دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
رئیس هیئت کشتی استان قم خبر داد

نمایندگان کشتی فرنگی قم در آسیا

چهارشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب: 481075
رئیس هیئت کشتی استان قم از انتخاب دو کشتی‌گیر قمی برای همراهی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا خبر داد.
به گزارش جهان، محسن حلوایی امروز در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: هر ساله پیکارهای کشتی فرنگی رده‌های سنی مختلف قهرمانی کشور مهمترین ملاک برای شناسایی بهترین‌های کشتی ایران به منظور حضور در اردوی تیم‌های ملی اعزامی به رقابت‌های برون‌مرزی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: هر ساله کشتی‌گیران کشورمان یا رقابت‌های قهرمانی آسیا را پیش‌رو دارند و یا اینکه به پیکارهای قهرمانی جهان اعزام می‌شوند، ضمن اینکه در طول سال حضور در مسابقات بین‌المللی معتبر و همچنین رقابت‌های متعدد داخلی را تجربه می‌کنند.

رئیس هیئت کشتی استان قم افزود: امسال سال مهمتری برای کشتی کشورمان است زیرا مسابقات مهمی همچون المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل پیش‌روی کشتی‌گیران و همچنین ورزشکاران ایرانی است و بالطبع ما نیز علاقمند به حضور نمایندگان قم در این رویداد بزرگ هستیم.

وی ابراز کرد: علاوه بر این امسال نیز قرار است کشتی‌گیران ملی‌پوش در تمام رده‌های سنی در چندین میدان برون‌مرزی مهم حضور یابند، بر همین اساس بلافاصله بعد از برگزاری رقابت‌های کشتی قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی، اردوی آماده‌سازی ملی‌پوشان آغاز شد.

حلوایی ابراز کرد: آخرین مرحله اردوی انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی جوانان کشورمان در اسفند ماه با حضور مدال‌آوران مسابقات قهرمانی کشور و همچنین نفرات زبده‌ای که به صلاحدید کادر فنی تیم ملی دعوت شده بودند در تهران به انجام رسید و دو کشتی‌گیر قم انتخاب شدند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون برنامه‌‌ریزی برای برگزاری مرحله نهایی اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی جوانان از سوی کادر فنی تیم صورت گرفته و قرار است که اردوی تیم جوانان پس از تعطیلات نوروز یعنی از پنجم فروردین‌ماه تشکیل شود.

حلوایی با بیان اینکه دو تن از کشتی‌گیران استان قم از سوی کادر فنی به این مرحله از اردو دعوت شده‌اند، اضافه کرد: مرحله پایانی اردوی آماده سازی تیم ملی کشتی رده سنی جوانان از روز پنجم فروردین ماه به میزبانی تهران برپا خواهد شد.

رئیس هیئت کشتی استان قم با بیان اینکه سالن خانه شماره دو کشتی تهران میزبان این اردوی تیم ملی کشتی خواهد بود، عنوان کرد: علیرضا نجاتی و مهدی ابراهیمی در دو وزن متفاوت، نفرات دعوت شده از استان قم به اردوی تیم ملی ایران محسوب می‌شوند.

وی یادآور شد: طبق اعلام سرمربی تیم ملی، نفرات دعوت شده به این مرحله از اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی جوانان، تا زمان اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا در اردیبهشت ماه زیر نظر کادر فنی تیم ملی تمرینات خود را برگزار خواهند کرد.

حلوایی ابراز کرد: کشتی‌گیرانی که در این مرحله از اردوی تیم ملی  حضور دارند، ابتدا برای اعزام به مسابقات قهرمانی 2016 جوانان آسیا آماده می‌شوند و در صورت درخشش در این پیکارها، حضور خود در رقابت‌های جهانی امسال را نیز قطعی می‌کنند.

وی در پایان اظهار کرد: علیرضا نجاتی در وزن 50 کیلوگرم نخستین نماینده کشتی قم در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا خواهد بود، ضمن اینکه مهدی ابراهیمی دارنده دو مدال طلای جوانان و بزرگسالان ایران در سال 94 در وزن 74 کیلوگرم جوانان آسیا به میدان می‌رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *