جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

دو مورد خط‌قرمز شکنی دولت در مذاکرات

دوشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۵۱
کد مطلب: 480834
نائب رئیس مجلس نهم گفت: مسئولین باید هوشیار باشند که برجام توری برای صید شدن نظام اسلامی واقع نشود.
به گزارش جهان، "محمدرضا باهنر" در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به هویت انقلاب بر پایه استقلال، آزادی جمهوری اسلامی و آزادی فکر اظهار داشت: هویت انقلاب از زمانی که امام خمینی (ره) نهضت را شروع کردند، بر پایه استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و آزادی فکر بنا شده است.

وی در ادامه افزود: هر راه حل و پیشنهادی که ما را از هویت انقلاب و اهداف‌مان دور کند به معنی استحاله نظام و نفوذ است و نهایتا تسلیم صد در صدی به خواسته دشمنان امکان‌پذیر می‌شود.

نائب رئیس مجلس نهم با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بحث نفوذ را در سخنرانی‌های مختلف مطرح و تبیین کرده‌اند، گفت: نفوذ می‌تواند اقتصادی، سیاسی و یا عقب‌نشینی گام به گام از مواضع باشد.

باهنر با بیان اینکه در چشم‌انداز 20 ساله قصد عادی‌سازی روابط با تمامی کشورها را داریم البته به جز رژیم صهیونیستی که قانونی و مشروع نمی‌دانیم، ادامه داد: مسئله ارتباط با آمریکا بستگی به حمایتی دارد که از رژیم صهیونیستی می‌کند البته در قالب 1+5 با آمریکا مذاکراتی را داشته‌ایم اما مسئولین باید هوشیار باشند که برجام توری برای صید شدن نظام اسلامی واقع نشود.

رئیس شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت نشدن برخی از خطوط قرمز در برجام اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در شش ماه پایانی برجام بیش از 10 خط قرمز مشخص کردند و دیپلمات‌ها برای تحقق آنها تلاش کردند اما رعایت دو مورد از خطوط قرمز در برجام به نتیجه نرسید و با مذاکراتی که با مقامات رأس نظام انجام شد در مجموع مسئله برجام و مذاکرات به پایان رسید و تفاهم‌نامه امضاء شد.

وی در ادامه افزود: به نظر می‌رسد طرف مقابل ایران در مذاکرات هسته‌ای مسائلی را که از قبل پذیرفته‌ است در اجرای آن کوتاهی کنند و مانع‌تراشی‌هایی داشته باشند که باید مواظبت شود اما مقام معظم رهبری همان موقع مطرح کردند کمیته‌ای در شورای عالی امنیت ملی که مراحل مختلف اجرای برجام را پیگیری و رصد می‌کند،‌ تشکیل شده است.

نائب رئیس مجلس نهم در پایان خاطرنشان کرد: این کمیته وظیفه دارد هر زمان در اجرای برنامه‌ها و تعهدات کشورهای خارجی قصور شود، می‌توان تجدیدنظر کرد و موضوع را به قبل از اجرای برجام برگرداند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *