دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
۱

معرفی دستاوردهای جدید هسته‌ای +فیلم

چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 483310
در دهمین گرامی‌داشت روز ملی فناوری هسته‌ای سانتریفیوژ‌های جدید و پیشرفته در حوزه سلامت و تولید واکسن معرفی می‌شوند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، دهمین گرامی‌داشت روز ملی فناوری هسته‌ای روز پنج شنبه در سالن اجلاس سران با حضور رئیس جمهور و مقامات کشوری و لشگری و نیز کارکنان ومدیران سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود.

در این مراسم دستاوردهای جدیدی از فعالیت‌های صنعت هسته‌ای کشور معرفی خواهد شد.

از جمله این دستاوردها تولید سانتریفیوژهای جدید و پیشرفته درحوزه سلامت و تولید واکسن است که این سانتریفیوژها به سفارش وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و انستیتوپاستور توسط متخصصان سازمان انرژی اتمی تولید شده است. دهمین گرامی‌داشت روز ملی فناوری‌ هسته‌ای در سال 95 در حالی برگزار می‌شود که پرونده‌ی هسته‌ای ایران پس از 13 سال در سال 94 بسته شد و تمامی قطعنامه‌های شورای حکام و شورای امنیت علیه ایران لغو و از این پس برنامه جامع اقدام مشترک و قطعنامه 2231 اجرایی خواهد شد و به مدت 8 الی 10 سال در چارچوب این برنامه، برنامه صلح آمیز هسته ای ایران از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی راستی آزمایی می‌شود.

ایران از این پس در چارچوب آژانس و همکاری‌های بین‌المللی قادر است توانمندی‌های علمی و فناوری هسته‌ای خود را ارتقا دهد. همچنین سازمان انرژی اتمی از سال گذشته مذاکرات و رایزنی‌ها برای امضای قراردادها و تفاهم‌های ساخت نیروگاههای کوچک و بزرگ قدرت هسته‌ای را در دستور کار قرار داده است.

واحد دوم نیروگاه بوشهر از جمله این قراردادها است که قرار است به زودی میان ایران و روسیه اجرایی شود و کلنگ آن به زمین زده شود. همچنین ایران و چین نیز تفاهم همکاری برای ساخت نیروگاههای هسته‌ای با قدرت پایین را در دستور کار قرار دادند.

سیمولاتور راکتور و سانتریفیوژ سلامت دو دستاوردی هستند که مستند آن‌ها پنج‌شنبه و جمعه از شبکه‌های مختلف سیما پخش خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مواظب باشین با این اسباب بازی هایی که اسمش رو گذاشتید دستاورد از آمریکا جلو نزنید