شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۳
۶
آسوشیتدپرس:

ایران در مرحله نهایی خواستار ۱۵۰ هزار سانتریفیوژ است

جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 366079
دو دیپلمات به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته اند مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ پیشرفت کمی داشته و هیئت ایران در وین خواستار حفظ تمامی سانتریفیوژهای فعلی و در مرحله نهایی ۱۵۰ هزار سانتریفیوژ است.
ایران در مرحله نهایی خواستار ۱۵۰ هزار سانتریفیوژ است
به گزارش جهان به نقل از تسنیم؛ دو دیپلمات به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته اند مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ پیشرفت کمی داشته و هیئت ایران در وین خواستار حفظ تمامی سانتریفیوژهای فعلی و در مرحله نهایی ۱۵۰ هزار سانتریفیوژ است.

به گفته آنها مشکل اصلی موضوع غنی سازی اورانیوم است، آمریکا و متحدانش به دنبال کاهش بالقوه برنامه غنی سازی ایران هستند و ایران با تاکید بر اینکه سلاح هسته ای نمی خواهد در مقابل آنها مقاومت می کند.

تهران خواستار حفظ حدود ۲۰ هزار سانتریفیوژ فعلی خود است و در نهایت می خواهد این تعدا را به ۱۵۰ هزار دستگاه - و یا تبدیل آن به دستگاه های پیشرفته تر با همان میزان تولید است.

از سوی دیگر آمریکا بر استفاده از چند صد دستگاه سانتریفیوژ تاکید کرده و دستگاه های دیگر نیز برچیده شده و میزان ذخیره اورانیوم غنی شده و نیز محدود شود.

مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ در وین امروز (جمعه) نیز ادامه می یابد. دور بعدی مذاکرات ۱۱ تیر تعیین شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Netherlands
تیم مذاکره کننده خشم عظیم مردم پس از توافق ژنو را به خاطر داشته باشند و بدانند در صورت رسیدن به توافق نهایی با غرب با خشم و خروشی هزار برابر شدیدتر و انقلابی تر از سوی مردم شهید پرور و حزب الهی که هیچ گونه توافقی با غرب را بر نمی تابند روبه رو خواهند شد
چی میزنی???????????
مرا حسابی مهم رسیدن به توافق عزت مندانه است. اگر قرار این بود که به مسجدالاقصی نرسیم که خوب اصلا رهبری اجازه مذاکره نمی داد
عباس
Iran, Islamic Republic of
عجب
شما إز نظرات همه مردم ايران خبر داريد؟
واقع بينانه تر نظر دهيد.
تیم مذاکره کننده باید واقع بینانه عمل کند
و نباید مانند تواقنامه موقت پیشین ضعیف عمل کند
هدف ما توافق نیست! حفظ حقوق و ارزش هاست.
فارض
حالا چرا صدو پنجاه هزارتا؟ حيف اينهمه رفت و آمد و جلسه پشت جلسه نيست؛ لااقل از سيصد و پنجاه هزار تا شروع كنيد تا چيزى چشم ملت و بگيره. والله