دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

افزایش ۳برابری‌تهدیدعلیه‌مسلمانان‌فرانسه

سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 488864
کمیسیون ملی حقوق بشر فرانسه در گزارش جدید خود اعلام کرده که اقدامات ضد مسلمانان فرانسه طی سال ۲۰۱۵ میلادی نسبت به سال پیش از آن حدود ۳ برابر افزایش یافته است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از وبگاه العربی خبر داد، یک کمیته مشورتی دولتی فرانسه در گزارش خود اعلام کرده است که پس از دو حمله تروریستی به پاریس در سال گذشته میلادی، میزان اقدامات ضد مسلمانان در این کشور (طی سال 2015) سه برابر شده است.

در گزارش کمیسیون ملی حقوق بشر فرانسه درباره مبارزه با نژادپرستی، یهودی‌ستیزی و بیگانه‌هراسی آمده است که مجموع 429 تهدید یا نفرت‌افکنی علیه مسلمانان در سال 2015 رخ داده است، در حالی که در سال 2014 تعداد چنین اقداماتی برابر با 133 مورد بوده است.

در آمارهای تفصیلی ارائه شده در این کمیسیون دو نقطه اوج و حداکثری از وقوع چنین جرایمی مشاهده می‌شود که یکی پس از حمله به نشریه فکاهی شارلی‌ابدو در ژانویه 2015 و دیگری پس از کشتار بیش از 130 فرد در حملات ترویستی پاریس در ماه نوامبر گذشته است.

با این حال، میزان شکایات ارائه شده از تهدیدها یا نفرت‌افکنی طی سال 2015 تنها 22 درصد افزایش داشته و به 2034 مورد افزایش یافته است.

به گفته رئیس این کمیسیون، آمارها تنها در برگیرنده جرایم گزارش شده است و میزان واقعی این جرایم بسیار بیشتر است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *