جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

هراس آلمان ازمواضع دوگانه ترکیه برابرداعش

يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 459630
یک هفته نامه آلمانی اعلام کرد این کشور، قصد ندارد در امر مقابله با داعش، از ترکیه حمایت اطلاعاتی کند چرا که از موضع دوگانه این کشور درقبال داعش نگران است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، هفته نامه اشپیگل در گزارشی که روز شنبه منتشر شد به موافقت پارلمان آلمان با ارسال بیش از هزار نظامی این کشور برای مقابله با داعش تا انتهای سال میلادی آتی اشاره و اعلام کرد رایزنی ها درخصوص امکان ارسال پهپادهای تورنادو به پایگاه انجرلیک ترکیه به منظور مقابله با داعش همچنان مطرح است.

در ادامه این گزارش آمده است؛ برلین به آنکارا اطمینان ندارد و نمی خواهد ظرفیت دستگاه های اطلاعاتی خود را در اختیار ترک ها قرار دهد.

بر این اساس، آلمان از آن هراس دارد که ترکیه از اطلاعاتی که این کشور دراختیار آن قرار می دهد برای حمله به مواضع کردها سوء استفاده کند و دلیل اصلی این هراس نیز اقدامات دوگانه ترکیه در قبال داعش است چنانکه همزمان با آن که هشت جنگنده اف-۱۶ برای مورد هدف قرار دادن مواضع داعش اختصاص داده است، مواضع کردها در شمال عراق و سوریه را نیز مورد هدف قرار می دهد.

این هفته نامه آلمانی در ادامه تاکید کرد ارتش آلمان از جنگنده های تورنادو در امر مبارزه با داعش استفاده نخواهد کرد زیرا جنگنده های مذکور این امکان را به ترکیه خواهد داد که از مواضع کردها به خوبی باخبر شود.

به گزارش مهر، پارلمان آلمان روز جمعه، از طرحی که هدفش عمدتا حمایت و پشتیبانی نظامی از فرانسه برای مقابله با داعش اعلام شده است حمایت کرد.

وزیر دفاع آلمان خواستار حمایت نمایندگان پارلمان از طرح مذکور شده و گفته بود: منافع ما در مقابله با داعش است. ما منافع خود را در خاورمیانه ای آرام دنبال می کنیم. درست است که همبستگی در مناسبات سیاسی اهمیت زیادی دارد اما منافع حیاتی آلمان در بازگشت صلح و آرامش به منطقه است.

پس از حملات جمعه سیاه پاریس که ۱۳۰ کشته برجای گذاشت و داعش مسئولیت آن را پذیرفت٬ آلمان در همبستگی با فرانسه اعلام کرد که از حملات هوایی این کشور علیه مواضع داعش در سوریه پشتیبانی می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *