شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - 25 May 2024
 
۰

دهن کجی دوباره نتانیاهو به محمود عباس

دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب: 469733
نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که کابینه او همواره از شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن حمایت خواهد کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه خبرداد: در بیانیه صادره از دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل آمده است: "نتانیاهو گفت که کابینه اسرائیل همواره و در هر زمانی از شهرک سازی حمایت می‌کند؛ بویژه در این برهه که شهرک سازی ها با حملات (به زعم او) تروریستی مواجه است و با آن با قاطعیت مقابله می شود".
 
نتانیاهو این مطلب را در واکنش به موضعگیری نمایندگان جناح تندروی کابینه راستگرای خود بیان داشت. این نمایندگان نتانیاهو را  تهدید کردند که بعد از حادثه شهر الخلیل در کرانه باختری، علیه کابینه اش رای خواهند داد.
 
ده‌ها صهیونیست روز پنجشنبه دو ساختمان را در خیابان شهداء در بخش تاریخی شهر الخلیل در نزدیک حرم ابراهیمی به اشغال خود درآوردند و مدعی شدند که این دو ساختمان را خریداری کرده‌اند.
 
این اشغالگری صهیونیست ها باعث برخورد بین آنها و ساکنان شهر الخلیل شد.
 
درپی این درگیریها، صهیونیست ها روز جمعه از دو ساختمان یاد شده بیرون برده شدند.
 
سه نماینده از جمله دو نماینده حزب راستگرای تندروی لیکود که ریاست آن را نتانیاهو برعهده دارد و یک نماینده حزب تندروی البیت الیهودی تهدید کردند تازمانی که به صهیونیست ها اجازه بازگشت به دو ساختمان یاد شده داده نشود، به نفع کابینه ائتلافی رای نخواهند داد.
 
این وضعیت کابینه ائتلافی راستگرای شکننده نتانیاهو را تهدید می کند که 61 کرسی از مجموع 120 کرسی کنست اسرائیل را در دست دارد.
 
این موضعگیری نتانیاهو دهن کجی دوباره به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به شمار می رود که خواهان توقف شهرک سازی اسرائیل است.
 
محمود عباس شنبه شب گفته بود که به همکاری امنیتی با رژیم اسرائیل در قدس و کرانه باختری ادامه خواهد داد و جلوی هرگونه مقاومت فلسطینی ها در برابر صهیونیست ها را خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *