جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
مقامات فلسطین:

شایعه مرگ «محمود عباس» کار اسرائیل است

چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب: 466086
تشکیلات خودگردان فلسطین شایعه مربوط به مرگ «محمود عباس» یا وخامت حال وی را تکذیب و اعلام کرد عباس عصر امروز چهارشنبه در بیت لحم سخنرانی خواهد کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رسانه های خبری فلسطین خبرداد: برخی منابع عالی رتبه فلسطینی گفتند که رژیم صهیونیستی در پشت انتشار شایعات درباره مرگ محمود عباس یا وخامت حال وی قرار دارد و همین شایعات باعث شد که رهبران فلسطینی از عباس درخواست کنند تا امروز چهارشنبه در بیت لحم حاضر شود و درباره اوضاع فلسطین سخنرانی کند.
 
فلسطینی ها خواستار تغییرات اساسی در سازوکارها و سیاست های تشکیلات خودگردان هستند.
 
منابع فلسطین همچنین گفتند که عباس در سخنرانی امروز به نگرانی های ملت فلسطین پاسخ خواهد داد و دیدگاه خود درباره آینده را مطرح خواهد کرد و انتظار می رود که معاون خود را اعلام کند.
 
این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دو روز پیش طی اظهاراتی بر لزوم آمادگی برای احتمال فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد.
 
وی تاکید کرد که ضروری است اسرائیل خود را برای احتمال فروپاشی تشکیلات خودگردان آماده نماید.
 
روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت که نتانیاهو این اظهارات را در جلسه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی بیان کرد و گفت که اسرائیل بایستی خود را برای احتمال فروپاشی تشکیلات خودگردان آماده کند.
 
وی در عین حال گفت تا جایی که امکان دارد باید از فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین جلوگیری کرد.
 
به نوشته این روزنامه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی طی چند روز اخیر دو بار تشکیل جلسه داده و احتمال فروپاشی تشکیلات خودگردان به دلیل رکود سیاسی و افزایش تنش ها،  نابسامانی اوضاع امنیتی ، بحران اقتصادی در کرانه باختری و نیز بحران سیاسی در رهبری فلسطین را مورد بررسی قرار داده است.
 
از سوی دیگر زیپی لیونی وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی و از معارضان این رژیم خواستار برگزاری نشست فوری کنست (پارلمان) برای بررسی احتمال فروپاشی تشکیلات خودگردان شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *