پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

نفع خروج انگلیس از اتحادیه برای اسکاتلند

دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب: 485719
رهبر حزب ملی اسکاتلند گفت که پارلمان اسکاتلند باید این حق را داشته باشد تا اگر پادشاهی متحد به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای داد، همه پرسی دیگری را برای استقلال اسکاتلند برگزار کند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از روزنامه اسکاتسمن خبر داد، نیکولا استورژن رهبر حزب ملی اسکاتلند روز یکشنبه در سخنانی تاکید کرد: اسکاتلند باید قادر باشد تا همه پرسی دوم استقلال را برگزار نماید اگر پادشاهی متحد به ترک این کشور از اتحادیه اروپا رای بدهد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما بر این باوریم که پارلمان اسکاتلند باید حق داشته باشد تا همه پرسی دیگری را برگزار کند... اگر تغییر مهمی نسبت به شرایط سال 2014 میلادی ایجاد شود مثل اینکه اسکاتلند بر خلاف میل ما از اتحادیه اروپا خارج گردد.

شهروندان انگلیسی قرار است 23 ژوئن یعنی 3 تیرماه در همه پرسی عضویت این کشور در اتحادیه اروپا شرکت کنند. دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس توانست در ماه فوریه با رهبران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا به توافقی بر سر اصلاحات قوانین این اتحادیه دست یابد.

حزب ملی اسکاتلند که نقش موثری در عرصه سیاسی این کشور دارد بر این باور است که ادامه عضویت در اتحادیه اروپا، به نفع اسکاتلند خواهد بود.
استورژن افزود: استقلال باید دنبال شود اگر اکثر اسکاتلندی ها از آن حمایت کنند، هیچ سیاستمداری نمی تواند مانع از دستیابی اسکاتلند به هدفش در آینده شود.

در سپتامبر 2014 میلادی اسکاتلند همه پرسی استقلال از انگلیس را برگزار کرد ولی 55 درصد شهروندان این کشور با استقلال از انگلیس مخالفت کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *