سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

ایران درخواست برای دیدار با ترامپ را تکذیب کرد

سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب: 642544
دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک ارائه درخواست برای انجام دیدار روحانی و ترامپ را تکذیب کرد.
ایران درخواست برای دیدار با ترامپ را تکذیب کرد
به گزارش جهان نيوز، پس از آنکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه مدعی شد «درخواست» برای دیدار با همتای ایرانی‌اش را رد کرده، یک عضو هیأت نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد گفت ایران چنین درخواستی نداشته است.

«علیرضا میریوسفی» رایزن مطبوعاتی دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در این مورد به خبرگزاری «رویترز» گفته است: «ایران درخواست ملاقات نداده است.»

ترامپ که برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به مقر این نهاد در نیویورک رفته، امروز در توییتر نوشت: «با وجود درخواست‌ها، برنامه‌ای برای دیدار با حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران ندارم. شاید روزی در آینده. مطمئنم که او قطعا مردی دوست داشتنی است.»

ادعای رئیس‌جمهور آمریکا در حالی مطرح می‌شود که او در دو ماه اخیر بارها از علاقه‌اش به گفت‌وگو با ایران صحبت کرده و مدعی شده که حاضر است «بی‌قید و شرط» با روحانی دیدار کند. با این وجود، هر بار «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا فهرستی از شروط برای این دیدار «بدون قید و شرط» مطرح کرده است.

جمهوری اسلامی ایران با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، تأکید کرده که واشنگتن شریک قابل اعتمادی نیست و علاقه‌ای به گفت‌وگو با این کشور ندارد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *