پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

ترکیه خیال انگلیس را راحت کرد

شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۷
کد مطلب: 480606
نخست وزیر انگلیس ضمن استقبال از توافق به دست آمده بین اروپا و ترکیه در زمینه بازگرداندن پناهجویان به این کشور، از آمادگی کشورش برای کمک به این عملیات خبر داد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از دیلی صباح خبر داد، نخست وزیر انگلیس ضمن استقبال از توافق اروپا و ترکیه بر سر مبادله پناهجویان، حمایت کامل کشورش از این توافق را اعلام کرد.

«دیوید کامرون» گفت: من از توافقی که امروز با ترکیه به دست آمد استقبال می کنم. ما در وهله اول تلاش می کنیم تا جلوی خروج پناهجویان از ترکیه را بگیریم. اما آن دسته از قایق هایی که در دریا بازداشت شوند نیز به محل حرکت خود از ترکیه و یا یونان بازگردانده خواهند شد.

وی افزود: من فکر می کنم برای نخستین بار در این مناقشه (پناهجویان) ما به یک برنامه دست یافته ایم که اگر به خوبی انجام شود، از ورود پناهجویان (به اروپا) جلوگیری شده و تجارت گروه های قاچاقچی هم نابود خواهد شد.

نخست وزیر انگلیس در ادامه گفت: این کار نیازمند یک عملیات جامع و در مقیاس وسیع است. بریتانیا به این فرآیند کمک خواهد کرد. ما کارشناسان و نیروهای ماهر در این زمینه را در اختیار داریم.

گفتنی است، همه ۲۸ عضو اتحادیه اروپا، روز جمعه در نشست مشترک با «احمد داود اغلو» نخست وزیر ترکیه و نماینده این کشور در مذاکرات به توافق رسیدند تا هزاران مهاجر غیر قانونی وارد شده به اروپا را به ترکیه باز گردانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *