شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

تشدید تنش میان دولت و مسلمانان فرانسه

پنجشنبه ۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب: 463370
در پی اعلام حالت فوق العاده در فرانسه و حملات گاه و بیگاه نیروهای پلیس به مساجد و منازل مسکونی مسلمانان در این کشور، تنش میان دولت و جامعه مسلمانان فرانسه تشدید یافته است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، تشدید حملات نیروهای پلیس به مساجد، منازل و مکانهای مذهبی مسلمانان در فرانسه در پی حمله تروریستی ماه گذشته پاریس، تنش ها میان دولت و مسلمانان را تشدید کرده است.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: در پی حمله تروریستی ماه گذشته در پاریس و اعلام حالت فوق العاده در سراسر فرانسه، نیروهای پلیس این کشور بیش از دو هزار و هفتصد ماموریت انجام داده اند.

افسران پلیس با بهره برداری از اختیارات و قدرت بسیار زیادی که مجلس ملی فرانسه به آنها اعطا کرده است، دهها منزل مسکونی را بدون اعلام قبلی بازرسی و صدها نفر را بازداشت کرده اند و حتی شماری از مساجد و اماکن مذهبی مسلمان را به علت نگرانی از تبلیغ افراط گرایی تعطیل کرده اند.

استفاده از این تاکتیک تنش ها میان دولت و جامعه مسلمانان فرانسه را به شکل بسیار زیادی تشدید کرده است.

در همین خصوص خبرگزاری رویترز به تازگی گزارش داد تا کنون دست کم بیست شکایت علیه دولت در فرانسه تنظیم شده است. رهبران مسلمانان فرانسه گفته اند شیوه برخورد پلیس با مسلمانان ناعادلانه و نامناسب است.

برخی از مردم تصاویر ویدئویی و عکس های حملات نیروهای پلیس به منازل خود یا منازل همسایگانشان را در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اند.

از سوی دیگر مقامات فرانسه از حالت فوق العاده در این کشور دفاع کرده وگفته اند این وضعیت برای تامین امنیت و محافظت از شهروندان در پی حمله تروریستی پاریس که به کشته شدن صد و سی تن منجر شد، ضروری است.

بر اساس برنامه ریزی ها بیست و ششم فوریه حالت فوق العاده در فرانسه پایان خواهد یافت اما این احتمال وجود دارد که پس از این تاریخ حالت فوق العاده در فرانسه تمدید شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *