دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
رئیس پلیس‌راه استان:

11 درصد رشد تصادفات در زنجان

چهارشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب: 481067
رئیس پلیس‌راه استان زنجان گفت: از زمان آغاز طرح نوروزی (25 اسفندماه سال گذشته) تا دوم فروردین‌ماه امسال، میزان تصادفات رانندگی در جاده‌های زنجان 11 درصد رشد داشته است.
به گزارش جهان سرهنگ علی‌اصغر شیرمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه آمار سوانح جاده‌ای در استان زنجان از زمان آغاز طرح نوروزی تا دوم فروردین‌ماه حاکی از آن است که میزان تصادفات رانندگی در جاده‌های زنجان طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد رشد داشته است، افزود: همچنین از آغاز طرح نوروزی تا دوم فروردین‌ماه امسال 6 فقره تصادف منجر به فوت رخ داده که رشد یک درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به افزایش ترددها در محورهای مواصلاتی استان در ایام نوروز، رانندگان باید قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را بیش از پیش رعایت کنند، تصریح کرد: متأسفانه عواملی از جمله خواب‌آلودگی به هنگام رانندگی، سرعت و سبقت غیرمجاز بیشترین دلایل بروز سوانح جاده‌ای را به خود اختصاص می‌دهد، از این رو انتظار داریم رانندگان به هیچ وجه به هنگام خستگی و خواب‌آلودگی رانندگی نکرده و اقدام به استراحت کنند.

این مسئول با یادآوری اینکه سرعت و سبقت غیرمجاز باعث بروز سانحه رانندگی در دومین روز از سال جدید و کشته شدن دو نفر از هم‌وطنان‌مان شد، اظهار کرد: دوم فروردین‌ماه امسال، سبقت غیرمجاز یک دستگاه خودرو سمند در جاده زنجان ماه‌نشان و انحراف به چپ این خودرو باعث برخورد با موتورسیکلتی شد که دو سرنشین داشت. با توجه به اینکه راکبان موتورسیکلت از کلاه‌ایمنی استفاده نکرده بودند، این سانحه باعث کشته شدن هر دو راکب موتورسیکلت شد.

رئیس پلیس‌راه استان زنجان با اشاره به اینکه بارش‌های اخیر در استان باعث لغزنده شدن جاده‌ها شده است، خاطرنشان کرد: تنها با احترام به قانون می‌توان در چنین شرایطی سفر ایمنی را تجربه کرد و بدون روی دادن حادثه ناگواری به مقصد رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *