دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲۰
۱۲
حضور سه هزار کشتی گیر با یک هدف

ورزش کشتی ایران تاریخ ساز شد/ ثبت یک رکورد برای ماندن کشتی در المپیک

يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۵۰
کد مطلب: 406131
این گونه اقدامات نشان می دهد که سردمداران ورزش کشتی به فکر آینده این ورزش سنتی هستند و با این روند می توان به آینده کشتی امیدوار بود.
ورزش کشتی ایران تاریخ ساز شد/ ثبت یک رکورد برای ماندن کشتی در المپیک
سرویس ورزشی جهان - مسعود پاشنا : تهران در این چند روز به مرکز کشتی جهان تبدیل شده است. بیش از سه هزار کشتی گیر همگی با یک آرزو دور هم جمع شده‌اند.

روز پنجشنبه یک روز تاریخی برای ورزش کشتی کشورمان و نیز برای کشتی جهان بود، در این روز آیین گشایش بزرگترین تورنمنت کشتی دنیا گرامیداشت دهه مبارک فجر پس از برگزاری مراسم افتتاحیه با سوت نمادین رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد. در این مراسم تمام کشتی‌گیران و داوران بر روی ۱۵ تشک کشتی ایستادند و مسابقات خود را با سوت کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک آغاز کردند.

به این ترتیب بزرگترین تورنمنت کشتی دنیا (رقابت‌های عمومی) گرامیداشت دهه مبارک فجر در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و در دو رشته آزاد و فرنگی روزهای ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد.

۳۱۴۱ کشتی‌گیر، مربی و سرپرست در این رقابت‌ها که برای اولین بار به طور همزمان بر روی ۱۵ تشک برگزار شد حضور داشتند.

این مسابقات که برای اولین بار به ابتکار فدراسیون کشتی ایران و برای حفظ کشتی در المپیک برگزار شد در کتاب رکوردهای جهان گینس نیز ثبت خواهد شد. بزرگترین تورنمنت کشتی جهان سه هزار کشتی‌گیر را دور هم جمع کرده تا همه برای یک هدف پنجه در پنجه هم اندازند.

تهران در این چند روز به مرکز کشتی جهان تبدیل شده است. بیش از سه هزار کشتی گیر همگی با یک آرزو دور هم جمع شده‌اند. سالن ۱۲ هزار نفری تبدیل شده به میدانی برای رقم خوردن صحنه های بیادماندنی. از اشکهای پس از شکست یک کشتی گیر نوپا تا پشتک واروها و مشتهای گره شده پس از یک پیروزی.

ورزشگاه آزادی میزبان گوش شکسته‌های سراسر ایران بود. در یک گوشه مهدی تقوی قهرمان جهان برای رسیدن به تیم ملی مبارزه و در طرف دیگر نوجوانی ۱۵ ساله از خوزستان رویاهایش را بر روی تشک کشتی جستجو می‌کرد. سه هزار کشتی گیر با سه هزار رویا و آرزو در دنیای خود غرق شده‌اند و نمی خواهند فرصت حضور در بزرگترین تورنمنت کشتی جهان را به راحتی از دست دهند.

بدون توجه به نتایج به دست آمده این حرکت پسندیده و پرارزش می تواند نوید بخش روزهای خوش آینده ورزش کشتی ایران باشد، خیلی‌ها هنوز در اول راه هستند. بخاطر یک باخت دست بر سر می گذارند و در آغوش مربی اشک می ریزند. نای بلند شدن ندارند و رویاهای خود را تمام شده می دانند اما این تازه ابتدای راه است، آغاز مسیر پر پیچ و خم قهرمانی که هزار برد و باخت دارد.

به هر حال هر چه هست، کوچک و بزرگ، قهرمان و مبتدی، باتجربه و تازه کار همگی یک هدف دارند؛ رسیدن به تیم ملی. برگزاری مسابقات اوپن بر روی ۱۵ تشک با حضور بیش از ۳ هزار نفر که در جهان کم نظیر است، می‌تواند به رونق کشتی در ایران کمک شایانی کند و این رقابت‌ها نمادی است از برنامه‌های اساسی فدراسیون کشتی برای تبدیل شدن به قدرت نخست کشتی جهان که البته راه سخت و درازی برای به ثمر نشستن این برنامه‌ها در پیش است.

این گونه اقدامات نشان می دهد که سردمداران ورزش کشتی به فکر آینده این ورزش سنتی هستند و با این روند می توان به آینده کشتی امیدوار بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
حذف کشتی از امپیک عملا جذابیت رو از المپیک دور می کنه
United States
این فیلا به دلیل اینکه ایان داره در این رشته حرف اول و اخرو می زنه به این فکر افتاده
فری
Iran, Islamic Republic of
دکتر جان فیلا به فکر حذف نیفتاده .تازه فیلا داره تلاش می کنه حذف نشه.
رقیه مرادی
بهترین ورزش جهان کشتی پهلوانی
Iran, Islamic Republic of
اگر بفهمند برای ما خیلی مهمه حتما از روی لجبازی هم شده حذفش می کنند
محسن
Finland
۳۱۴۱ کشتی‌گیر، مربی و سرپرست در این رقابت‌ها که برای اولین بار به طور همزمان بر روی ۱۵ تشک برگزار شد نشان داد ورزش کشتی در خون ایرانی هاست
میلاد
درود بر پهلوانان ایرانی
Kuwait
این دلسوزی و تدبیر برای اینه که یک فرد ارزشی و درستکار که شایستگی این سمت رو داره و از خانواده کشتی و آشنا به زیر و بم این ورزش هست بر مصدر این فدراسیون نشسته.
کیوان
کشتی و والیبال تنها رشته های جهانی ما هستند
تکواندو و وزنه برداری فراموش نشه !
وزنه برداری چی؟
United States
یادی از جودو هم بکنید که با مدیریت ضعیفش داره از دست می ره