سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

ارائه شکایات فلسطین به دادگاه لاهه

دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۱
کد مطلب: 417161
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طی سفر خود به روسیه از تصمیم این نهاد برای ارائه شکایت علیه رژیم صهیونیستی به دادگاه جنایات کیفری و نیز لغو توافقی اقتصادی با هدف تجارت آزاد با تمام دنیا خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (دوشنبه) وارد روسیه شد و با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد و درباره مسائل منطقه‌ای صحبت کرد.

عباس در گفت‌گویی با «ریانووستی» روسیه اعلام کرد که دستور ویژه برگزاری انتخایات به محض تاکید حماس بر آمادگی‌اش صادر خواهد شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه به پیوستن فلسطین به دادگاه لاهه در یکم آوریل ۲۰۱۵ پرداخت و گفت: تشکیلات در حال حاضر در حال آماده‌سازی دو پرونده شهرک‌سازی اسرائیلی و حملات مداوم علیه ملت فلسطین است تا آنها را به دادگاه جنایات کیفری ارائه کند.

عباس در گفت‌وگوی دیگری با «اسپوتنیک» روسیه گفت تشکیلات خودگردان به دنبال لغو توافق اقتصادی «پاریس» با اسرائیل است تا بتواند قراردادهای تجاری آزادی با تمام دولت‌های دنیا از جمله روسیه ببندند.

وی افزود بر اساس توافق پاریس که در سپتامبر ۱۹۹۴ میان سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» و ائتلاف حکومتی اسرائیل بسته شده، تشکیلات فقط می‌تواند با دستور کمیته اقتصادی مشترک، از مصر و اردن کالا وارد کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *