانه مقدس بودن کار کارگران است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه ربا و دیر کرد در اسلام حرام است، افزود: بانک‌ها نباید دیرکرد از پرداخت وام‌ها دریافت کنند که این مسئله را بار‌ها به مسئولان تذکر داده‌ایم.
 
آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه باید واردات برخی اقلام به کشور ممنوع شود، افزود: آن چیزی که در کشور تولید می‌شود نباید وارد شود و مسئولان با قاچاق کالا نیز باید مبارزه کنند تا تولید داخل رونق یابد.
 
وی تأکید کرد: کمک به افراد نیازمند، تأمین اجتماعی و پیگیری مسائل حوزه سلامت و درمان محرومان کار بسیار بزرگی است که خداوند توفیق را نصیب شما کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *