شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

کاسه داغ‌تر از آش شدن ایرلند علیه ایران

سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب: 487450
دو بانک معتبر ایرلند همچنان از انجام تراکنش‌های مالی با ایران امتناع می‌ورزند.
به گزارش جهان، خبرگزاری دانشجو  به نقل از آیریش تایمز خبر داد، دو بانک معتبر "اِی آی بی" و "بنک آو ایرلند" اعلام کردند باوجود لغو تحریم‌های اقتصادی ایران، هنوز در شرایطی نیستند که محدودیت تراکنش‌های مالی با ایران را لغو کنند. ایران دومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه است و به دنبال توافق هسته‌ای، سازمان ملل و اتحادیه اروپا تحریم‌های اقتصادی چند ساله را علیه این کشور لغو کرد.
 
نمایندگانی از آژانس دولتی "بورد بیا،" متشکل از دپارتمان کشاورزی ایرلند و 17 کارخانه تولیدکننده مواد غذایی، این هفته به ایران سفر کرده‌اند تا شرایط فعالیت اقتصادی در این کشور را پس از لغو تحریم‌ها مورد بررسی قرار دهند. شرکت "بودر بیا" آژانس دولتی ایرلند به عنوان مسئول فروش محصولات کشاورزی و لبنی این کشور در داخل و خارج، اعلام کرد به دنبال لغو تحریم‌های ایران، فرصت‌های قابل توجهی برای شرکت‌های لبنیات ایرلند وجود دارد.
 
ایران پس از عربستان، دومین اقتصاد بزرگ غرب آسیاست. لغو تحریم‌ها در این کشور فرصت‌های چشمگیری برای صادرات لبنیات ایرلند مطرح کرده است.
 
درحالیکه تولیدکنندگان مواد لبنی امید زیادی به بازارهای ایران بسته‌اند، کارشکنی بانک‌های این کشور در لغو محدودیت‌های مالی ایران، سنگ بزرگی پیش پای آنها قرار داد.
 
بانک مرکزی ایرلند با اشاره به باقی ماندن برخی تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه ایران اعلام کرد: به این دلایل، هنوز در موقعیتی نیست که تراکنش‌های مرتبط با ایران را انجام دهد. بانک مرکزی ایرلند در ادامه گفت، هرچند برخی تحریم‌ها در ارتباط با ایران از روز 16 ژانویه لغو شده است؛ پیچیدگی های فعلی و ریسک‌ها از جمله در ارتباط با ادامه  تحریم‌های اولیه دولت آمریکا همچنان پابرجاست.
 
اتحادیه دولتی بانک های متحد ایرلند از اظهارنظر در باره برنامه های احتمالی خود برای همکاری با ایران خودداری کرد.
 
سهم صادرات ایرلند به ایران در سال 2015 فقط 2.8 درصد بود در حالی‌که نیوزیلند بالاترین صادرات برابر با 59.8 درصد را به ایران داشته است.
 
ایران در سال 2014، حدود 300 میلیون محصولات لبنی وارد کشور کرد. بیش از 37 هزار تن کره سال گذشته به ایران صادر شده است و انتظار می‌رود، تقاضا برای این محصول در 4 سال آینده به 60 هزار تن برسد. به این ترتیب تعلل بانک‌های ایرلند به زیان تولیدکنندگان داخلی این کشور تمام می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به این می گن بازگشت عزت به ایرانی