شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

درخواست کامرون از اسکاتلندی ها

شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 477972
نخست وزیر انگلیس از اسکاتلندی‌ها خواست تا به باقی ماندن در اتحادیه اروپا رای دهند، همان طور که در سال ۲۰۱۴ میلادی به باقی ماندن اسکاتلند به عنوان بخشی از پادشاهی متحد رای دادند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رویترز خبر داد، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز جمعه از اسکاتلندی ها خواست تا در همه پرسی 23 ژوئن (3 تیر) به باقی ماندن در اتحادیه اروپا رای دهند.

کامرون می خواهد میزان مشارکت در همه پرسی ژوئن بالا باشد تا به کمپین باقی نگه داشتن انگلیس در اتحادیه اروپا رای بالایی کسب کند. مردم اسکاتلند نیز تا حد زیادی از باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا حمایت می کنند.

ممکن است کامرون برای جلب نظر اسکاتلندی ها برای ادامه حضور در اتحادیه اروپا مجبور شود تا از نفوذ حزب ملی اسکاتلند استفاده کند.

یک ماه قبل از برگزاری همه پرسی اتحادیه اروپا در انگلیس، قرار است انتخابات پارلمانی در اسکاتلند برگزار شود. احتمالا حزب محافظه کار در این انتخابات سوم خواهد شد.

محافظه کاران در انتخابات 2015 میلادی در پادشاهی متحد، بدترین عملکرد را در دهه های اخیر در اسکاتلند داشتند ولی توانستند در سراسر پادشاهی متحد به پیروزی دست یابند.

اسکاتلندی ها در همه پرسی سال 2014 میلادی با استقلال از انگلیس مخالفت کردند ولی جایگاه حزب ملی اسکاتلند به شدت تقویت شده است. این حزب توانست 56 کرسی از 59 کرسی اسکاتلند در پارلمان انگلیس را در انتخابات ماه می گذشته کسب کند.

رهبران اروپا در نشست سران که به تازگی برگزار شده، به طور اجماع بر سر بسته ای از تدابیر با هدف باقی نگهداشتن انگلیس در چارچوب این بلوک 28 کشوری توافق کردند.

نخست‌وزیر انگلیس همچنین اعلام کرده است که همه‌پرسی برای عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا در 23 ژوئن (3 تیر) برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *