جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

واکنش کشورهای‌ به انفجارات‌در بروکسل

چهارشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 481008
کشورهای جنوب شرق آسیا نسبت به انفجارهای تروریستی در بروکسل واکنش نشان دادند و ضمن محکوم کردن آن خواستار ریشه کنی تروریسم شدند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی گفت که از خبر انفجارهای بروکسل در بلژیک وحشت زده و شوکه شده است.

وی گفت که این حملات یادآوری نیاز مالزی به اتحاد و مقابله با تهدیدات ناشی از افراط گرایی است.

براساس گزارش برناما، وزارت امور خارجه مالزی نیز در بیانیه ای بمب گذاری ها در بروکسل را محکوم کرد.

'احمد زاهد حمیدی' معاون نخست وزیر و وزیر کشور مالزی نیز بااشاره به حملات بروکسل، آن را 'یک یادآوری برای مالزی' دانست که 'جنگ علیه تروریسم هرگز بدون تعهد کامل به پایان نخواهد رسید'.

وی این حملات را شبیه عملیات تروریستی پاریس، جاکارتا و ترکیه دانست و ابراز امیدوازی کرد عوامل آن شناسایی و محاکمه شوند.

'لی هسین لونگ' نخست وزیر سنگاپور نیز در نامه ای به همتای بلژیکی خود ضمن ابراز تسلیت به بازماندگان کشته های انفجارهای بروکسل، آن را به شدت محکوم و 'اقدامی هولناک' دانست.

وی تاکید کرد سنگاپور در مبارزه علیه تروریسم در کنار بلژیک ایستاده است.

وی در یک پست فیسبوک نیز نوشت: حملات بروکسل، یک یادآوری از جدی بودن تهدیدات تروریسم و ادامه آن است. ما در جنوب شرق آسیا با یک تهدید جدی روبرو هستیم.

'شانموگان' وزیر کشور سنگاپور نیز حملات بلژیک را نشانه ای از ضرورت گسترش اقدامات ضد تروریستی دانست.

وی تاکید کرد: تروریست به هدف قرار دادن مردم بی گناه ادامه می دهد و باید با این شر مبارزه شود و آن را شکست داد.

اندونزی نیز بمب گذاری های اخیر در بروکسل را که دستکم 34 کشته و ده ها زخمی به همراه داشته است، محکوم کرد.

وزارت خارجه اندونزی در بیانیه ای تصریح کرد دولت این کشور و مردم عمیق ترین تسلیت های خود را به مردم و دولت بلژیک، به ویژه به خانواده قربانیان ابراز می کنند.

اندونزی ضمن محکوم کردن هرگونه فعالیت های خشونت آمیز به هر دلیلی، خواستار افزایش همکاری جامعه بین المللی برای مقابله با افراط گرایی و تروریسم شد.

'لو چینگ های بینه' سخنگوی وزارت امور خارجه ویتنام نیز ضمن محکوم کردن حملات تروریستی خونین در بلژیک اعلام کرد که این کشور از این حملات شوکه شده و خشمگین است.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش های دولت بلژیک، مجرمان این حملات تروریستی در مدت کوتاهی مجازات شوند.

'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا نیز حملات تروریستی بروکسل را محکوم و همبستگی خود و مردم استرالیا را با مردم بلژیک اعلام کرد.

وی تاکید کرد که بسیار از حملات بلژیک نگران است.

'جولی بیشاپ' وزیر امور خارجه استرالیا نیز حملات بروکسل را محکوم و اعلام کرد که این کشور به دلیل این انفجارها و خطرات ناشی از سفر به بلژیک، سطح مشاوره سفر به این کشوراروپایی را افزایش داده است.

حملات تروریستی روز سه شنبه در فرودگاه و متروی بروکسل دستکم 34 کشته و 198 زخمی برجای گذاشت. این حملات با واکنش رهبران دنیا روبه رو شد و دولت ها و جامعه بین المللی با پیام های جداگانه از پیامدها، خطرات و گسترش تروریسم ابراز نگرانی کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *