يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

تقلای‌اروپا برای‌دست‌به‌دست‌کردن پناه جویان

چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب: 464533
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد از ورود بیش از یک میلیون مهاجر و پناهجو به اروپا در سال ۲۰۱۵ از دریا خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه از ورود بیش از یک میلیون مهاجر و پناهجو به اروپا طی سال جاری میلادی از طریق دریا خبر داد.

این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد در گزارش خود اعلام کرد: طی سال ۲۰۱۵ مجموعا یک میلیون و ۵۷۳ مهاجر از مسیر دریا وارد اروپا شده‌اند و ۳۷۳۵ نفر در جریان مهاجرت به اروپا از مسیرهای پرخطر ناپدید شده‌اند. ۸۴ درصد مهاجران از ۱۰ کشور به اروپا مهاجرت کرده‌اند که مهاجران سوری (۴۹ درصد) ، افغان (۲۱ درصد) و عراقی (۸ درصد) به ترتیب بیشترین تعداد مهاجران را تشکیل می‌دهند.

بر اساس این گزارش، اریتره، پاکستان، نیجریه، سومالی، سودان، گامبیا و مالی سایر کشورهایی هستند که مهاجران از آنها وارد اروپا شده‌اند.

از میان مهاجران وارد شده به اروپا، ۸۴۴ هزار و ۱۷۶ نفر به یونان، ۱۵۲ هزار و ۷۰۰ نفر به ایتالیا و ۱۰۵ نفر به مالت وارد شده‌اند.

طبق اعلام کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، ۵۸ درصد مهاجران را مردان، ۱۷ درصد را زنان و ۲۵ درصد را کودکان تشکیل می‌دهند.

اتریش چند صد پناهجو را به اسلوونی بازگرداند

سخنگوی پلیس اتریش در خبری از اقدام دولت این کشور در بازگرداندن صدها پناهجو به اسلوونی طی سه روز اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این سخنگوی پلیس اعلام کرد: اتریش طی سه روز اخیر چند صد پناهجو را که در خصوص ملیت خود دروغ گفته بودند، به اسلوونی بازگرداند. ما فکر می‌کنیم که برخی تلاش دارند از اوضاع موجود سوءاستفاده کنند چرا که به خوبی می‌دانند وضعیتشان به گونه‌ای است که شانس بسیار کمی برای دریافت مجوز پناهندگی در اتریش و آلمان دارند.

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس اتریش طی بررسی‌هایی در استان کارینتی در جنوب اتریش که روزانه ۴۰۰۰ مهاجر و پناهجو وارد آن می‌شوند، متوجه شدند که شمار زیادی از افراد ثبت‌نام شده قادر نیستند به زبان ملیت و کشوری که در فرم ثبت نام به عنوان کشور متبوع خود اعلام کرده‌اند، حرف بزنند.

استقرار ۲۹۳ گارد مرزی در جزایر یونان

آژانس اروپایی نظارت بر مرزها (فرونتکس) از استقرار ۲۹۳ گارد مرزی و ۱۵ قایق در جزایر یونان بنابه درخواست دولت آتن خبر داد.

این نهاد اروپایی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: فرونتکس در چارچوب عملیات جدید موسوم به Poseidon Rapid و بنابه درخواست دولت آتن برای کمک بیشتر در مرزهای خارجی خود ۲۹۳ گارد مرزی و ۱۵ قایق را در جزایر یونان مستقر کرده و شمار نیروهای گارد مرزی مستقر در این جزایر با افزایش تدریجی به بیش از ۴۰۰ نفر خواهد رسید.

اروپا طی سال ۲۰۱۵ میلادی با شدیدترین بحران مربوط به مهاجران از زمان جنگ جهانی دوم مواجه شد و طبق آمار ارائه شده از سوی سازمان بین‌المللی مهاجران بیش از یک میلیون مهاجر طی سال جاری در ورود به کشورهای اروپایی ثبت‌نام کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *