چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

گزارش رئیس اتاق ایران از سفر به پاکستان

جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 480490
رئیس اتاق بازرگانی ایران که صبح امروز برای هماهنگی سفر آتی رئیس جمهور به پاکستان، به اسلام آباد رفته، گزارشی از این سفر منتشر کرده است.
به گزارش جهان به نقل از اقتصادنیوز،محسن جلالپور، رئیس اتاق بازرگانی ایران، معتقد است وجود 900 کیلومتر مرز مشترک میان ایران و پاکستان و گره خوردن امنیت دو کشور، سفر به پاکستان را واجد ابعادی فراتر از یک سفر اقتصادی می‌کند.

 جلالپور صبح روز جمعه 28 اسفندماه 94 در صفحه شخصی خود در تلگرام نوشت: «برای هماهنگی سفر رئیس جمهور و هیأت همراه، عازم پاکستان هستم. همکاران خوبم در آماده باش قرار دارند. از دبیر کل عزیز تا همکاران امور بین‌الملل.»

او همچنین ظهر جمعه گزارشی با عنوان «مذاکره در اسلام‌آباد» از این سفر منتشر کرد: «با مأموریت تنظیم بخشی از برنامه‌های سفر رئیس جمهور روحانی، به پاکستان سفر کردم. پرواز ما ساعت 6:30 صبح به وقت ایران و 8 صبح به وقت اسلام آباد به زمین نشست. همراه با دوستانی که به استقبال ما آمده بودند، به سفارت رفتیم و با آقای مهدی هنردوست سفیر ایران در اسلام‌آباد صبحانه خوردیم. بحث‌های کاری هم شروع شد و حدود دو ساعت ادامه پیدا کرد. موضوع جلسه، تنظیم برنامه‌های هیأت اقتصادی بود که به جمع‌بندی کامل رسیدیم.

همفکری حاضران در نشست، باعث شد برنامه‌ای کامل و جامع برای روزهای ششم و هفتم فروردین ماه تنظیم کنیم و از زمان کوتاه سفر، به‌خوبی بهره برداری کنیم. بعد از آن، با دکتر «مفتاح اسماعیل» مشاورعالی نخست وزیر و رئیس سازمان سرمایه گذاری پاکستان ملاقات داشتم.

دراین ملاقات، به سه نکته اشاره کردم:

اول: بر هماهنگی لازم برای حضور کامل بخش خصوصی پاکستان ازهر چهار ایالت این کشور تأکید کردم و خواستار برگزاری پرشور و پربار نشست‌های رو در رو شدم. 

دوم: بر لزوم هماهنگی لازم برای تعریف پروژه‌های مشترک میان بخش خصوصی دو کشور تأکید کردم. 

سوم: خواستار ارتباط بیشتر سازمان سرمایه‌گذاری پاکستان و سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران، برای تبادل بیشتر اطلاعات شدم. 

به نظرم مهم‌ترین پیش‌نیاز ارتقای روابط اقتصادی ایران و پاکستان، معرفی ظرفیت‌ها و شناخت متقابل از ظرفیت‌های دو طرف است. 

عصرامروز هم با رئیس فدراسیون اتاق‌های پاکستان نشست داریم که گزارش آن را خواهم نوشت. پس از آن، با سفیر محترم، نتایج نشست‌ها را جمع‌بندی خواهیم کرد. 

وقتی به اهمیت این سفر فکر می‌کردم، به این نتیجه رسیدم که وجود 900 کیلومتر مرز مشترک میان ایران و پاکستان و گره خوردن امنیت دو کشور، حتما ابعادی فرا‌تر از یک سفر اقتصادی دارد. البته نتایج اقتصادی، اهمیت این سفر را بیشتر می‌کند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *