سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

رای مثبت هلند به گسترش اتحادیه اروپا

دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب: 466947
نخست وزیر کشور هلند از ارتباط نزدیک اتحادیه اروپا به کشورهایی مثل اوکراین به خاطر تجارت آزاد حمایت کرد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از رویترز خبر داد، مارک روت نخست وزیر هلند از ارتباط نزدیک تر اوکراین با اتحادیه اروپا حمایت کرد و گفت: برای رای مثبت به این قضیه نهایت تلاشش را انجام خواهد هرچند ممکن است برای رسیدن به ریاست اتحادیه به ضررش تمام شود.

اظهارات روت یک روز بعد از هشدار ژان کلود یونکر رئیس اتحادیه اروپا در نزدیک شدن اوکراین به این اتحادیه بیان شده است. در حالی که اکثر اعضای اتحادیه اروپا به نزدیکی کشورهای شرق قاره اروپا به اتحادیه اروپا رای منفی داده اند، کشور هلند برای این ارتباط پافشاری می کند.

روت با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: در همه پرسی مربوط به ارتباط نزدیک با کشورهای شرق اروپا رای من مثبت خواهد بود. وی افزود: همه این کارها به خاطر تجارت آزاد است.

قرار است در ماه آوریل در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای گسترش این اتحادیه و افزودن کشورهای شرق این قاره به عضویت در اتحادیه، همه پرسی برگزار شود. این در حالی است که یک سایت اروپایی ۴۳۰ امضا جمع آوری کرده است تا مخالفت خود را برای پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا نشان دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *