دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

چراغ سبز آمریکا به شرکت های اروپایی

چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 470281
استفان مول مسئول پرونده هسته ای ایران در وزارت خارجه گفت دولتش از سرمایه گذاری شرکت های اروپایی در ایران استقبال می کند.
به گزارش جهان، مهر به نقل از آسوشیتدپرس خبر داد، استفان مول مسئول هماهنگ کننده مذاکرات هسته ای ایران در وزارت خارجه آمریکا گفت: کشورش با سرمایه گذاری شرکت های اروپایی در ایران مشکلی ندارد.

وی گفت: دولت آمریکا بر اساس توافق هسته ای و پایبندی ایران به تعهداتش در اجرای برجام با روابط اقتصادی شرکت های اروپایی با این کشور مخالفت نخواهد کرد.

پیش از این وزارت خارجه آمریکا خطاب به شرکت های اروپایی از ایجاد رابطه اقتصادی با ایران هشدار داده بود.

مول افزود: بعد از نشست مشترک وین و اعلام برجام از سوی طرفهای ایران و اتحادیه اروپا، کلیه تحریم های اقتصادی این اتحادیه علیه ایران لغو شده است و مشارکت اروپایی ها در پروژه های اقتصادی ایران مانعی نخواهد داشت.

وی گفت: البته باید خاطر نشان شود که هنوز تحریم های موشکی علیه ایران به قوت خود باقی است و دولت آمریکا درباره این قضیه تصمیم خاصی اتخاذ نکرده است.

به گفته مسئول پرونده هسته ای ایران در وزارت خارجه آمریکا اگر شرکت های اروپایی بخواهند در ایران سرمایه گذاری کنند با مخالفت دولت آمریکا روبرو نخواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *