پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

خُلف وعده ترکیه درباره استرداد پناهجویان

شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 482222
تنها دو روز مانده به اجرای توافق آنکارا و اتحادیه اروپا برای مهار سیل مهاجرت، شواهد حاکی از عدم آمادگی ترکیه برای میزبانی از پناهجویان مسترد شده است.
به گزارش جهان، مهر به نقل از بی بی سی خبر داد، پارلمان یونان با تصویب قانون جدید مجوز استرداد پناهجویان به ترکیه را صادر کرد. تصویب این قانون از ملزومات اجرای توافق اخیر بین اتحادیه اروپا و ترکیه برای مهار سیل مهاجرت به اروپا عنوان می شود.

لازم به ذکر است که از روز دوشنبه آینده، ترکیه طبق توافق مسئول پذیرش اولین گروه از مهاجران رانده شده از یونان خواهد بود.

این در حالیست که بنابر شواهد موجود، هیچ یک از دو کشور شرایط کافی برای این جابه جایی را فراهم نکرده اند و بیم آن می رود که پناهجویان در ترکیه با سوء رفتار مواجه شوند.

طبق توافق موجود میان اتحادیه اروپا و دولت آنکارا، مهاجرانی که از راه های غیر قانونی وارد خاک یونان می شوند در صورت عدم احراز صلاحیت یا ارائه درخواست پناهندگی باید از تاریخ چهارم آوریل به کشور ترکیه باز پس فرستاده شوند.

در مقابل، ترکیه هم از مزایای مالی و البته سیاسی که شامل تسریع مذاکرات برای پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا است، برخوردار خواهد شد. اما تنها دو روز مانده به اجرای توافق، هیچ نشانه ای مبنی بر آمادگی دولت آنکارا برای پذیرایی از مهاجران مسترد شده وجود ندارد.

این در حالیست که طبق گزارش ارائه شده از سوی سازمان عفو بین الملل، ترکیه به طور غیر قانونی هزاران نفر از پناهجویان سوری را به اجبار به کشور خود باز گردانده است - اتهامی که هنوز از سوی دولت آنکارا پاسخی به آن داده نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *