پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اعمال‌تحریم‌بانکی آمریکا علیه شورای‌امنیت

پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 495231
وزارت خزانه داری آمریکا نه تنها تراکنش مالی مستقیم با کره شمالی را ممنوع می داند بلکه برخی از نهادها را از همکاری با کشور ثالث برای تسهیل مراودات بانکی با دولت پیونگ یانگ منع کرد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از رویترز خبر داد، یک روز پس از محکومیت آزمایش های موشکی کره شمالی از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد که به تشدید محدودیت ها علیه این کشور منجر خواهد شد، واشنگتن نیز با طرح اتهام پولشویی علیه دولت پیونگ یانگ، دسترسی آن را برای استفاده از سیستم های مالی آمریکا و جهان بیش از پیش محدود کرد. 

در همین راستا، وزارت خزانه داری آمریکا برخی از نهادهای مالی این کشور را از افتتاح یا حفظ حساب های بانکی که هدف از آنها تسهیل تراکنش های مالی بانک های دیگر کشورها با کره شمالی است، بر حذر داشت. پیشتر آمریکا تنها موسسات مالی این کشور را از انجام تراکنش مستقیم با کره شمالی منع می کرد، حال آنکه در دستورالعمل جدید وزارت خزانه داری حتی همکاری با کشور ثالث نیز برای انجام تراکنش های بانکی با کره شمالی منع شده است.

به این ترتیب، هر موسسه مالی که قصد برخورداری از تسهیلات سیستم مالی آمریکا را دارد، از این پس نباید هیچ مراوده ای با کره شمالی داشته باشد.

لازم به ذکر است که شورای امنیت سازمان ملل متحد دیروز چهارشنبه دولت پیونگ یانگ را به دلیل سه آزمایش موشکی که از ماه آوریل سال میلادی جاری (۲۰۱۶) انجام داده محکوم کرد. این آزمایش ها که هیچ یک از آنها نیز با موفقیت همراه نبوده است به تلاش کره شمالی برای توسعه برنامه تسلیحات اتمی و تشدید تنش ها در شبه جزیره کره نسبت داده می شود.

پیشتر بعد از دو آزمایش ناموفق اول که در ماه آوریل انجام شد، جلسه شورای امنیت برای محکوم کردن اقدامات کره شمالی با توجه به اصلاحات پیشنهادی روسیه به بیانیه نهایی بی نتیجه پایان یافت، حال آنکه جلسه روز چهارشنبه که به فاصله یک روز پس از آزمایش ناموفق سوم انجام شد، با اجماع نظر هر ۱۵ عضو دائم شورای امنیت خاتمه یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *