چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

مخالفت ناتو با خروج انگلیس از اتحادیه‌اروپا

سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 496161
«ینس استولتنبرگ» (Jens Stoltenberg) دبیر کل ناتو گفت که اتحادیه اروپا و ناتو با حضور انگلیس، قدرتمندتر هستند و خروج انگلیس از این اتحادیه موجب بی ثباتی خواهد شد.
به گزارش جهان، ایرنا به نقل از تارنمای خبری ای یو آبزرور (EU Observer) بلژیک خبر داد، دبیر کل نروژی ناتو روز دوشنبه در همایش سازمان خبری آمریکایی پولیتیکو که در بروکسل برگزار شد، افزود: آنچه که برای ناتو اهمیت دارد، انگلیسی قدرتمند در اتحادیه اروپای قدرتمند است. این وضعیت نه تنها به نفع انگلیس و اتحادیه اروپا، بلکه به سود ناتو نیز خواهد بود.

وی افزود: ما در دوره ای زندگی می کنیم که بی ثباتی و تهدیدهای فراوانی وجود دارد. نیازمند همکاری بیشتر در اروپا هستیم و نیازی به بی ثباتی نداریم.

دبیر کل ناتو در مورد بی ثباتی مورد نظر خود توضیحی نداد.

به گزارش ایرنا، تارنمای پولیتیکو نیز گزارش داد که دبیر کل ناتو هر چند مانند «دونالد ترامپ»، ناتو را 'منسوخ' نمی داند ولی او نیز معتقد است که آمریکا دیگر از پس هزینه های ناتو بر نمی آید.

وی معتقد است که تولید ناخالص داخلی آمریکا 'تقریباً برابر تولید ناخالص داخلی کشورهای اروپایی عضو ناتو است.

وی افزود: بودجه دفاعی آمریکا دو برابر ما است و 70 درصد مخارج نظامی ناتو را آمریکا تقبل می کند. این وضعیت غیر قابل ادامه است و بر خلاف تقسیم عادلانه هزینه های دفاعی است که باید راه حلی برای آن یافت.

پولیتیکو نوشت که در دوران ریاست استولتنبرگ، کشورهای اروپایی عضو ناتو کاهش بودجه دفاعی خود را متوقف کردند. وی معتقد است: 'اعضای اروپایی ناتو باید در گام بعدی، بودجه دفاعی خود را افزایش دهند. در این زمینه مقداری پیشرفت شده، ولی راه درازی در پیش است.'

دبیر کل ناتو در مورد منسوخ شدن این سازمان گفت: 'ناتو برای امنیت آمریکا و اروپا اهمیت دارد و هر دو جنگ جهانی به آمریکا نشان داد که ثبات و آرامش اروپا نیز برای آمریکا مهم است. هر شخصی که رئیس جمهوری آمریکا شود نباید فراموش کند که تنها زمانی که بند دفاع جمعی ناتو اجرا شد، در دفاع از آمریکا در برابر حملات تروریستی 11 سپتامبر بود.'

وی افزود: 'بسیاری از کشورهای اروپایی برای دفاع از آمریکا در برابر تروریسم جهانی به افغانستان نیرو اعزام کردند و بیش از هزار نفر از آنان جان خود را از دست دادند.'
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *