جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

قربانیان بروکسل افزایش یافت

يکشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب: 481549
مقامات قضایی بلژیک با حذف سه عامل انتحاری از تعداد قربانیان حملات تروریستی بروکسل، آمار قربانیان را 28 نفر اعلام کردند.
به گزارش جهان به نقل از روزنامه فرانسوی «لو موند»، مقامات قضایی بلژیک اعلام کردند آمار 31 قربانی که پیشتر در مورد تلفات حملات انتحاری 22 مارس (3 فروردین) اعلام شده بود، اجساد ابراهیم و خالد بکراوی و نجم عشراوی عاملان انتحاری را نیز شامل می شده است.

این گزارش با اشاره به دشواری شناسایی قربانیان افزود: تا کنون 24 نفر از قربانیان شامل 14 نفر که در فرودگاه کشته شده اند و 10 نفر از افرادی که در مترو جان باختند، شناسایی شده اند. از میان قربانیان 13 نفر بلژیکی و 11 نفر از دیگر ملیت ها بودند.

قربانیان خارجی این حملات تا این لحظه، سه هلندی، دو آمریکایی، یک فرانسوی، یک ایتالیایی، یک انگلیسی، یک چینی، یک مراکشی و یک نفر از پرو، اعلام شده است.

سخنگوی پلیس فدرال بلژیک با اشاره به اینکه شناسایی کامل قربانیان ممکن است زمان بیشتری ببرد، گفت: شناسایی قربانیان از آن جهت دشوار است که بر خلاف موارد سقوط هواپیما، فهرستی از مسافران مترو و یا مسافرانی که در فرودگاه حضور داشتند، وجود ندارد.

مقامات قضایی بروکسل دیروز (شنبه) اعلام کردند از میان 340 مجروح حملات اخیر، 101 نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند که از میان آن ها 62 نفر تحت مراقبت های ویژه قرار دارند و 62 نفر نیز در بخش مربوط به سوختگی شدید بستری شده اند.

وزارت امور خارجه فرانسه با تایید کشته شدن یک فرانسوی در حملات بروکسل، اعلام کرد: دست کم 11 فرانسوی در این حملات مجروح شدند که وضعیت سه تن از آنان وخیم گزارش می شود.

راهپیمایی «علیه وحشت» که قرار بود امروز (یکشنبه) در بروکسل برای گرامیداشت قربانیان و به نشانه مقاومت شهروندان بلژیک در برابر فضای رعب و وحشت به وجود آمده، برگزار شود به دلایل امنیتی لغو شده است.

گروه تروریستی «داعش» مسئولیت حملات انتحاری در فرودگاه و مترو بروکسل را برعهده گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *