يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

چرا آلمان مقابل ترکیه کوتاه آمد؟

چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب: 476191
یک روزنامه سوئیسی در شماره امروز خود نوشت: با توجه به درخواست تشدید تدابیر امنیتی برلین از آنکارا احتمال تعدیل مواضع در برابر ترک ها افزایش می یابد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، روزنامه تاگس آنسایگر در تحلیلی نوشت: «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان همواره از سیاستمداران اروپایی بود که درخصوص عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا مخالفت هایی را مطرح می کرد.

وی با اعمال فشار بر دولت ترکیه خواستار تسریع در اعمال اصلاحات در این کشور مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا می شد. در برخی مواقع خشم ترک ها از اعلام موضع ژرمن ها برانگیخته می شد. آلمان ها در این مسئله مشترک اروپایی سیاستهای سخت گیرانه ای را اتخاذ کردند.

عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا تبعاتی برای قاره سبز در بر دارد. سیاستمداران و صاحبنظران اروپایی معتقدند که در خصوص تحقق عضویت ترکیه، اتحادیه اروپا بزرگترین و مهمترین همسایه کشوری می شود که نزدیکی زیادی با خاورمیانه دارد.

این امر با توجه به آنچه که در حال حاضر در خاورمیانه در جریان است، سبب نگرانی سران اروپا را فراهم آورده است.

این روزنامه در ادامه نوشت: این موضوع تا جایی برای صدراعظم آلمان حائز اهمیت بود که در ماه اخیر شش بار با رئیس جمهوری یا نخست وزیر ترکیه دیدار یا گفتگو داشته است. در این میان نیز سفرهای متعددی از سوی کابینه آنکارا به برلین انجام شده است.

هنوز موضوع پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا به سرانجام نرسیده که موضوع دیگری قاره سبز و ترک ها را به هم گره زد.

این بار مسئله پناهجویان که به بحرانی برای اروپا تبدیل شده سبب تغییر نگرش در رویکرد ژرمن ها به ترکیه شد. دولت آلمان در نشست ها و کارگروههای مختلفی که در سطح اروپایی با محوریت کنترل و مهار بحران پناهجویان برگزار می شد بارها از سران ترکیه خواست تا به تشدید تدابیر امنیتی دست بزنند.

تاگس آنسایگر در ادامه نوشت: اکنون زمان آن فرا رسیده تا شاهد چرخش سیاستهای برلین در قبال آنکارا باشیم. به نظر می رسد ژرمن ها تا زمانی که از نظر کنترل مرزهای ترکیه به اطمینان خاطر دست پیدا نکرده اند، در قبال عضویت آنها در اتحادیه اروپا سیاستهای انعطاف پذیری را اتخاذ کنند.

«هر فرید مونکلر» سیاستمدار بنام آلمانی در این باره معتقد است: اروپا در حال حاضر به شریکی قوی نیاز دارد که ترکیه می تواند به عنوان گزینه مناسبی در این میان مطرح شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *